|
|
Budowa kompleksu sportowego w Daleszycach
|
Numer: GMR.ZP.271.1.2014
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Daleszyce , pl. Staszica 9, 26-021 Daleszyce, woj. świętokrzyskie, tel. 0-41 3171693, faks 0-41 3171693.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.daleszyce.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa kompleksu sportowego w Daleszycach.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie kompleksu sportowego w skład którego wchodzą: boisko do piłki nożnej, budynek sanitarno-szatniowy wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną i zagospodarowaniem terenu. Kompleks sportowy wyposażony w następujące elementy: - boisko do gry w piłkę nożną 67,00 x 31,00m wraz z bramkami, - teren wokół nawierzchni boisk, - trybuna systemowa na 150 miejsc siedzących, - budynek sanitarno-szatniowy wraz z instalacjami wewnętrznymi, - odwodnienie drenażowe, - niezbędne instalacje zewnętrzne, - ogrodzenie wysokie - wychwytywacze piłek o wysokości 6,00m. Projektuje się boisko treningowe do piłki nożnej o łącznych wymiarach 67,0m x 31,0m, w tym pole gry 61,0m x 27,0m oraz nawierzchnię z trawy syntetycznej o wysokości 60mm. Obramowanie boiska projektuje się z pasa utwardzonego również z trawy syntetycznej. W celu sprawnego odwodnienia przewiduje się pochylenie podłużne 0,5% nawiązujące do naturalnego istniejącego spadku terenu. Wokół boiska zbudowane będzie okólne ogrodzenie: L=204 m o wys.4 m oraz piłkochwyty o wysokości h=6 m. W ogrodzeniu projektuje się jedną furtę 1,1 x 2 m oraz jedną bramę 2,4 x 2,4 m. Na płycie boiska wyznaczone będą linie do gry w piłkę nożną. Boisko wyposażone będzie w bramki stalowe o wymiarach 5,0x2,0 m oraz w tuleje do montażu słupków. PROJEKTOWANA POWIERZCHNIA ZABUDOWY. Pole gry boiska treningowego do piłki nożnej 1 647,0 m2, strefa bezpieczna wokół boiska 430,0 m2, powierzchnia zabudowy boiska 2077,0 m2, powierzchnia utwardzona z kostki betonowej 160,0 m2, budynek sanitarno - szatniowy 44,0 m2. Szczegółowy opis kompleksu sportowego jest zawarty w załącznikach: - Specyfikacja techniczna ogólna, - Dokumentacja projektowa. W ofercie należy uwzględnić dostawę i montaż trybuny systemowej, przeznaczonej na około 150 osób. Montaż w miejscu zaznaczonym na zagospodarowaniu terenu. Trybuna czterorzędowa zaopatrzona w siedziska z tworzywa sztucznego z oparciem, spełniająca wszystkie wymagania bezpieczeństwa niezbędne dla takiego obiektu. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie całości inwestycji zgodnie ze sztuką budowlaną oraz obowiązującymi Polskimi Normami i Aktami Prawnymi. Za zakończenie Inwestycji uznaje się doprowadzenie obiektu do stanu umożliwiającego jego funkcjonowanie zgodnie z jego przeznaczeniem. Wycenę całości zadania należy przeprowadzić w oparciu o Projekt Budowlany. Ze względu na ryczałtowy sposób rozliczenia inwestycji, przedmiar robót należy traktować jedynie pomocniczo i nie jest podstawą do wyceny Inwestycji. W przypadku zauważenia nieprawidłowości w Projekcie lub rozbieżności należy o tym fakcie poinformować Zamawiającego w terminie przewidzianym do składania wniosków i zapytań. Zamawiający dopuszcza do stosowania materiały zamienne pod warunkiem, zastosowania elementów o parametrach nie gorszych niż podane w dokumentacji. Dodatkowe obowiązki Wykonawcy zostały zawarte we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 5 do niniejszej specyfikacji..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.22.21-1.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.08.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 10 000,00 PLN.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
-
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1. Spełniają warunki określone przepisami art. 22 ust1.tj. spełniają warunki, dotyczące: a) Posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. b) Posiadania wiedzy i doświadczenia. c) Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. d) Sytuacji ekonomicznej i finansowej. 2. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 P.z.p.
