Numer: GMR / 8331/OZ-D/ZP-2
O G Ł O S Z E N I E
o wszczęciu postępowania o udzielnie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie art. 11, ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2006r. Nr 164, poz. 1163 z późn. zmianami), na zadanie pn.: "Przebudowa i rozbudowa budynku Ośrodka Zdrowia w Daleszycach z instalacjami wewnętrznymi, elementami zagospodarowania terenu (drogi wewnętrzne, parkingi) i zjazdem z drogi gminnej na działce nr 2374 położonej w msc. Daleszyce oraz kanalizacji deszczowej od studzienki D1 do studzienki D8 dla odprowadzenia wód opadowych z terenu ośrodka zdrowia, inwestycja na działce nr ew. 1173 w msc. Daleszyce"
I. Nazwa i adres zamawiającego:
Gmina Daleszyce
Plac Staszica 9
26-021 Daleszyce Tel. (041) 317-16-94 fax (041) 317-16-93
II. Określenie trybu zamówienia:
Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej poniżej progów ustalonych na podstawie art. 11 ust. 8 Prawa zamówień publicznych.
III. Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia.
Specyfikacja istotnych warunków zamówienia zamieszczona zostanie na stronie internetowej: www.daleszyce.pl
IV. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia z podaniem informacji o możliwości składania ofert częściowych:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych na zadaniu inwestycyjnym pod nazwą : "Przebudowa i rozbudowa budynku Ośrodka Zdrowia w Daleszycach z instalacjami wewnętrznymi, elementami zagospodarowania terenu (drogi wewnętrzne, parkingi) i zjazdem z drogi gminnej na działce nr 2374 położonej w msc. Daleszyce oraz kanalizacji deszczowej od studzienki D1 do studzienki D8 dla odprowadzenia wód opadowych z terenu ośrodka zdrowia, inwestycja na działce nr ew. 1173 w msc. Daleszyce"
1. Dane techniczne budynku:
powierzchnia zabudowy istniejąca - 268,00 m2
powierzchnia zabudowy projektowana - 253,80 m2
powierzchnia użytkowa po rozbudowie - 917,08 m2
kubatura po rozbudowie - 4.465,20 m3
budynek istniejący po nadbudowie i rozbudowie: dwukondygnacyjny + pełne podpiwniczenie + poddasze użytkowe (mieszkalne);
budynek nowy (rozbudowa) : jednokondygnacyjny, nie podpiwniczony, z poddaszem nie użytkowym;
zewnętrzne wymiary całego ośrodka zdrowia po rozbudowie: 44,30mx18,60m
Stan istniejący obiektu:
Istniejący budynek Ośrodka Zdrowia jest obiektem jednopiętrowym, podpiwniczonym o konstrukcji murowanej i tradycyjnym systemie realizacji.
Stropy ceramiczne Kleina na belkach stalowych, rozstaw belek 0,9 - 1,2, płyta Kleina w stropach międzypiętrowych żeberkowa, stropie nad piętrem typu lekkiego.
Mury zewnętrzne i wewnętrzne z cegły pełnej ceramicznej.
Stropodach pełny - konstrukcja Kleina j.w.
Stan techniczny budynku dobry.
1/ Roboty budowlane będą polegały na:
- usunięciu warstw stropodachu pełnego oraz budową nowego stropu nad piętrem
umożliwiającego wykorzystanie poddasza na cele mieszkalne
- dobudowie klatki schodowej
- budowie nowej konstrukcji drewnianej dachu nad użytkowym poddaszem
- wymiana 100 % stolarki drzwiowej oraz armatury sanitarnej
- wymiana wszystkich warstw posadzkowych.
- budowie nowego budynku zgodnie z projektem budowlano - wykonawczym o powierzchni 253,80 m2.
2. Kanalizacja deszczowa
Przewiduje się budowę kolektora deszczowego o długości ok. 180mb w pasie ulicy Mickiewicza. Kolektor ułożony będzie ze spadkiem około 3% zgodnym ze spadkiem terenu. Włączenie kolektora do istniejącej studni kanalizacji deszczowej o rzędnych 262,09/261,34. Kanalizacja deszczowa wykonana będzie z rur PEHD fi 400mm o sztywności obwodowej SN=8kN/m2. Na trasie projektowanej kanalizacji deszczowej przewiduje się studzienki przelotowe i połączeniowe systemowe z PEHD z włazami żeliwnymi typu D-400 posiadające certyfikat zgodności z PN-EN-124:2000.
