Wydruk
Regulamin naboru na stanowiska urz?dnicze i kierownicze stanowiska urz?dnicze
   

Za??cznik do Zarz?dzenia Nr 37/2019
   z dnia 18 lutego 2019 r.


REGULAMIN NABORU NA WOLNE STANOWISKA URZ?DNICZE W URZ?DZIE MIASTA I GMINY DALESZYCE ORAZ NA WOLNE STANOWISKA KIEROWNIKÓW GMINNYCH JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH

Rozdzia? I

§ 1

Postanowienia ogólne
1.    Celem Regulaminu jest ustalenie zasad zatrudniania na wolnych stanowiskach urz?dniczych
w Urz?dzie Miasta i Gminy Daleszyce (w tym na wolnych stanowiskach kierowniczych) oraz na stanowiskach kierowników gminnych jednostek organizacyjnych w oparciu o otwarty
i konkurencyjny nabór.
2.    Zatrudnienie, o którym mowa w ust. 1 nast?puje na podstawie umowy o prac?.
3.    Pracownikiem samorz?dowym mo?e by? osoba, która spe?nia warunki okre?lone w art. 6 ustawy
z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorz?dowych.
4.    Stosowanie niniejszego Regulaminu nie obejmuje:
1)    stanowisk obsadzanych na podstawie wyboru i powo?ania,
2)    stanowisk pomocniczych i obs?ugi,
3)    pracowników, których status okre?laj? inne przepisy ni? ustawy o pracownikach samorz?dowych,
4)    pracowników  zatrudnianych  na  zast?pstwo  (dotyczy  to  zast?pstw  chorobowych, macierzy?skich       i przypadków losowych).
5)    pracowników   zatrudnianych   w   wyniku   awansu   zawodowego   lub   przesuni?cia wewn?trznego:
a)    warunkiem uzyskania awansu jest otrzymanie bardzo dobrej opinii o dotychczasowej pracy, posiadanie niezb?dnych kwalifikacji oraz spe?nienie formalnych wymogów charakterystycznych dla danego stanowiska pracy,
b)    o zmian? stanowiska urz?dniczego wnioskuje kierownik komórki organizacyjnej
w Urz?dzie Miasta i Gminy w formie pisemnej z podaniem uzasadnienia.

 

Rozdzia? II
§ 2

 

Podj?cie decyzji o rozpocz?ciu procedury rekrutacyjnej na wolne stanowisko urz?dnicze

1.    Kierownicy komórek organizacyjnych Urz?du Miasta i Gminy zobowi?zani s? do sta?ego monitorowania potrzeb kadrowych i prognozowania mog?cych wynikn?? w niedalekiej przysz?o?ci wakatów.
2.    Potrzeba stworzenia nowego stanowiska pracy mo?e powsta? w szczególno?ci w wyniku:
1)    planowanych zmian w strukturze organizacyjnej Urz?du,
2)    zmiany przepisów nak?adaj?cych na Gmin? nowe kompetencje i zadania,
3)    analizy zmian zwi?zanych z ruchem w ramach zasobów kadrowych (przej?cie na emerytur?, rent? itp.),
3.    Decyzj? o rozpocz?ciu procedury rekrutacyjnej podejmuje Burmistrz, w oparciu o wniosek przekazany przez Sekretarz Miasta i Gminy lub kierownika komórki organizacyjnej o wakuj?cym stanowisku urz?dniczym w Urz?dzie Miasta i Gminy b?d? kierownika gminnej jednostki organizacyjnej.
4.    Wniosek, o którym mowa w ust. 3, powinien by? przekazany co najmniej z 2-tygodniowym wyprzedzeniem, pozwalaj?cym na unikni?cie zak?óce? w funkcjonowaniu danej komórki organizacyjnej wed?ug wzoru stanowi?cego za??cznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
5.    Kierownik komórki organizacyjnej zobligowany jest do przed?o?enia wraz z wnioskiem do akceptacji Burmistrza opis stanowiska na wakuj?ce miejsce pracy wraz z analiz? skutków finansowych oraz zakres czynno?ci. Wzór formularza opisu stanowiska stanowi za??cznik nr 2 do Regulaminu.
6.    Opis stanowiska pracy, o którym mowa w ust. 5, zawiera:
1)    dok?adne okre?lenie celów i zada? wykonywanych na danym stanowisku pracy oraz wynikaj?cych z tego tytu?u obowi?zków obci??aj?cych zajmuj?cego te stanowiska,
2)    okre?lenie szczegó?owych wymaga? w zakresie kwalifikacji, umiej?tno?ci i predyspozycji wobec osób, które je zajmuj?,
3)    okre?lenie uprawnie? s?u??cych do wykonywania zada? oraz niezb?dnego wyposa?enia,
4)    okre?lenie odpowiedzialno?ci,
5)    inne wyznaczniki okre?laj?ce indywidualny charakter danego stanowiska pracy.
7.    Akceptacja opisu stanowiska pracy oraz zgoda Burmistrza na zatrudnienie pracownika powoduj? rozpocz?cie procedury naboru kandydatów na wolne stanowisko.
8.    Czynno?ci rekrutacyjne powinny by? rozpocz?te w terminie pozwalaj?cym na przeprowadzenie naboru zgodnie z przepisami ustawy, o której mowa w § 1 ust.3.
9. Otwarta rekrutacja i jawny nabór maj? na celu pozyskanie najlepszych pracowników na wolne stanowiska.