-
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Wykonawcy spełnią powyższy warunek jeżeli wykażą że zrealizowali w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej dwie roboty budowlane, z których każda obejmuje budowę boiska sportowego, (zakres robót oprócz budowy boiska może obejmować również wykonanie infrastruktury towarzyszącej np. wykonanie ogrodzenia, oświetlenie), o wartości nie mniejszej niż 500 000,00 zł brutto każda, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
-
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Wykonawcy: 1.Przedstawią informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Wykonawca powinien wykazać iż dysponuje środkami lub posiada zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 300 000,00 zł. 2. Są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę minimum 200 000,00 zł.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1) Zamawiający dopuszcza zmianę umowy w formie aneksu, jeżeli zajdzie potrzeba w sytuacji zmiany obowiązujących przepisów, jeżeli zgodnie z nimi konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego. Zmiana wymaga zgłoszenia w formie pisemnej w ciągu 14 dni od powzięcia informacji stanowiącej podstawę do wprowadzenia zmian. Zmiana ta może spowodować wydłużenie terminu wykonania prac i nie spowoduje zmiany wynagrodzenia wykonawcy Inicjatorem tej zmiany może być zamawiający lub wykonawca. 2) Zamawiający dopuszcza zmianę umowy w formie aneksu, w sytuacji, kiedy nastąpi ustawowa zmiana stawki VAT. Inicjatorem tej zmiany może być zamawiający lub wykonawca. Zmiana wymaga zgłoszenia w formie pisemnej w ciągu 14 dni od powzięcia informacji stanowiącej podstawę do wprowadzenia zmian. Zmiana ta nie wpłynie na termin wykonania prac i nie spowoduje zmiany wynagrodzenia netto wykonawcy. 3) Zamawiający dopuszcza zmianę kierownika robót, w sytuacji zdarzeń losowych uniemożliwiających mu pełnienie jego funkcji z zastrzeżeniem że taka zmiana musi nastąpić na osoby, które spełniają warunki określone w SIWZ. Inicjatorem tej zmiany może być wykonawca. Zmiana wymaga zgłoszenia w formie pisemnej w ciągu 3 dni od powzięcia informacji stanowiącej podstawę do wprowadzenia zmian. Zmiana ta nie wpłynie na termin wykonania prac i nie spowoduje zmiany wynagrodzenia wykonawcy. 4) Zamawiający dopuszcza zmianę umowy, w sytuacji rezygnacji z wykonania części prac. Zmiana wymaga zgłoszenia w formie pisemnej w ciągu 14 dni od powzięcia informacji stanowiącej podstawę do wprowadzenia zmian. Inicjatorem tej zmiany może być zamawiający. 5) Zamawiający dopuszcza zmianę umowy w sytuacji: a) wystąpienia nieprzewidzianych warunków i zjawisk atmosferycznych (kataklizmy), b) konieczności wykonania zamiennej dokumentacji projektowej, c) konieczności przeprowadzenia uzgodnień prawnych lub technicznych, d) wstrzymania budowy przez właściwy organ z przyczyn nie zawinionych przez Wykonawcę robót budowlanych, np.: dokonanie odkrywki archeologicznej, odkrycie niewybuchu, itp., e) wystąpienia siły wyższej np.: trąby powietrznej, pożaru, powodzi, Inicjatorem tej zmiany może być wykonawca lub zamawiający. Zmiana wymaga zgłoszenia w formie pisemnej w ciągu 4 dni od powzięcia informacji stanowiącej podstawę do wprowadzenia zmian. Zmiana ta wpłynie na termin wykonania prac i nie spowoduje zmiany wynagrodzenia wykonawcy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.daleszyce.pl Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta i Gminy w Daleszycach 26-021 Daleszyce, Plac Staszica 9..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 28.01.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy w Daleszycach 26-021 Daleszyce, Plac Staszica 9 - pok. 25 sekretariat..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Ogłoszenie zostało opublikowane na Portalu Urzędu Zamówień Publicznych: Numer ogłoszenia: 7555 - 2014; data zamieszczenia: 13.01.2014
|
Dodano 16 2014 godz. 12:44 przez
|
Dotyczy: Odpowiedzi na wnioski i zapytania Wykonawcy w postępowaniu przetargowym prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na: „Wykonanie kompleksu sportowego w skład, którego wchodzą: boisko do piłki nożnej, budynek sanitarno-szatniowy wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną i zagospodarowaniem terenu”.
1. Zamawiający w projekcie podaje parametry techniczne trawy syntetycznej: - skład włókna – polipropylen gr. 60 µ - wysokość włókna: 60 mm - gęstość: 42 000 pęczków/m2 - gęstość: 97 000 włókien/m2 - ciężar włókna 6600 Dtex - ciężar całkowity trawy 2087 gr/m2 Informuję, że podane przez Zamawiającego parametry są błędne. Nie występuje trawa sztuczna posiadająca ww. parametry. Skład włókna – aktualnie na świecie produkowane są trawy syntetyczne do piłki nożnej z włóknami 60 mm tylko i wyłącznie w polietylenu a nie z polipropylenu. Polietylen jest materiałem bardziej elastycznym o wyższych parametrach niż polipropylen. Nie występują trawy syntetyczne do piłki nożnej o wysokości włókien 60 mm z polipropylenu. Grubość włókna – aktualnie na świecie produkowane są trawy syntetyczne do piłki nożnej z włóknami o grubości znacznie większej niż 60 µ. Gęstość: 42 000 pęczków/m2 – aktualnie na świecie nie są produkowane trawy syntetyczne do piłki nożnej o takiej gęstości pęczków, wynika to z technologii produkcji. Aktualnie na świecie produkowane są trawy syntetyczne do piłki nożnej o gęstości pęczków w przedziale 6000-10000 szt./m2. Do określenia gęstości zamawianej trawy syntetycznej do piłki nożnej wystarczy podanie wymaganej minimalnej gęstości włókien /m2. Przy określaniu parametrów trawy syntetycznej tj. gęstość, grubość włókna, ciężar Dtex i ciężar całkowity trawy konieczne jest dopisanie „min. – minimum”, co będzie umożliwiało zaoferowanie produktów o wyższych parametrach. W związku z powyższym należy anulować zapis „gęstość: 42 000 pęczków/m2 lub zmienić go na „gęstość: min. 6 000 pęczków/m2”. Zwracam uwagę, że Ministerstwo Sportu i Turystyki w typowej SIWZ określiło jedne standardowe obowiązujące w całej Polsce wymagane parametry techniczne trawy syntetycznej do piłki nożnej: 1. Typ włókna: monofil 2. Skład chemiczny włókna: polietylen 3. Ciężar włókna: min. 11 000 Dtex 4. Gęstość trawy: min. 97 000 włókien/m2 Podsumowując wnoszę o zmianę zapisów dotyczących wymaganych parametrów technicznych oferowanych traw syntetycznych na następujące: - skład włókna – polietylen gr. Min. 60 µ - wysokość włókna: 60 mm - gęstość: min. 6 000 pęczków/m2 - gęstość: min. 97 000 włókien/m2 - ciężar włókna min. 6600 Dtex - ciężar całkowity trawy min. 2087 gr/m2
Zamawiający odpowiada:
Minimalne parametry nawierzchni ze sztucznej trawy: 1. Wysokość włókna / całkowita: 60mm / 62 mm 2. Grubość włókna: min.300 mikronów 3. Waga włókna: min. 1300 g/m2 4. DTEX: min. 11000 5. Waga całkowita: min. 2800 g/m2 6. Skład włókna: PE Monofil, wzmocnione rdzeniem 7. Całkowita ilość pęczków: min. 8800 szt./m2 8. Ilość włókien: min. 105000 szt./m2 9. Odporność na promienie UV 10. Wypełnienie: piasek, guma
2. Zamawiający w projekcie nie uwzględnił właściwego (zgodnie z przyjętymi na świecie standardami) wypełnienia trawy syntetycznej do piłki nożnej. Zamawiający zamawia tylko wypełnienie z piasku kwarcowego w ilości 15 kg/m2 (±10%). Informuję, że wszystkie trawy syntetyczne do piłki nożnej o wysokości włókien 60mm zawsze są wypełniane piaskiem kwarcowym oraz granulatem gumowym. Trawa syntetyczna o wysokości włókien 60mm wypełniona tylko piaskiem kwarcowym nie nadawałaby się do eksploatacji. Konieczne jest wykonanie dodatkowego wypełnienia z granulatu gumowego, aby uzyskać zakładane parametry użytkowe. Zwracam uwagę, że tylko krótkie trawy syntetyczne (tzn. trawy syntetyczne do wysokości włókien 10-30mm) są zasypywane tylko piaskiem kwarcowym, jednak są to trawy tylko i wyłącznie na boiska wielofunkcyjne, korty tenisowe a nie na boiska do piłki nożnej. Wnoszę o podanie prawidłowego wypełnienia trawy syntetycznej.
