Numer: GMR.ZP.271.11.2013
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Daleszyce , pl. Staszica 9, 26-021 Daleszyce, woj. świętokrzyskie, tel. 0-41 3171693, faks 0-41 3171693.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.daleszyce.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Rozbudowa budynku szkoły podstawowej w Mójczy.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Planowana rozbudowa obejmować będzie: a) wykonanie nowego skrzydła szkoły, w którym zostaną zlokalizowane: - sala sportowa o wymiarach 15,46x24,00 m z zapleczem i antresolą widokową, - szatnie z sanitariatami, - pomieszczenia kotłowni, - sale lekcyjne i świetlica, b) przebudowa części istniejącego budynku pod pomieszczenia przedszkola wraz z nową klatką schodową. c) przebudowa istniejącego płaskiego dachu na dach dwuspadowy - na istniejącej części. Podstawowe dane liczbowe projektowanej rozbudowy: - powierzchnia terenu obj. opracowaniem - 8607,77 m2 - pow. ist. dojazdów, dojść i placów - 759,15 m2 - pow. proj. dojazdów - 278,30 m2 - pow. zieleni - 4986,38 m2 - pow. zabudowy ist. budynku - 337,71 m2 - pow. zabudowy proj. budynku - 769,17 m2 - pow. użytkowa - 1580,66 m2 - kubatura - 4986,38 m2 Projektowana rozbudowa przylega do szczytowej północnej ściany istniejącego budynku i wypełnia północno-zachodni narożnik działki, wolny od zabudowy i uzbrojenia. Projektowane główne wejście do szkoły zlokalizowano możliwie blisko istniejącego, przy projektowanym przedłużonym dojściu pieszym. Projektuje się przedłużenie istniejącego dojazdu w celu obsłużenia kotłowni olejowej, ponadto projektuje się połączenie istniejącego dojazdu z betonowym boiskiem w celu umożliwienia wykorzystania go jako dojazdu p.poż. Projektowany budynek holem na parterze i piętrze łączy się z korytarzami istniejącego budynku szkoły, dodatkowo na piętrze z antresolą widokową z antresolą na salę gimnastyczną. Z antresoli - wyjście ewakuacyjne na schody zewnętrzne. Z uwagi na znaczne zróżnicowanie poziomu terenu wokół budynku poziom parteru sali gimnastycznej z zapleczem wynosi +0,64m w stosunku do parteru istniejącego budynku. Na poziom istniejącego parteru projektowana jest zewnętrzna pochylnia dla osób niepełnosprawnych, natomiast na salę gimnastyczna wejście dla tych osób prowadzi od strony boiska. Sala gimnastyczna ma zostać wyposażona w następujący sprzęt: - słupki do siatkówki demontowane, aluminiowe, wielofunkcyjne z naciągiem wewnętrznym blokowanym mimośrodowo. Słupki osadzone w tulejach osadzonych w podłożu boiska, tuleje zaopatrzone w pokrywy maskujące. Słupki wyposażone w regulację wysokości zawieszenia siatki w zakresie od 1,07m do 2,43m od poziomu posadzki sali gimnastycznej, osłony na słupki z gąbki o grubości 5cm zapinane na rzepy. - konstrukcje pod tablice do koszykówki mocowane do ścian uchylne, składane na bok, długości do 120cm, wykonane z profili stalowych, zamkniętych. Tablica do koszykówki o wymiarach 105x180cm wykonana z bezbarwnego, bezpiecznego szkła akrylowego. Tablica wyposażona w obręcz do koszykówki uchylną na sprężynach w komplecie z siatkami. Sala wyposażona w dwa komplety konstrukcji wraz z tablicami. - bramki do piłki ręcznej (sztuk 2) aluminiowe, wolnostojące, przenośne o wymiarach 2x3m. Rodzaj słupka - kwadratowy z łukami składanymi. Bramki w komplecie z siatką z piłkochwytem. - drabinki gimnastyczne zamontowane na ścianie z drzwiami wejściowymi. - piłkochwyty osłonne na okna - siatki zabezpieczające. - mocowanie, uchwyt do wspinania po linie zamontowany do konstrukcji dachu. - przegroda kurtynowa Sali z napędem elektrycznym do pionowego i poziomego podnoszenia i opuszczania. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie całości inwestycji zgodnie ze sztuką budowlaną oraz obowiązującymi Polskimi Normami i Aktami Prawnymi. Za zakończenie Inwestycji uznaje się doprowadzenie obiektu do stanu umożliwiającego jego funkcjonowanie zgodnie z jego przeznaczeniem. Wycenę całości zadania należy przeprowadzić w oparciu o Projekt Budowlany. Przedmiar robót należy traktować jedynie pomocniczo i nie jest podstawą do wyceny Inwestycji. W przypadku zauważenia nieprawidłowości w Projekcie lub rozbieżności należy o tym fakcie poinformować Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza do stosowania materiały zamienne pod warunkiem, zastosowania elementów o parametrach nie gorszych niż podane w dokumentacji. Zamawiający wymaga dotrzymania terminów poniżej wymienionych etapów: Etap 1 - budowa nowej części obiektu, tj. hala sportowa wraz ze wszystkimi pomieszczeniami zaplanowanymi w tej części budynku, zakończenie etapu 30.06.2014. Zakończenie etapu wiąże się z tym, żeby we wrześniu 2014roku móc udostępnić pomieszczenia w tej części do użytkowania, dzięki czemu będzie można wyłączyć z użytkowania fragmentami budynek istniejącej szkoły. Etap 2 - pozostały zakres obejmujący istniejący budynek szkoły, zakończenie etapu 30.06.2015. Etap ten należy tak zaplanować, aby szkoła mogła funkcjonować przez cały okres budowy, wyłączając maksymalnie jedną kondygnację istniejącego budynku z użytku. Proponowany podziała 2 etapu na dwa: - najpierw wyłączamy z użytkowania piętro (wykonanie nowego dachu i wszystkich prac wewnątrz łącznie z połączeniem z nową częścią) - kolejny etap to po oddaniu piętra do użytkowania, zamknięcie parteru z użytkowania i wykonanie pozostałych prac na całym obiekcie. Wygrywający Wykonawca zobowiązany będzie do przedłożenia Zamawiającemu szczegółowego kosztorysu ofertowego wraz z harmonogramem rzeczowo-finansowym przed podpisaniem umowy. Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia kompletnej dokumentacji powykonawczej wraz z kosztorysem powykonawczym, tj. wszelkie atesty, aprobaty, certyfikaty i badania niezbędne do uzyskania pozwolenia na użytkowanie..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.22.32.00-8, 45.31.00.00-3, 45.33.00.00-9, 45.30.00.00-0.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Wykonawca wniesie wadium w wysokości 40 000,00 PLN w terminie do dnia 19 lipca 2013 roku do godziny 10:00. 2. Wadium może być wnoszone w formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach ubezpieczeniowych, d) gwarancjach bankowych, e) poręczeniach udzielonych przez podmioty o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.).