Rozdzia? III

Etapy naboru

§ 3

Nabór obejmuje:
1)    powo?anie Komisji Rekrutacyjnej,
2)    og?oszenie o naborze na wolne stanowisko,
3)    przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych,
4)    wst?pna ocena z?o?onych dokumentów aplikacyjnych,
5)    sporz?dzenie listy kandydatów, którzy spe?niaj? wymogi formalne,
6)    post?powanie sprawdzaj?ce
a)    merytoryczna ocena dokumentów aplikacyjnych,
b)    rozmowa kwalifikacyjna,
7)    sporz?dzenie protoko?u z przeprowadzonego naboru,
8)    podj?cie decyzji o zatrudnieniu i podpisaniu umowy o prac?,
9)    og?oszenie wyników naboru.

 

Rozdzia? IV

Powo?anie Komisji Rekrutacyjnej

§ 4

1.    Komisj? Rekrutacyjn? (wraz ze wskazaniem pe?nionych w niej funkcji) powo?uje Burmistrz Miasta i Gminy Daleszyce.
2.    W sk?ad Komisji Rekrutacyjnej mog? wchodzi?:

1)    Burmistrz lub osoba przez niego upowa?niona,
2)    prze?o?ony wy?szego szczebla dla wakuj?cego stanowiska
3)    specjalista ds. kadr,
4)    inne osoby wskazane przez Burmistrza.

3.    Komisja pracuje w sk?adzie co najmniej 3-osobowym, w tym przewodnicz?cy lub zast?pca przewodnicz?cego.
4.    Przed ustaleniem wyników Konkursu Komisja ustala minimalny limit punktów, po osi?gni?ciu którego kandydat mo?e zosta? wybrany na stanowisko.
5.    W pracach Komisji nie mo?e uczestniczy? osoba, która jest ma??onkiem lub krewnym albo powinowatym  do drugiego stopnia w??cznie, osoby, której dotyczy post?powanie konkursowe, albo pozostaje wobec niej  w takim stosunku prawnym lub faktycznym, ?e mo?e to budzi? uzasadnione w?tpliwo?ci co do jej bezstronno?ci.
6.    Komisja dzia?a do czasu zako?czenia procedury naboru na wolne stanowisko pracy.
7.    Obs?ug? techniczn? Komisji Rekrutacyjnej zapewnia Wydzia? Administracji i Rozwoju.