Zamawiający odpowiada:
1. Wypełnienie: piasek kwarcowy i granulat gumowy
3. Zamawiający podaje w projekcie sprzeczne zapisy dotyczące dokumentów, jakie ma posiadać trawa syntetyczna. Nawierzchnia posiada Rekomendację ITB oraz Atest Higieniczny PZH. Badania na zgodność z normą PN-EN 15330-1 lub aprobata techniczna ITB lub rekomendacja techniczna ITB, lub wynik badań specjalistycznego laboratorium badającego nawierzchnie sportowe np. Labosport. 1. Certyfikat FIFA (1 Star lub 2 Star) dla obiektu wykonanego z oferowanego systemu nawierzchni lub wyniki badań laboratoryjnych potwierdzające zgodność parametrów oferowanego systemu nawierzchni z wymogami FIFA. 2. Karta techniczna oferowanej nawierzchni potwierdzona przez jej producenta. 3. Atest PZH dla oferowanej nawierzchni. 4. Autoryzacja producenta trawy syntetycznej, wystawiona dla wykonawcy na realizowaną inwestycję wraz z potwierdzeniem gwarancji udzielonej przez producenta na tą nawierzchnię. 5. Oświadczenie producenta trawy syntetycznej, że jest członkiem ESTO. W ww. pierwszym zdaniu Zamawiający wymaga posiadania przez nawierzchnię rekomendacja techniczna ITB oraz atestu higienicznego PZH, natomiast w kolejnym dopuszcza na zasadzie „lub”. Pierwsze zdanie należy usunąć, ponieważ od momentu Polski do Unii Europejskiej nawierzchnie sportowe (w tym trawy syntetyczne) nie zostały sklasyfikowane jako wyroby budowlane, co powoduje, że nie muszą posiadać dokumentów ITB w postaci rekomendacji technicznej ITB lub aprobaty technicznej ITB. Informuję, że trawy syntetyczne do piłki nożnej są badane przez licencjonowane przez FIFA laboratoria na zgodność z wymogami FIFA wg wytycznych FIFA. W związku z powyższym wnoszę o wykreślenie posiadania jakichkolwiek dokumentów ITB (rekomendacji, aprobaty ITB).
Zamawiający odpowiada: Dokumenty dotyczące systemu nawierzchni z trawy syntetycznej:
1. Raport z badań przeprowadzonych przez specjalistyczne laboratorium (np. Labosport lub ISA-Sport lub Sports Lab Ltd) dotyczący oferowanej nawierzchni, potwierdzający zgodność jej parametrów z FIFA Quality Concept for Football Turf.
2. Aktualny certyfikat FIFA 1 Star lub FIFA 2 Star dla obiektu wykonanego z oferowanego systemu nawierzchni.
3. Certyfikat lub deklaracja zgodności z normą PN-EN 15330-1: 2008, lub aprobata techniczna ITB, lub rekomendacja techniczna ITB
4. Karta techniczna oferowanej nawierzchni, potwierdzona przez jej producenta oraz jej próbkę o wymiarach 50 cm x 50 cm.
5. Atest PZH lub równoważny dla oferowanej nawierzchni i wypełnienia.
6. Autoryzacja producenta trawy syntetycznej, wystawiona dla wykonawcy na realizowaną inwestycję wraz z potwierdzeniem gwarancji udzielonej przez producenta na tą nawierzchnię.
4. Wnoszę o wykreślenie zapisu z projektu: „oświadczenia producenta trawy syntetycznej, że jest członkiem ESTO”. ESTO (The European Synthetic Turf Organisation) – to Europejska Organizacja Producentów Traw Syntetycznych. Wprowadzenie takiego wymogu wyklucza możliwość zaoferowania traw syntetycznych producentów spoza Europy.
Zamawiający odpowiada: Nawierzchnia powinna posiadać dokumentację powołaną w odpowiedzi na pytanie nr 3.
|
|
Dodano 17 2014 godz. 10:03 przez
|
Dotyczy: Odpowiedzi na wnioski i zapytania Wykonawcy w postępowaniu przetargowym prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na: „Wykonanie kompleksu sportowego w skład, którego wchodzą: boisko do piłki nożnej, budynek sanitarno-szatniowy wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną i zagospodarowaniem terenu”.