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
-
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Wykonawcy wykażą iż zrealizowali w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu do składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie minimum 2 roboty budowlane polegające na budowie 2 hal sportowych o wartości nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł. każda oraz 2 budowy budynków użyteczności publicznej o wartości 500 000,00 zł. każda.
-
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Wykonawcy wykażą iż dysponują przynajmniej jedną osobą uprawnioną do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie, do pełnienia funkcji kierownika budowy w specjalnościach występujących w przedmiocie zamówienia tj. roboty ogólnobudowlane. Osoba wyznaczona do pełnienia funkcji kierownika budowy powinna udokumentować minimum 3 letni staż pracy w kierowaniu budową lub remontami budynków kubaturowych.
-
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Dokumenty potwierdzające uprawnienia osób podpisujących ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów rejestrowych załączonych do ofwerty.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1)Zamawiający dopuszcza zmianę umowy w formie aneksu, jeżeli zajdzie potrzeba, w sytuacji zmiany obowiązujących przepisów, jeżeli zgodnie z nimi konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego. Zmiana wymaga zgłoszenia w formie pisemnej w ciągu 14 dni od powzięcia informacji stanowiącej podstawę do wprowadzenia zmian. Zmiana ta może spowodować wydłużenie terminu wykonania prac i nie spowoduje zmiany wynagrodzenia wykonawcy Inicjatorem tej zmiany może być zamawiający lub wykonawca. 2)Zamawiający dopuszcza zmianę umowy w formie aneksu, w sytuacji, kiedy nastąpi ustawowa zmiana stawki VAT. Inicjatorem tej zmiany może być zamawiający lub wykonawca. Zmiana wymaga zgłoszenia w formie pisemnej w ciągu 14 dni od powzięcia informacji stanowiącej podstawę do wprowadzenia zmian. Zmiana ta nie wpłynie na termin wykonania prac i spowoduje zmianę wynagrodzenia brutto wykonawcy. 3)Zamawiający dopuszcza zmianę kierownika robót, w sytuacji zdarzeń losowych uniemożliwiających mu pełnienie jego funkcji z zastrzeżeniem że taka zmiana musi nastąpić na osoby, które spełniają warunki określone w SIWZ. Inicjatorem tej zmiany może być wykonawca. Zmiana wymaga zgłoszenia w formie pisemnej w ciągu 3 dni od powzięcia informacji stanowiącej podstawę do wprowadzenia zmian. Zmiana ta nie wpłynie na termin wykonania prac i nie spowoduje zmiany wynagrodzenia wykonawcy. 4)Zamawiający dopuszcza zmianę umowy, w sytuacji rezygnacji z wykonania części prac. Zmiana wymaga zgłoszenia w formie pisemnej w ciągu 14 dni od powzięcia informacji stanowiącej podstawę do wprowadzenia zmian. Zmiana ta nie spowoduje wydłużenie terminu wykonania prac i spowoduje zmiany wynagrodzenia wykonawcy. Inicjatorem tej zmiany może być zamawiający. 5)Zamawiający dopuszcza zmianę umowy w sytuacji: a)wystąpienia nieprzewidzianych warunków i zjawisk atmosferycznych (kataklizmy), b)konieczności wykonania zamiennej dokumentacji projektowej, c)konieczności przeprowadzenia uzgodnień prawnych lub technicznych, d)wstrzymania budowy przez właściwy organ z przyczyn nie zawinionych przez Wykonawcę robót budowlanych, np.: dokonanie odkrywki archeologicznej, odkrycie niewybuchu, itp., e)wystąpienia siły wyższej np.: trąby powietrznej, pożaru, powodzi, f)wystąpienia przedłużenia się okresu osiągania parametrów technologicznych nie zawinionego przez Wykonawcę.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.daleszyce.pl Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta i Gminy Daleszyce Pl. Staszica 9. 26-021 Daleszyce.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 25.07.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy Daleszyce Pl. Staszica 9. 26-021 Daleszyce pok. 25 - sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Ogłoszenie zostało zamieszczone na portalu Urzędu Zamówień Publicznych: Numer ogłoszenia: 133555 - 2013; data zamieszczenia: 04.07.2013
|