Rozdzia? V

Og?oszenie o naborze na wolne stanowisko

§ 5

1.    Og?oszenie o wolnym stanowisku urz?dniczym (w tym kierowniczym stanowisku urz?dniczym) umieszcza si? obligatoryjnie w Biuletynie Informacji Publicznej zwanym dalej BIP oraz na tablicy informacyjnej Urz?du Miasta i Gminy Daleszyce.
2.    Og?oszenie o konkursie na wolne stanowisko zawiera w szczególno?ci:
1)    nazw? i adres Urz?du,
2)    okre?lenie stanowiska urz?dniczego,
3)    okre?lenie wymaga? zwi?zanych ze stanowiskiem urz?dniczym zgodnie z opisem danego stanowiska,  ze wskazaniem, które z nich s? niezb?dne, a które dodatkowe,
4)    wskazanie zakresu zada? wykonywanych na stanowisku,
5)    wskazanie wymaganych dokumentów,
6)    okre?lenie terminu i miejsca sk?adania dokumentów,
7)    informacj?, czy w miesi?cu poprzedzaj?cym dat? upublicznienia og?oszenia wska?nik zatrudnienia osób niepe?nosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i spo?ecznej oraz zatrudnianiu osób niepe?nosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
3.    Termin sk?adania dokumentów okre?lony w og?oszeniu o naborze nie mo?e by? krótszy ni? 10 dni kalendarzowych od dnia opublikowania og?oszenia w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy og?osze? Urz?du Miasta i Gminy.
4.    Wzór og?oszenia stanowi za??cznik nr 3 do Regulaminu.


Rozdzia? VI

Przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych

§ 6

1.    Po og?oszeniu w BIP i na tablicy og?osze? Urz?du Miasta i Gminy nast?puje przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych od kandydatów zainteresowanych prac? na wolnym stanowisku.
2.    Na dokumenty aplikacyjne sk?adaj? si?:
1)    list motywacyjny oraz CV zawieraj?ce o?wiadczenie kandydata o wyra?eniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do realizacji procesu naboru zgodnie z ustaw? z dnia 10 maja 2019 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 1000 ze zm.) oraz zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz?dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi?zku z przetwarzaniem danych osobowych (Dz. Urz. UE L119/1),
2)    kwestionariusz osobowy, wg wzoru dla osoby ubiegaj?cej si? o zatrudnienie, stanowi?cy za??cznik nr 4 do niniejszego Regulaminu,
3)    kserokopie ?wiadectw pracy (je?li takie posiada) po?wiadczone przez kandydata za zgodno??                     z orygina?em lub o?wiadczenie kandydata w przypadku trwaj?cego stosunku pracy,
4)    o?wiadczenie kandydata o braku przeciwwskaza? zdrowotnych do zajmowanego stanowiska,
5)    kserokopie dokumentów (po?wiadczone przez kandydata za zgodno?? z orygina?em) potwierdzaj?ce wykszta?cenie i kwalifikacje zawodowe,
6)    o?wiadczenie kandydata, ?e nie by? skazany prawomocnym wyrokiem s?du za umy?lne przest?pstwo ?cigane z oskar?enia publicznego lub umy?lne przest?pstwo skarbowe,
7)    o?wiadczenie kandydata, ?e w przypadku wyboru jego oferty zobowi?zuje si? nie pozostawa? w innym stosunku pracy, który uniemo?liwi?by mu wykonywanie obowi?zków w wymiarze jednego etatu,
8)    inne dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiej?tno?ciach.
3.    Kandydaci na wolne stanowisko kierownicze sk?adaj? oprócz dokumentów wymienionych w ust. 2 pkt 1-8 autorsk? propozycj? pracy w danej komórce lub jednostce organizacyjnej oraz o?wiadczenie, ?e kandydat nie by? karany zakazem pe?nienia funkcji kierowniczych zwi?zanych
z dysponowaniem ?rodkami publicznymi, o którym w ustawie o odpowiedzialno?ci za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (t.j. Dz.U. z 2018r., poz. 1458 ze zm.).
4.    Dokumenty aplikacyjne sk?adane przez osoby ubiegaj?ce si? o zatrudnienie mog? by? przyjmowane tylko po ukazaniu si? og?oszenia o organizowanym naborze na wolne stanowisko
i tylko w formie pisemnej.
5.    Nic przyjmuje si? dokumentów aplikacyjnych poza og?oszeniem, o którym mowa w § 3 pkt. 2.