Pytanie 1. Zamawiający w dokumentacji przetargowej podaje szereg parametrów nawierzchni z trawy syntetycznej, które są określone w sposób mylny. Wskazujemy, że gęstość 42000 szt./pęczków, skład włókna polipropylenowy gr. 60 mikronów; oraz ciężar włókna 6600 Dtex są to parametry charakterystyczne dla traw krótkich, fibrylowanych, a nie jak w tym przypadku nawierzchni przeznaczonych dla piłki nożnej o wys. 60 mm. Obecnie standardem na rynku traw syntetycznych są trawy polietylenowe, które są znacznie bardziej wytrzymałe niż włókna polipropylenowe, monofilowe o ciężarze włókien min. 12 000DTEX. Mając na uwadze powyższe wnosimy o zmianę parametrów nawierzchni trawy syntetycznej na parametry jak niżej: - skład włókna – polietylen, monofilowe, gr.min. 270 μ -wysokość włókna: 60 mm -gęstość: min. 8800 pęczków/m² -gęstość: min. 140 000 włókien/m² -ciężar włókna min.12000 dtex - ciężar całkowity trawy min. 2500gr./ m²
Zamawiający odpowiada: Zgodnie ze sprostowaniem z dnia 16.01.2014 w odp. na Pyt. 1 Zamawiający podał skorygowane parametry dla trawy syntetycznej jakich wymaga.
Pytanie 2. Zamawiający podaje, że nawierzchnia z trawy syntetycznej powinna zostać zasypana jedynie piaskiem kwarcowym. Wskazujemy, że nawierzchnie z trawy syntetycznej o wys. 60 mm standardowo zasypuje się piaskiem kwarcowym oraz granulatem gumowym SBR. W związku z powyższym prosimy o skorygowanie zapisów w tym zakresie.
Zamawiający odpowiada: Zgodnie ze sprostowaniem z dnia 16.01.2014 w odp. na Pyt. 2 Zamawiający podał: Wypełnienie: piasek kwarcowy i granulat gumowy
Pytanie 3. Zamawiający w dokumentacji przetargowej wymaga oświadczenia producenta trawy syntetycznej, że jest członkiem ESTO. Taki zapis uniemożliwia zaproponowanie innym oferentom nawierzchni równoważnych, jest to sprzeczne z zasadą uczciwej konkurencji, która musi być przestrzegana zgodnie z Ustawą o Zamówieniach Publicznych. Proszę o wykreślenie wymogu posiadania oświadczenia o przynależności producenta trawy do ESTO.
Zamawiający odpowiada: Zgodnie ze sprostowaniem z dnia 16.01.2014 Zamawiający odstąpił od żądania członkostwa w ESTO.
Pytanie 4. Z uwagi na kilkumiesięczny okres realizacji przedmiotu umowy prosimy o możliwość rozliczania częściowego za wykonany etap przedmiotu umowy.
Zamawiający odpowiada: Zgodnie z zapisem w §10 projektu umowy stanowiącej załącznik nr5 do SIWZ Zamawiający przewidział jednorazową płatność po zakończeniu realizacji Inwestycji.
|
|
Dodano 17 2014 godz. 10:04 przez
|
Dotyczy: Odpowiedzi na wnioski i zapytania Wykonawcy w postępowaniu przetargowym prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na: „Wykonanie kompleksu sportowego w skład, którego wchodzą: boisko do piłki nożnej, budynek sanitarno-szatniowy wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną i zagospodarowaniem terenu”.
Pytanie 1. W dokumentacji przetargu zażądano przedstawienia Aprobaty ITB dla sztucznej trawy. Zgodnie z obowiązującym prawem budowlanym dokumentem wystarczającym do wprowadzenia produktu na rynek jest deklaracja zgodności z normą wystawiona przez producenta lub autoryzowanego przedstawiciela. Aprobaty / Rekomendacje ITB były wydawane w przeszłości, kiedy nie istniała jeszcze zharmonizowana norma. Od dnia 1 maja 2004r. nie jest wymagane posiadanie dokumentu ITB na sztuczną trawę. Aktualnie nie można już uzyskać tych dokumentów, można tylko przedłużyć ważność istniejących. Czy w związku z tym Zamawiający dopuści zatem inny dokumenty równoważny – Deklarację zgodności z normą PN-EN 15330-1:2008?
Zamawiający odpowiada: Należy dostarczyć dokumenty wymienione w sprostowaniu z dnia 16.01.2014 w odp. na Pyt. 3.
Pytanie 2. Proszę o odstąpienie od wymogu certyfikatu FIFA 1 star lub FIFA 2 star W przypadku dokumentów, jakich Zamawiający wymaga od wykonawców celem potwierdzenia, że oferowana sztuczna trawa spełnia wymagania postawione w dokumentacji projektowej, wątpliwości budzi żądanie certyfikatu FIFA. Certyfikat FIFA wydawany jest wyłącznie dla już wybudowanych obiektów piłkarskich. Dokumentem tym może ,,pochwalić się’’ jedynie boisko a nie trawa, chociaż zawiera ono rodzaj użytej trawy wraz z nazwą jej producenta. Nie jest to jednak certyfikacja FIFA dla samej trawy. W trakcie badań do certyfikacji FIFA, nie sprawdza się typowych parametrów nawierzchni trawiastej, które świadczą o jej, jakości, jak gęstość włókna, jego kształt, Dtex itp. W związku z tym wydaje się bezcelowe wymagać od wykonawców stosowania sztucznych traw, które uzyskały certyfikat FIFA. Wymaganie tego dokumentu w sposób znaczny, wpływa na cenę tego produktu, nie potwierdzając zarazem jego typowych parametrów opisanych w dokumentacji przetargowej. Prosimy o odstąpienie od tego zapisu, i wymaganie od oferentów badań potwierdzających parametry nawierzchni np ISA-Sport, LaboSport itp .
Zamawiający odpowiada: Należy dostarczyć dokumenty wymienione w sprostowaniu z dnia 16.01.2014, co oznacza, że Zamawiający wymaga: Aktualnego certyfikatu FIFA 1 Star lub FIFA 2 Star dla obiektu wykonanego z oferowanego systemu nawierzchni.