Do odprowadzenia wód opadowych z powierzchni ulic zastosowane będą wpusty deszczowe żeliwne D-400. Studzienki wpustowe będą wykonane z kręgów betonowych o średnicy 0,5m oraz posiadać będą osadnik zanieczyszczeń stałych. Wpusty zlokalizowane będą w pasie ul. Mickiewicza oraz u zbiegu poszczególnych ulic. Projektowany zamknięty system kanalizacji deszczowej odprowadzać będzie wody opadowe spływające powierzchniowo z ulic Sienkiewicza, Rejtana i Żeromskiego.
3. Szczegółowy zakres robót objęty zamówieniem określony jest:
- w projektach budowlano-wykonawczych
a/ Architektura
b/ Technologia
c/ Konstrukcje
d/ Instalacje elektryczne wewnętrzne
e/ Instalacje sanitarne wewnętrzne i zewnętrzne
f/ Drogi i ukształtowanie terenu
- w przedmiarach robót,
- specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót, które są załącznikami do niniejszej specyfikacji.
Wszystkie materiały zastosowane przy budowie i remoncie muszą odpowiadać co do jakości wymogom dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie określonym w art. 10 ustawy Prawo Budowlane.
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych i ofert częściowych
V. Informacja o możliwości złożenia oferty wariantowej.
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych i ofert częściowych.
VI. Termin wykonania zamówienia.
Pożądany termin realizacji zamówienia 31 styczeń 2009r.
VII. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy , którzy:
1/ posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,
2/ posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
3/ znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,
4/ nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia,
5/ spełniają warunki określone art.22 ust.1 oraz inne wymagania określone w Pzp i SIWZ,
2. Z ubiegania o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się Wykonawców, którzy:
1/ nie spełniają warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego z art. 22 Pzp. opisanym w pkt. 1,
2/ podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art.24 ust. 1 i 2 Pzp.,
3. Zamawiający odrzuca ofertę Wykonawcy, jeżeli:
1/ jest niezgodna z ustawą ,
2/ jej treść nie odpowiada treści SIWZ,
3/ jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,
4/ zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia,
5/ została złożona przez Wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub nie zaproszonego do składania ofert,
6/ zawiera omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny, których nie można poprawić na podstawie art. 88 lub błędy w obliczeniu ceny,
7/ Wykonawca w terminie 7 dni od dnia otrzymania zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki rachunkowej w obliczeniu ceny,
8/ jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.
4. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o dokumenty złożone przez Wykonawcę w niniejszym postępowaniu metodą warunku granicznego - spełnia/ nie spełnia.
5. Informacje o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu.
1. Celem potwierdzenia spełnienia warunków, stawianych Wykonawcom przez Zamawiającego oraz dla uznania formalnej poprawności oferta musi zawierać następujące dokumenty:
1/ formularz ofertowy (załącznik Nr 1 do SIWZ) wypełniony i podpisany
2/ oświadczenie, że wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu określone w art. 22 ust. 1 i art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych (załącznik Nr 2 do SIWZ),
3/ aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
4/ aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału ZUS lub KRUS potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
5/ aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt. 4-8 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
6/ aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt. 9 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
7/ Wykonawca zobowiązany jest do wskazania w ofercie części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom wg załącznika nr 3
2. Celem potwierdzenia spełnienia warunków, posiadania przez Wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Zamawiający wymaga przedstawienia następujących dokumentów:
1/ Wykazu wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat robót budowlanych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania. Do wykazu robót należy dołączyć dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane należycie ( referencje). Zał. Nr 4 SWIZ.
2/ Wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń jakimi dysponuje Wykonawca - Zał. Nr 5 do SWIZ.
3/ Wykaz osób i podmiotów które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia a także zakresu wykonywanych przez nich czynności.
4/Uprawnień budowlanych oraz aktualnych zaświadczeń o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego stwierdzających, że osoba wymieniona w wykazie, wyznaczona do pełnienia funkcji kierownika budowy posiada uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi branż występujących w przedmiocie zamówienia.
5/ Sprawozdania finansowego albo jego części a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części a w przypadku wykonawców nie zobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności za okres nie dłuższy niż ostatnie trzy lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy za ten okres.
6/ Informacji Banku lub Spółdzielczej Kasy Oszczędnościowo Kredytowej w których wykonawca posiada rachunek potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy w wysokości co najmniej połowy wartości zamówienia wynikającej ze składanej oferty wystawionej nie wcześniej niż trzy miesiące przed upływem terminu składania ofert.
Uwaga: nie uznaje się opinii bankowej zawierającej informacje o wysokości posiadanych środków finansowych wyrażonych w postaci np. saldo wyraża się kwotą xxxxxx - cyfrową lub zawierającej tylko informacje o obrotach.
7/ polisy a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż 800 000,00 zł (słownie: osiemset tysięcy złotych).
3. Wykonawca zamieszkały poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej:
a/ zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 1 ppkt.3 ;4 i 6 składa dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert,
- nie zalega z uiszczaniem podatków opłat i składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał prawem przewidziane zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
b/ zamiast dokumentu o którym mowa w pkt. 1 ppkt. 5 składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego w kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt. 4 do 8 ustawy.
4. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie wydaje się dokumentów o których mowa w pkt.3 lit. I b zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym, albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
6. Dokumenty wymagane w przypadku składania oferty wspólnej:
oferta winna zawierać oświadczenia i dokumenty opisane w części VII pkt.1 ppkt.3;4; 5 i 6 i pkt.2 ppkt 7 dla każdego partnera z osobna, pozostałe dokumenty składane są wspólnie.
Ww. dokumenty mogą być złożone w formie oryginałów lub kserokopii potwierdzonych za zgodność przez Wykonawcę lub osobę/ osoby uprawnione do podpisywania oferty z dopiskiem "za zgodność z oryginałem". Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę.
VIII. Informacja na temat wadium.
Warunkiem przystąpienia do przetargu jest wniesienie wadium w wysokości 50 000,00 PLN (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych).Wadium winno być wniesione w formie określonej w art. 45 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Dowód wniesienia wadium należy dołączyć do oferty
W przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej należy dokonać wpłaty w Banku Spółdzielczym Daleszyce-Górno w Daleszycach na rachunek Gminy Daleszyce nr 04 8485 0009 0000 0130 9000 0002 z takim wyprzedzeniem, aby w dniu otwarcia ofert tj. 27 maja 2008r. o godz. 10 00 środki znalazły się na koncie Zamawiającego.
Zwrot lub utrata wadium następuje na warunkach określonych w art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych.
IX. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie.
1. Kryteria oceny ofert - zamawiający uzna oferty za spełniające wymagania i przyjmie do szczegółowego rozpatrywania, jeżeli:
1/ oferta spełnia wymagania określone niniejszą specyfikacją,
2/ oferta została złożona, w określonym przez Zamawiającego terminie,
3/ Wykonawca przedstawił ofertę zgodną co do treści z wymaganiami Zamawiającego,
2.W celu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający przyjął kryterium ceny (100%)
3. Zasada oceny oferty:
Punkty przyznawane za kryterium będą liczone wg. następującego wzoru:
Liczba punktów = (Cn/Cb x 100) x 100%
gdzie:
Cn- najniższa cena spośród wszystkich ofert nie odrzuconych,
Cb - cena oferty badanej,
100 - stały wskaźnik,
100% - procentowe znaczenie kryterium.
Obliczenia dokonywane będą do dwóch miejsc po przecinku
Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska najwyższą liczbę punktów.
X. Miejsce i termin składania ofert.
Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego:
Urząd Miasta i Gminy Daleszyce, pokój Nr 25 (sekretariat)
Plac Staszica 9
26-021 Daleszyce
nie później niż do dnia 27 maja 2008r. do godz. 1000
Ofertę złożoną po w/w terminie zwraca się bez otwierania.
XI. Miejsce i termin otwarcia ofert.
Otwarcie ofert nastąpi dnia 27 maja 2008r. o godz. 1030 w siedzibie Zamawiającego w sali konferencyjnej pok. nr 13 - parter. Otwarcie ofert jest jawne.
XII. Termin związania ofertą.
Termin związania ofertą wynosi 30 dni .
Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
W uzasadnionych przypadkach na co najmniej 7 dni przed upływem terminu związania ofertą Zamawiający może raz zwrócić się do Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy niż 60 dni.
XIII. Umowa ramowa.
Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
XIV. Aukcja elektroniczna.
Zamawiający nie przewiduje wyboru oferty najkorzystniejszej z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
XV. Termin zamieszczenia ogłoszenia w BZP.
Ogłoszenie o zamówieniu zostało ogłoszone w biuletynie zamówień publicznych pod numerem 92001 w dniu 05 maja 2008r.
|