Rozdzia? VII

Przeprowadzenie kontroli

§ 7

Konkurs na stanowisko urz?dnicze, w tym na kierownicze stanowisko urz?dnicze przeprowadza si?
w dwóch etapach:
1)    w pierwszym etapie konkursu Komisja Rekrutacyjna dokonuje analizy dokumentów aplikacyjnych pod wzgl?dem formalnym oraz ustala list? kandydatów dopuszczonych do drugiego etapu konkursu,
2)    wy?onienie kandydata odbywa si? w ramach drugiego etapu sk?adaj?cego si? z:
a)    oceny merytorycznej z?o?onych dokumentów aplikacyjnych,
b)    rozmowy kwalifikacyjnej.

§ 8

1.    Analiza formalna dokumentów aplikacyjnych polega na zapoznaniu si? przez Komisj? z aplikacj? nades?an? przez kandydata. Celem analizy dokumentów jest porównanie danych zawartych
w aplikacji z wymaganiami formalnymi okre?lonymi w og?oszeniu.
2.    Wynikiem analizy formalnej dokumentów jest wst?pne okre?lenie przydatno?ci kandydata do pracy  na wolnym stanowisku i dopuszczenie do dalszego etapu konkursu.
3.    Warunkiem udzia?u w dalszym post?powaniu konkursowym jest spe?nianie wymogów formalnych wynikaj?cych z tre?ci art. 6 ustawy o pracownikach samorz?dowych oraz zawartych w og?oszeniu o naborze (oceniane metod? spe?nia/nie spe?nia).
4.    Po dokonaniu analizy formalnej z?o?onych dokumentów aplikacyjnych sporz?dzona zostaje lista kandydatów ( wed?ug za??cznika nr 5 do niniejszego regulaminu) dopuszczonych do drugiego etapu konkursu. List? kandydatów dopuszczonych do drugiego etapu konkursu zamieszcza si?
w BIP na stronie Urz?du Miasta i Gminy, co jest równoznaczne z powiadomieniem kandydatów
o dopuszczeniu do drugiego etapu konkursu.
5.    Sporz?dzona w porz?dku alfabetycznym lista zawiera imiona i nazwiska kandydatów oraz ich miejsca zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

§ 9

Ocena merytoryczna z?o?onych dokumentów aplikacyjnych:
1)    oceny merytorycznej z?o?onych dokumentów dokonuje ka?dy cz?onek Komisji Rekrutacyjnej przydzielaj?c kandydatowi punkty w skali od 1-10, przy czym najwy?ej
punktowani s? kandydaci posiadaj?cy:
a)    wykszta?cenie wy?sze magisterskie (prawnicze, administracyjne lub specjalistyczne niezb?dne    na zajmowanym stanowisku),
b)    szczególne kwalifikacje przez wskazanie zakresu wiedzy ogólnej i specjalistyczne, wymagane uprawnienia i egzaminy zawodowe,
c)    do?wiadczenie zawodowe.
2)    z oceny merytorycznej dokumentów aplikacyjnych kandydatów sporz?dza si? notatk? s?u?bow?, któr? parafuj? cz?onkowie Komisji.