Pytanie 3 Wnioskuje o usunięcie z dokumentacji przetargowej żądania oświadczenia producenta trawy syntetycznej, że jest członkiem ESTO. Zamawiający nie powinien żądać od wykonawców przedstawienia przedmiotowego dokumentu, gdyż żądanie to narusza regułę wyrażoną w art. 25 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, zgodnie z którym w postępowaniu o udzielenie zamówienia Zamawiający może żądać od wykonawców wyłącznie oświadczeń lub dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania. Oświadczenie producenta sztucznej trawy o przynależności do ESTO nie odnosi się do jakości oferowanej trawy ani właściwości wykonawców biorących udział w postępowaniu. Zamawiający nie podaje przyczyny żądania tego dokumentu, zatem trudno uznać że dokument ten jest niezbędny do przeprowadzenia postępowania.
Podmioty będące członkami ESTO świadczą usługi wysokiej klasy w zakresie produkcji m.in. syntetycznej trawy, ale sama przynależność do wskazanej organizacji nie przesądza o jakości oferowanych produktów. Członkostwo w ESTO nie jest obowiązkowe, a wprowadzenie wymogu takowej przynależności ogranicza krąg potencjalnych dostawców do kilku wybranych firm. W/w uzasadnienie jest poparte wyrokiem KRAJOWEJ IZBY ODWOŁAWCZEJ – UZP z 2008-05-30.
Zamawiający odpowiada: Zgodnie ze sprostowaniem z dnia 16.01.2014 Zamawiający odstąpił od żądania członkostwa w ESTO.
Pytanie 4 W dokumentacji przetargowej parametry sztucznej trawy określono jako: - skład włókna – polipropylen gr. 60 μ -wysokość włókna: 60 mm -gęstość: 42 000 pęczków/m² -gęstość: 97 000 włókien/m² -ciężar włókna 6600 dtex
W tak zapisanych parametrach znajdują się zarówno parametry charakterystyczne dla traw niskich, wielofunkcyjnych (skład włókna – polipropylen gr. 60 μ; gęstość: 42 000 pęczków/m², ciężar włókna 6600 dtex) jak i dla traw piłkarskich (wysokość włókna: 60mm; gęstość: 97 000 włókien/m²). Nie można łączyć ze sobą parametrów traw wielofunkcyjnych i piłkarskich. Informujemy że na podobnych obiektach (Orlik) ministerstwo sportu wymaga poniższych parametrów: Rodzaj włókna Monofil PE Dtex min 11 000 Wysokość włókna min 60 mm Ilość pęczków min 6300 m2 Gęstość min 101000 m2 Waga całkowita min 2200 g/m2 Związku z powyższym prosimy o zmianę parametrów na te wymienione powyżej. Zamawiający odpowiada: Zgodnie ze sprostowaniem z dnia 16.01.2014 w odp. na Pyt. 1 Zamawiający podał skorygowane parametry dla trawy syntetycznej jakich wymaga.
|
|
Dodano 21 2014 godz. 13:09 przez
|
ZAMAWIAJĄCY zmienia zapis Rozdziału XXVII Specyfikacji istotnych warunków zamówienia, którego aktualna treść jest następująca:
XXVII. Możliwość wykonania części zamówienia przez podwykonawców
1.W przypadku, gdy Wykonawca zamierza powierzyć (zlecić) podwykonawcom części przedmiotu zamówienia, opisanego w pkt II SIWZ, Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzyć podwykonawcom. 2. Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca zamówienia na roboty budowlane zamierzający zawrzeć umowę o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, jest obowiązany, w trakcie realizacji zamówienia publicznego na roboty budowlane, do przedstawienia Zamawiającemu projektu umowy, przy czym podwykonawca lub dalszy podwykonawca jest obowiązany dołączyć zgodę wykonawcy na zawarcie umowy o podwykonawstwo o treści zgodnej z projektem umowy. 3. Zamawiający w terminie 7 dni będzie mógł zgłosić pisemny sprzeciw do projektu umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane. 4. Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca zamówienia na roboty budowlane przedkłada Zamawiającemu poświadczoną kopię zawartej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są dostawy lub usługi w terminie 7 dni od dnia jej zawarcia, której wartość przekracza kwotę 50 000,00 zł. 5. Termin zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy przewidziany w umowie o podwykonawstwo nie może być dłuższy niż 30 dni od dnia doręczenia wykonawcy, podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy faktury lub rachunku, potwierdzających wykonanie zleconej podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy dostawy, usługi lub roboty budowlanej. 6. Zamawiający dokona bezpośredniej zapłaty wymagalnego wynagrodzenia przysługującego podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy, który zawarł zaakceptowaną przez Zamawiającego umowę o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, lub który zawarł przedłożoną zamawiającemu umowę o podwykonawstwo, której przedmiotem są dostawy lub usługi, w przypadku uchylenia się od obowiązku zapłaty odpowiednio przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę zamówienia na roboty budowlane. 7. Wynagrodzenie, o którym mowa w pkt 6, dotyczy wyłącznie należności powstałych po zaakceptowaniu przez Zamawiającego umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, lub po przedłożeniu Zamawiającemu poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są dostawy lub usługi. 8. Bezpośrednia zapłata obejmie wyłącznie wynagrodzenie, bez odsetek, należnych podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy. 9. Przed dokonaniem bezpośredniej zapłaty Zamawiający umożliwi Wykonawcy w terminie 14 dni od dnia doręczenia tej informacji do zgłoszenia pisemnych uwag dotyczących zasadności bezpośredniej zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy, o którym mowa w pkt 6. 10. W przypadku zgłoszenia uwag, o których mowa w pkt 9, w terminie wskazanym przez Zamawiającego, Zamawiający może: 1) nie dokonać bezpośredniej zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy, jeżeli wykonawca wykaże niezasadność takiej zapłaty albo 2) złożyć do depozytu sądowego kwotę potrzebną na pokrycie wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy w przypadku istnienia zasadniczej wątpliwości Zamawiającego co do wysokości należnej zapłaty lub podmiotu, któremu płatność się należy, albo 3) dokonać bezpośredniej zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy, jeżeli podwykonawca lub dalszy podwykonawca wykaże zasadność takiej zapłaty. 11. W przypadku dokonania bezpośredniej zapłaty podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy, o których mowa w pkt 10 ppkt 3, lub złożenia do depozytu sądowego kwoty potrzebnej na pokrycie wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy, o których mowa w pkt 10 ppkt 2, Zamawiający potrąca kwotę wypłaconego wynagrodzenia z wynagrodzenia należnego Wykonawcy. 