0 OFERTY PRACY 
 WYDARZENIA 
 ZAMÓWIENIA PUBLICZNE 

Budowa kompleksu sportowego w Daleszycach

Numer: GMR.ZP.271..1.2014


OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Daleszyce , pl. Staszica 9, 26-021 Daleszyce, woj. świętokrzyskie, tel. 0-41 3171693, faks 0-41 3171693.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.daleszyce.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa kompleksu sportowego w Daleszycach.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie kompleksu sportowego w skład którego wchodzą: boisko do piłki nożnej, budynek sanitarno-szatniowy wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną i zagospodarowaniem terenu. Kompleks sportowy wyposażony w następujące elementy: - boisko do gry w piłkę nożną 67,00 x 31,00m wraz z bramkami; - teren wokół nawierzchni boisk; - trybuna systemowa na 150 miejsc siedzących; - budynek sanitarno-szatniowy wraz z instalacjami wewnętrznymi; - odwodnienie drenażowe; - niezbędne instalacje zewnętrzne (sieci elektryczne, wodociągowe i kanalizacyjne); - ogrodzenie wokoło boiska wysokości 4,0m; - ogrodzenie wysokie - wychwytywacze piłek o wysokości 6,00m. Projektuje się boisko treningowe do piłki nożnej o łącznych wymiarach 67,0m x 31,0m (pole gry 61,0m x 27,0m) i nawierzchni z trawy syntetycznej o wysokości 60mm. Obramowanie boiska projektuje się z pasa utwardzonego również z trawy syntetycznej. W celu sprawnego odwodnienia przewiduje się pochylenie podłużne 0,5% nawiązujące do naturalnego istniejącego spadku terenu. Studnia szczelna D10 zlokalizowana na końcu drenażu boiska ma mieć wymiary: średnicę 2000mm i głębokość 4000mm. Rzędną dna podaną na rys. I2 należy skorygować i będzie wynosić 255,60mnpm. Wokół boiska zbudowane będzie okólne ogrodzenie: L=204m o wys.4m oraz piłkochwyty o wysokości h=6m. Siatkę na piłkochwyt należy zamontować jako siatkę ochronną polietylenową o oczkach 100mm x 100mm grubość splotu 2-3mm. W ogrodzeniu projektuje się jedną furtę 1,1 x 2 m oraz jedną bramę 2,4 x 2,4 m. Na płycie boiska wyznaczone będą linie do gry w piłkę nożną. Boisko wyposażone będzie w bramki stalowe o wymiarach 5,0x2,0m oraz w tuleje do montażu słupków. PROJEKTOWANA POWIERZCHNIA ZABUDOWY Pole gry boiska treningowego do piłki nożnej 1 647,0 m2, strefa bezpieczna wokół boiska 430,0 m2, powierzchnia zabudowy boiska 2077,0 m2, powierzchnia utwardzona z kostki betonowej 160,0 m2, budynek sanitarno - szatniowy 44,0 m2. Szczegółowy opis kompleksu sportowego jest zawarty w załącznikach: - Specyfikacja techniczna ogólna, - Dokumentacja projektowa..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.22.21-1.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

 

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.08.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 10 000,00 PLN. 2. Wadium należy wnieść w jednej z niżej wymienionych form przed upływem terminu składania ofert: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275). 3. Wadium w pieniądzu wpłacać należy przelewem na konto depozytowe zamawiającego w Banku Spółdzielczego Daleszyce - Górno w Daleszycach Plac Staszica 32 26-021 Daleszyce ; Nr konta: 04 8485 0009 0000 0130 9000 0002. 4. Dokument przelewu należy opisać, np: Wadium - Budowa kompleksu sportowego w Daleszycach. 5. Zamawiający uzna, że wadium w formie pieniężnej zostało wniesione w terminie, jeżeli do dnia i godziny otwarcia ofert kwota wadium będzie zaksięgowana na koncie Zamawiającego. 6. Dowód wniesienia wadium w jednej lub kilku spośród form wskazanych w rozdz.XV pkt 2 niniejszego SIWZ należy załączyć do oferty. 7. Poręczenia i gwarancje obejmować winny termin związania Wykonawcy ofertą, przy czym bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. 8. Gwarancje wadialne winny zawierać co najmniej bezwarunkowe i nieodwołalne w okresie obowiązywania i wymagalne na pierwsze żądanie zobowiązanie gwaranta (ubezpieczyciela, banku) do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach zatrzymania wadium - zgodnie z przepisami ustawy. 9. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 10. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 11. Na wniosek wykonawcy, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą Zamawiający zaliczy wadium wpłacone w pieniądzu na poczet zabezpieczenia -należytego wykonania umowy. 12. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 13. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 14. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 15. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złoży dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 16. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1. Spełniają warunki określone przepisami art. 22 ust1.tj. spełniają warunki, dotyczące: a) Posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, b) Posiadania wiedzy i doświadczenia, c) Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, d) Sytuacji ekonomicznej i finansowej. 2. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 P.z.p.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykażą, że zrealizowali w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej dwie roboty budowlane, z których każda obejmuje budowę boiska sportowego z nawierzchnią z trawy syntetycznej, (zakres robót oprócz budowy boiska może obejmować również wykonanie infrastruktury towarzyszącej np. wykonanie ogrodzenia, oświetlenie), o wartości nie mniejszej niż 500 000,00 zł brutto każda, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie żąda wykazania spełnienia powyższego warunku.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykażą iż dysponują przynajmniej jedną osobą uprawnioną do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie, do pełnienia funkcji kierownika budowy o specjalności ogólnobudowlanej.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Przedstawią informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Wykonawca powinien wykazać iż dysponuje środkami lub posiada zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 300 000,00 zł. 6. Są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę minimum 200 000,00 zł.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Wykonawca cenę oferty za przedmiot zamówienia określi na podstawie kosztorysu ofertowego, który należy opracować metodą kalkulacji uproszczonej

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1) