0 OFERTY PRACY 
 WYDARZENIA 
 ZAMÓWIENIA PUBLICZNE 

Dostawa 1 szt. fabrycznie nowego średniego samochodu ratowniczo-gaśniczego z napędem 4 x 4.

Numer: ZP.271.1.2011


OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Ochotnicza Straż Pożarna w Daleszycach , Pl. Staszica 9, 26-021 Daleszyce, woj. świętokrzyskie, tel. 41 307 25 85, faks 41 3171693.

    I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Stowarzyszenie - Ochotnicz Straż Pożarna.

    SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

    II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

    II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa 1 szt. fabrycznie nowego średniego samochodu ratowniczo-gaśniczego z napędem 4 x 4..

    II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

    II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: WYMAGANIA sprzętowe i warunki techniczne przedmiotu zamówienia zostały określone w Załączniku nr 1 do SIWZ. Zamawiający wymaga, aby samochód posiadał świadectwo dopuszczenia wydane przez Centrum Naukowo - Badawcze Ochrony Przeciwpożarowej im. Józefa Tuliszkowskiego ul. Nadwiślańska 213; 05-420 Józefów k/Otwocka. Wymaga się aby świadectwo dopuszczenia było ważne na dzień odbioru pojazdu. Świadectwo winno być dostarczone zamawiającemu najpóźniej w dniu odbioru pojazdu. Pod pojęciem świadectwo dopuszczenia rozumie się dokument, o którym mowa w art. 7 ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej (tj. Dz. U. z 2009 r. Nr 178, poz. 1380. ). Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w zał. nr. 1 do SIWZ..

    II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

    II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 34.14.42.10-3.

    II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

    II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


    II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.12.2011.

    SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

    III.2) ZALICZKI

    • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

    III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

    • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

      Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

      • Aktualny odpis z właściwego rejestru jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a przypadku osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych - załącznik nr 3 do SIWZ.

    III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

    • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

      • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
      • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

      Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

      III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

      • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
      • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
      • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

    III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

    SEKCJA IV: PROCEDURA

    IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

    IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

    IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

    IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

    IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

    IV.3) ZMIANA UMOWY

    Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie

    IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

    IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.daleszyce.pl
    Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta I Gminy Daleszyce, Pl. Staszica 9, 26-021 Daleszyce..

    IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 23.09.2011 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta I Gminy Daleszyce, Pl. Staszica 9, 26-021 Daleszyce, pok. 25.

    IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

    IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie


    Ogłoszenie zostało zamieszczone na Portalu Urzędu Zamówień Publicznych: Numer ogłoszenia: 289712 - 2011; data zamieszczenia: 15.09.2011


    Dodano 21 2011 godz. 15:13 przez

    W związku ze skierowanym zapytaniem do Zamawiającego informuję co następuje:

    Pyt. W punkcie 1.6 załącznika nr 1 do SIWZ Zamawiający wymaga : "Dopuszczalna masa całkowita samochodu gotowego do akcji nie może przekraczać 14 000 kg" .Czy należy ten zapis traktować jako oczywistą omyłkę Zamawiającego , który miał na myśli zapis: " Maksymalna masa rzeczywista samochodu gotowego do akcji nie może przekraczać 14 000 kg".

    Odp. Przez zapis "Dopuszczalna masa całkowita samochodu gotowego do akcji nie może przekraczać 14 000 kg" Zamawiający rozumie "Maksymalna masa rzeczywista samochodu gotowego do akcji nie może przekraczać 14 000 kg".

     

    Pyt.w pkt 1.9 Zamawiający wymaga " podwozie pojazdu z silnikiem o zapłonie samoczynnym , spełniającym wymogi odnośnie czystości spalin zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami,( osiągnięcie normy czystości spalin poprzez zastosowanie płynu AdBlue). Silnik o mocy minimum 270 KM..

    Odp Z wiedzy jaką posiada Zamawiający wynika, że pojazdy spełniające normę czystości spalin EURO 5 wykorzystujące technologię z zastosowaniem dodatkowego płynu są tańsze w eksploatacji. Zaletą jest również brak ingerencji w pracę silnika. System, bez stosowania dodatkowych płynów w układzie redukcji spalin, jaki narzuca Pytający obniża parametry silnika pojazdu co rekompensuje wzrost zużycia paliwa. Zatem koszty użytkowania pojazdu wzrastają.
    Samochody wyposażone w dodatkowy zbiornik z płynem AdBlue posiadają homologację, a zatem są przystosowane do eksploatacji w różnych warunkach pogodowych i temperaturowych. Dlatego argument o temperaturze płynu, który krystalizuje w  11,5C i ulega rozkładowi hydrolitycznemu powyżej 30C może odnosić się jedynie do przechowywania samego płynu, a nie płynu pracującego w układzie selektywnej redukcji katalitycznej, gdzie zbiornik z dodatkowym płynem jest podgrzewany.
    Również argument sugerujący, że pojazd wyposażony w dodatkowy zbiornik z płynem AdBlue nie spełnia pkt. 1.27. załącznika nr 1 do SIWZ jest nietrafiony z powodów przedstawionych powyżej.
    Patrząc na motywy Pytającego można dojść do wniosku, że tylko pojazdy pracujące w systemie EGR są pojazdami najlepszymi, posiadającymi nowoczesne rozwiązania. To dlaczego firma MAN, bo o nią tu chodzi, dysponuje zarówno pojazdami wyposażonymi w system oczyszczania spalin w technologii EGR i SCR. Czyżby dla niektórych pojazdów system selektywnej redukcji katalitycznej był lepszy?

    Biorąc powyższe pod uwagę Zamawiający podtrzymuje zapisy w pkt. 1.9. załącznika nr 1 do SIWZ.

    Pyt. W pkt 1.32 Zamawiający wymaga " Zawieszenie obu osi na resorach"

    Odp: Pojazd, który chce nabyć Zamawiający przeznaczony jest do poruszania się zarówno po drodze utwardzonej jak również w ciężkich warunkach terenowych. Zawieszenie mechaniczne jest prawie jedynym stosowanym rozwiązaniem w pojazdach z układem napędowym 4x4 dla tego typu zastosowań. Niezawodność zawieszeń na resorach jest podstawowym argumentem stosowania takich rozwiązań do trudnego terenu. Dużo większa jest odporność resorów na uszkodzenia mechaniczne i przeciążenia pojazdu.
    Zawieszenie pneumatyczne ustawiane jest na jeden poziom tzw. "do jazdy". Nie stosuje się rozwiązań płynnej regulacja wysokości zawieszenia w czasie jazdy pojazdu. Można to robić przy powolnych manewrach, ale przy większych prędkościach może to grozić spadnięciem poduszek powietrznych lub niebezpiecznym w skutkach dobiciem zawieszenia. Z tego samego powodu rozwiązanie to jest nie korzystne podczas pracy w terenie.

    Dlatego Zamawiający podtrzymuje zapisy w pkt. 1.32. załącznika nr 1 do SIWZ.

    Nieprawdziwy jest również zarzut o stosowaniu nieuczciwej konkurencji czy naruszeniu Art. 7. ust. 1. Prawo zamówień publicznych. O ile nam wiadomo samochody tej klasy spełniające normę emisji spalin EURO 5 poprzez zastosowanie dodatkowego płynu oraz pojazdy wyposażone w resory mechaniczne może dostarczyć więcej niż jeden wykonawca.

    Zamawiający może również określić w dowolny sposób warunki techniczne przedmiotu zamówienia. Ma prawo sformułować je w taki sposób, aby dostarczony produkt optymalnie spełniał potrzeby i oczekiwania użytkownika, a jego eksploatacja nie generowała dodatkowych niepotrzebnych kosztów i problemów technicznych.

    Reasumując podtrzymujemy zapisy w pkt. 1.9 oraz pkt. 1.32. załącznika nr 1 do SIWZ.


    Dodano 22 2011 godz. 11:06 przez

    W związku z korektą drobnych błędów pisarskich w SIWZ oraz Załaczniku nr 2 do SIWZ, poniżej zamieszczono poprawione pliki PDF.
    » ZAŁĄCZNIKI «
    Załącznik nr 1 do SIWZ
    Dodany: 15.09.2011 godz. 14:19
     
    Załącznik nr 3 do SIWZ
    Dodany: 15.09.2011 godz. 14:20
     
    Załącznik nr 4 do SIWZ
    Dodany: 15.09.2011 godz. 14:20
     
    Załącznik nr 5 do SIWZ
    Dodany: 15.09.2011 godz. 14:20
     
    Załącznik nr 6 do SIWZ
    Dodany: 15.09.2011 godz. 14:21
     
    Załącznik nr 7 do SIWZ
    Dodany: 15.09.2011 godz. 14:21
     
    Załącznik nr 8 do SIWZ
    Dodany: 15.09.2011 godz. 14:21
     
    Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia
    Dodany: 22.09.2011 godz. 11:04
     
    Załącznik nr 2 do SIWZ
    Dodany: 22.09.2011 godz. 11:04
     
    Zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty.
    Dodany: 26.09.2011 godz. 15:11
     



    Ostateczny termin składania ofert:
     23 2011



    Informacja wytworzona przez / odpowiada za treść informacji:
      Andrzej Piwoński [Zastępca kierownika wydziału gospodarki, mienia i rolnictwa] dnia 15 2011
    Informacja opublikowana przez:
      dnia 15 2011 godz. 14:19
    Liczba odsłon:
      519 od 15 2011 godz. 14:19  (średnio 1.11 odsłon/dobę)

     

     

    UMiG Daleszyce
    tel. 0-41/ 317-16-94
    fax.0-41/ 317-16-93
    gmina@daleszyce.pl