11. Kary umowne naliczane będą przez zamawiającego dla wykonawcy z tytułu: a) braku zapłaty wynagrodzenia należnego podwykonawcom lub dalszym podwykonawcom – 20% kwoty należnej wykonawcom lub dalszym podwykonawcom; b) nieterminowej zapłaty wynagrodzenia należnego podwykonawcom lub dalszym podwykonawcom za każdy dzień zwłoki – 0,2% kwoty należnej wykonawcom lub dalszym podwykonawcom; c) nieprzedłożenia do zaakceptowania projektu umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, lub projektu zmiany – 10% kwoty zawartej w projekcie umowy; d) nieprzedłożenia poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy o podwykonawstwo lub jej zmiany – 10% kwoty zawartej w umowie. 12. Zapisy w pkt 1 – 10 nie naruszają praw i obowiązków zamawiającego, wykonawcy, podwykonawcy i dalszego podwykonawcy wynikających z przepisów art. 6471 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny. ZAMAWIAJĄCY zmienia zapis w § 7 projektu umowy, który jest załącznikiem nr 5 do Specyfikacji istotnych warunków zamówienia, którego aktualna treść jest następująca:
§ 7 Podwykonawcy
1. Strony dopuszczają możliwość zlecenia przez Wykonawcę wykonania robót będących przedmiotem umowy podwykonawcom, o ile Wykonawca ma zamiar zlecenia robót podwykonawcom i zawarł to w ofercie stanowiącej załącznik nr 1 do umowy oraz posiadają oni kwalifikacje do ich wykonania. 2. Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca zamówienia na roboty budowlane zamierzający zawrzeć umowę o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, jest obowiązany, w trakcie realizacji zamówienia publicznego na roboty budowlane, do przedstawienia Zamawiającemu projektu umowy, przy czym podwykonawca lub dalszy podwykonawca jest obowiązany dołączyć zgodę wykonawcy na zawarcie umowy o podwykonawstwo o treści zgodnej z projektem umowy. 3. Zamawiający w terminie 7 dni będzie mógł zgłosić pisemny sprzeciw do projektu umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane. 4. Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca zamówienia na roboty budowlane przedkłada Zamawiającemu poświadczoną kopię zawartej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są dostawy lub usługi w terminie 7 dni od dnia jej zawarcia, której wartość przekracza kwotę 50 000,00 zł. 5. Termin zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy przewidziany w umowie o podwykonawstwo nie może być dłuższy niż 30 dni od dnia doręczenia wykonawcy, podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy faktury lub rachunku, potwierdzających wykonanie zleconej podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy dostawy, usługi lub roboty budowlanej. 6. Zamawiający dokona bezpośredniej zapłaty wymagalnego wynagrodzenia przysługującego podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy, który zawarł zaakceptowaną przez Zamawiającego umowę o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, lub który zawarł przedłożoną zamawiającemu umowę o podwykonawstwo, której przedmiotem są dostawy lub usługi, w przypadku uchylenia się od obowiązku zapłaty odpowiednio przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę zamówienia na roboty budowlane. 7. Wynagrodzenie, o którym mowa w pkt 6, dotyczy wyłącznie należności powstałych po zaakceptowaniu przez Zamawiającego umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, lub po przedłożeniu Zamawiającemu poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są dostawy lub usługi. 8. Bezpośrednia zapłata obejmie wyłącznie wynagrodzenie, bez odsetek, należnych podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy. 9. Przed dokonaniem bezpośredniej zapłaty Zamawiający umożliwi Wykonawcy w terminie 14 dni od dnia doręczenia tej informacji do zgłoszenia pisemnych uwag dotyczących zasadności bezpośredniej zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy, o którym mowa w pkt 6. 10. W przypadku zgłoszenia uwag, o których mowa w pkt 9, w terminie wskazanym przez Zamawiającego, Zamawiający może: 1) nie dokonać bezpośredniej zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy, jeżeli wykonawca wykaże niezasadność takiej zapłaty albo 2) złożyć do depozytu sądowego kwotę potrzebną na pokrycie wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy w przypadku istnienia zasadniczej wątpliwości Zamawiającego co do wysokości należnej zapłaty lub podmiotu, któremu płatność się należy, albo 3) dokonać bezpośredniej zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy, jeżeli podwykonawca lub dalszy podwykonawca wykaże zasadność takiej zapłaty. 11. W przypadku dokonania bezpośredniej zapłaty podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy, o których mowa w pkt 10 ppkt 3, lub złożenia do depozytu sądowego kwoty potrzebnej na pokrycie wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy, o których mowa w pkt 10 ppkt 2, Zamawiający potrąca kwotę wypłaconego wynagrodzenia z wynagrodzenia należnego Wykonawcy. 11. Kary umowne naliczane będą przez zamawiającego dla wykonawcy z tytułu: a) braku zapłaty wynagrodzenia należnego podwykonawcom lub dalszym podwykonawcom – 20% kwoty należnej wykonawcom lub dalszym podwykonawcom; b) nieterminowej zapłaty wynagrodzenia należnego podwykonawcom lub dalszym podwykonawcom za każdy dzień zwłoki – 0,2% kwoty należnej wykonawcom lub dalszym podwykonawcom; c) nieprzedłożenia do zaakceptowania projektu umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, lub projektu zmiany – 10% kwoty zawartej w projekcie umowy; d) nieprzedłożenia poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy o podwykonawstwo lub jej zmiany – 10% kwoty zawartej w umowie. 12. Zapisy w pkt 1 – 10 nie naruszają praw i obowiązków zamawiającego, wykonawcy, podwykonawcy i dalszego podwykonawcy wynikających z przepisów art. 6471 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny.
|
|
Dodano 23 2014 godz. 09:54 przez
|
Dotyczy: Odpowiedzi na wnioski i zapytania Wykonawcy w postępowaniu przetargowym prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na: „Wykonanie kompleksu sportowego w Daleszycach” w skład, którego wchodzą: boisko do piłki nożnej, budynek sanitarno-szatniowy wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną i zagospodarowaniem terenu.