§ 10

2.    Rozmowa kwalifikacyjna
1)    celem rozmowy kwalifikacyjnej jest nawi?zanie bezpo?redniego kontaktu z kandydatem                          i weryfikacja informacji zawartych w aplikacji oraz mo?liwo?? oceny:
a)    predyspozycji i umiej?tno?ci kandydata gwarantuj?cych prawid?owe wykonywanie powierzonych obowi?zków,
b)    posiadanej wiedzy na temat jednostki samorz?du terytorialnego, w której ubiega si?
o stanowisko,
c)    obowi?zków i zakresu odpowiedzialno?ci na stanowiskach zajmowanych poprzednio przez kandydata,
d)    celów zawodowych kandydata.
2)    Ocena kandydatów prowadzona jest metod? punktow? w skali od 1 - 10 po zako?czonych
rozmowach kwalifikacyjnych. Z przebiegu rozmowy sporz?dza si? notatk? s?u?bow? któr? parafuj? cz?onkowie Komisji.
Po przeprowadzeniu konkursu Komisja Rekrutacyjna ustala wynik konkursu wskazuj?c kandydata, który uzyska? najwi?ksz? sumaryczn? ilo?? punktów i sporz?dza protokó?
z przeprowadzonego naboru zawieraj?cy informacje, o których mowa w art. 14 ust. 2 ustawy
o pracownikach samorz?dowych. Wzór protoko?u stanowi za??cznik nr 6 do niniejszego Regulaminu

Rozdzia? VIII

Og?oszenie wyników naboru

§ 11

1.    Niezw?ocznie po przeprowadzonym naborze informacja o wynikach naboru umieszczana jest na tablicy informacyjnej w siedzibie Urz?du Miasta i Gminy oraz w Biuletynie Informacji Publicznej (bip.daleszyce.pl).
2.    Informacja, o której mowa w ust. 1, zawiera:
1)    nazw? i adres jednostki,
2)    okre?lenie stanowiska urz?dniczego,
3)    imi? i nazwisko wybranego kandydata oraz jego miejsce zamieszkania,
4)    uzasadnienie dokonanego  wyboru  kandydata, albo  uzasadnienie niezatrudniania ?adnego kandydata.

3.    Informacj? o wyniku naboru upowszechnia si? w BIP i na tablicy og?osze? przez okres co najmniej 3 miesi?cy. Wzór og?oszenia wyników naboru stanowi za??cznik nr 7 do niniejszego Regulaminu.

Rozdzia? IX
Sposób post?powania z dokumentami aplikacyjnymi
§ 12

1.    Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wy?oniony w procesie rekrutacji, zostan? do??czone do jego akt osobowych.
2.    Dokumenty aplikacyjne pozosta?ych osób b?d? odsy?ane do adresatów je?eli w ci?gu 30 dni od dnia konkursu nie zostan? odbierane osobi?cie przez zainteresowanych.

 


Rozdzia? X

Warunki zatrudnienia pracowników

§ 13

1.    W przypadku osób podejmuj?cych po raz pierwszy prac? na stanowisku urz?dniczym, w tym kierowniczym stanowisku urz?dniczym, w jednostkach, o których mowa w art. 2 ustawy o pracownikach samorz?dowych umow? o prac? zawiera si? na czas okre?lony, nie d?u?szy ni? 6 miesi?cy, z mo?liwo?ci? wcze?niejszego rozwi?zania stosunku pracy za dwutygodniowym wypowiedzeniem.
2.    Przez osob? podejmuj?ca po raz pierwszy prac?, o której mowa w ust 1 , rozumie si? osob? która nie by?a wcze?niej zatrudniona w jednostkach, o których mowa w art. 2 ustawy o pracownikach samorz?dowych, na czas nieokre?lony albo na czas okre?lony, d?u?szy ni? 6 miesi?cy i nie odby?a s?u?by przygotowawczej zako?czonej zdaniem egzaminu z wynikiem pozytywnym.
Szczegó?owy sposób przeprowadzania s?u?by przygotowawczej i organizowanie egzaminu ko?cz?cego t? s?u?b? okre?la odr?bne zarz?dzenie Burmistrza Miasta i Gminy Daleszyce.
3.    Warunkiem dalszego zatrudnienia pracownika jest pozytywny wynik egzaminu ko?cz?cego s?u?b? przygotowawcz?.

Dokumenty do pobrania:

- REGULAMIN NABORU NA WOLNE STANOWISKA URZ?DNICZE W URZ?DZIE MIASTA I GMINY DALESZYCE ORAZ NA WOLNE STANOWISKA KIEROWNIKĂ“W GMINNYCH JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH

- Kwestionariusz osobowy