1. Czy Zamawiający przewiduje odwóz ziemi z korytowania boiska i ułożenie nawierzchni z kostki wokół budynku i pod trybuny (brak tych pozycji w przedmiarze robót). Zamawiający żąda dołączenia do oferty kosztorysu uproszczonego, czy pozycje brakujące w przedmiarze SIWZ należy dopisać do załączonego przedmiaru robót. Zamawiający odpowiada: Zgodnie z SIWZ pkt II.2. „…Wycenę całości zadania należy przeprowadzić w oparciu o Projekt Budowlany. Ze względu na ryczałtowy sposób rozliczenia inwestycji, przedmiar robót należy traktować jedynie pomocniczo i nie jest podstawą do wyceny Inwestycji….” Należy wycenić roboty nie ujęte w przedmiarze robót tak aby wykonać przedmiot zamówienia zgodnie z projektem budowlanym oraz obowiązującymi Polskimi Normami i Aktami Prawnymi. Kosztorys ofertowy dostarczony przez Oferenta ma być wykonany na podstawie projektu budowlanego i nie musi być wykonany na podstawie załączonego do SIWZ przedmiaru. W odpowiedzi na pierwszą część pytania Zamawiający odpowiada: Wykonawca wywiezie nadmiar ziemi, gruz oraz inne odpady, powstałe w wyniku prowadzonych robót, na wysypisko wskazane przez Zamawiającego lub inne wskazane przez siebie. W przypadku wywozu odpadów w inne miejsce niż wskazane przez Zamawiającego Wykonawca będzie postępował zgodnie z przepisami ustawy o odpadach. Dokumenty potwierdzające ilość wytworzonych i przekazanych odpadów na miejsce składowania bądź utylizacji należy przedłożyć Zamawiającemu wraz z innymi dokumentami odbiorowymi. 2. Czy Zamawiający może dołączyć do SIWZ mapę sytuacyjną uwzględniającą przebieg instalacji sanitarnej i wodociągowej dojścia do budynku szatniowo-sanitarnego i przyłącza do istniejącej sieci wodociągowej. Zamawiający odpowiada: Zamawiający przewiduje, że Wykonawca na etapie wykonywania Inwestycji opracuje dodatkowe wszelkie dokumenty niezbędne do zrealizowania zadania. 3. Czy Zamawiający może dołączyć do SIWZ widok trybuny sportowej. Zamawiający odpowiada: Zamawiający nie dysponuje widokiem trybuny i nie narzuca jak dokładnie ma ona wyglądać prócz parametrów, które zostały podane w SIWZ: „…W ofercie należy uwzględnić dostawę i montaż trybuny systemowej (montaż w miejscu zaznaczonym na zagospodarowaniu terenu) przeznaczonej na około 150 osób. Trybuna czterorzędowa zaopatrzona w siedziska z tworzywa sztucznego z oparciem, spełniająca wszystkie wymagania bezpieczeństwa niezbędne dla takiego obiektu…”. 4. Czy Zamawiający dopuści wykonanie budynku szatniowo-sanitarnego w technologii ścian zewnętrznych z płyty warstwowej wypełnionej wełną lub styropianem zamiast elewacji drewnianej. Zamawiający odpowiada: Budynek należy wykonać zgodnie z technologią podaną w projekcie budowlanym.
|
|
Dodano 23 2014 godz. 09:54 przez
|
Dotyczy: Odpowiedzi na wnioski i zapytania Wykonawcy w postępowaniu przetargowym prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na: „Wykonanie kompleksu sportowego w skład, którego wchodzą: boisko do piłki nożnej, budynek sanitarno-szatniowy wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną i zagospodarowaniem terenu”.
Pytanie 1. Firma zwraca się z prośbą o udostępnienie projektu wykonawczego, zamieszczony na stronie internetowej www.bip.daleszyce.pl projekt budowlany nie jest podstawą do rzetelnego przygotowania oferty.
Zamawiający odpowiada: Zamawiający dysponuje tylko projektem budowlanym, na podstawie którego należy wycenić wykonanie Inwestycji. Jeżeli Wykonawca uzna, że do realizacji Inwestycji będzie potrzebował projektu lub projektów wykonawczych na całość lub część wykonywanych prac, wykonanie takiej dokumentacji będzie po jego stronie. Należy w takim wypadku przewidzieć koszty dokumentacji w składanej ofercie.
|
|
Dodano 23 2014 godz. 09:55 przez
|
Dotyczy: Odpowiedzi na wnioski i zapytania Wykonawcy w postępowaniu przetargowym prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na: „Wykonanie kompleksu sportowego w skład, którego wchodzą: boisko do piłki nożnej, budynek sanitarno-szatniowy wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną i zagospodarowaniem terenu”.
1. Prosimy o wyjaśnienie, które materiały należy zastosować do oświetlenia boiska, ponieważ występują rozbieżności pomiędzy dokumentacją, (rys. E2), a przedmiarem robót, tj: a) w dokumentacji przyjęto kabel YKY żo 5x10 mm2 a w przedmiarze jest YAKY 4x25 mm2 b) w dokumentacji występują słupy o wysokości 9m w przedmiarze przyjęto słupy o wysokości 8m c) według dokumentacji do oświetlenia boiska zastosowano reflektory typu MV 506 HPI-400W SGR IP65, w przedmiarze przyjęto oprawy SG 340PC-150W.
Zamawiający odpowiada: Zgodnie z SIWZ pkt II.2. „…Wycenę całości zadania należy przeprowadzić w oparciu o Projekt Budowlany. Ze względu na ryczałtowy sposób rozliczenia inwestycji, przedmiar robót należy traktować jedynie pomocniczo i nie jest podstawą do wyceny Inwestycji….” Należy wycenić materiały podane w projekcie budowlanym.
|
|
Dodano 23 2014 godz. 09:55 przez
|
Dotyczy: Odpowiedzi na wnioski i zapytania Wykonawcy w postępowaniu przetargowym prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na: „Wykonanie kompleksu sportowego w skład, którego wchodzą: boisko do piłki nożnej, budynek sanitarno-szatniowy wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną i zagospodarowaniem terenu”.
1. Brak w przedmiarze robót pozycji dotyczącej wykonania nawierzchni z kostki betonowej – prosimy o uzupełnienie przedmiaru robót.
Zamawiający odpowiada: Zgodnie z SIWZ pkt II.2. „…Wycenę całości zadania należy przeprowadzić w oparciu o Projekt Budowlany. Ze względu na ryczałtowy sposób rozliczenia inwestycji, przedmiar robót należy traktować jedynie pomocniczo i nie jest podstawą do wyceny Inwestycji….” Należy wycenić roboty nie ujęte w przedmiarze robót tak aby wykonać przedmiot zamówienia zgodnie z projektem budowlanym oraz obowiązującymi Polskimi Normami i Aktami Prawnymi. 2. Brak w przedmiarze robót pozycji dotyczącej wykonania łapaczy piłek wysokości 6m – prosimy o uzupełnienie przedmiaru robót.
Zamawiający odpowiada: Odpowiedź jak do Pyt. 1
3. Brak w przedmiarze robót pozycji dotyczących wykonania fundamentów pod budynek socjalny – prosimy o uzupełnienie przedmiaru robót
Zamawiający odpowiada: Odpowiedź jak do Pyt. 1 Dodatkowo w przedmiarze jest pozycja „Dostawa i montaż modułowego budynku sanitarno-szatniowego”, w tej pozycji zawiera się wszystko niezbędne do zamontowania gotowego budynku czyli fundamenty również.
4. Na ile osób ma być wykonana trybuna : 120 czy 150 – w projekcie występują różne Wartości
Zamawiający odpowiada: Trybunę należy wykonać zgodnie z zapisem w SIWZ „…W ofercie należy uwzględnić dostawę i montaż trybuny systemowej (montaż w miejscu zaznaczonym na zagospodarowaniu terenu) przeznaczonej na około 150 osób. Trybuna czterorzędowa zaopatrzona w siedziska z tworzywa sztucznego z oparciem, spełniająca wszystkie wymagania bezpieczeństwa niezbędne dla takiego obiektu…”
5. Brak w dołączonej dokumentacji projektu przyłącza wod-kan, elektoenergetycznego do budynku socjalnego – prosimy o uzupełnienie.
Zamawiający odpowiada: Zamawiający przewiduje, że Wykonawca na etapie wykonywania Inwestycji opracuje dodatkowe wszelkie dokumenty niezbędne do zrealizowania zadania.
6. Jakiej średnicy mają być słupki ogrodzeniowe fi 100 czy fi 80mm – w projekcie występują różne wartości.
Zamawiający odpowiada: Ogrodzenie wykonać zgodnie z wytycznymi podanymi na Rys. nr3 „Schemat konstrukcyjny ogrodzenia”.
7. Brak w przedmiarze robót pozycji dotyczących wykonania 9szt. studzienek inspekcyjnych DN 600 drenażu– prosimy o uzupełnienie przedmiaru robót
Zamawiający odpowiada: Odpowiedź jak do Pyt. 1
8. Przedmiar robót w poz. 27 robót podaje długość kanału fi 200 -10mb, zaś wg projektu powinno być 75mb. Prosimy o korektę przedmiaru.
Zamawiający odpowiada: Odpowiedź jak do Pyt. 1
9. Brak w przedmiarze robót związanych z wykonaniem fundamentów pod trybunę? – prosimy o uzupełnienie przedmiaru robót.
Zamawiający odpowiada: Odpowiedź jak do Pyt. 1 Dodatkowo w przedmiarze jest pozycja „Trybuna dla kibiców”, w tej pozycji zawiera się wszystko niezbędne do wykonania trybuny czyli fundamenty również.
10. Czy Zamawiający dopuszcza dokonywanie przez Oferenta zmian w przedmiarze robót?
Zamawiający odpowiada: Odpowiedź jak do Pyt. 1 Kosztorys ofertowy dostarczony przez Oferenta ma być wykonany na podstawie projektu budowlanego i nie musi być wykonany na podstawie załączonego do SIWZ przedmiaru.
|
|
Dodano 29 2014 godz. 08:24 przez
|
Dotyczy: postępowania przetargowego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na: „Wykonanie kompleksu sportowego w skład którego wchodzą: boisko do piłki nożnej, budynek sanitarno-szatniowy wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną i zagospodarowaniem terenu”.
1. Zamawiający dołącza do projektu poprawiony rys. nr Z1 „Plan zagospodarowania terenu” z naniesionymi elementami komunikacji pomiędzy poziomem istniejącego boiska, budynkiem sanitarno-szatniowym, a poziomem boiska projektowanego. Dodatkowo załącza rys. nr 10 i 11 zawierające szczegóły rozwiązań terenu wokoło budynku szatniowego i ciągu pieszo jezdnego służącego do komunikacji między poziomami. Przy ciągu pieszo jezdnym została zlokalizowana pochylnia dla niepełnosprawnych zaopatrzona w obustronne barierki, które należy wykonać zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami. Barierki wykonać jako metalowe ocynkowane. W ofercie należy przewidzieć dodatkowe elementy związane z tymi uzupełnieniami. 2. W ofercie należy przewidzieć dodatkowe odwodnienie liniowe ciągu pieszo jezdnego i pochylni dla niepełnosprawnych oraz terenu utwardzonego kostką przy budynku szatniowym, tak aby nie zalewane było boisko sportowe.
|
|
|
» ZAŁĄCZNIKI « |
|
|
|
|
|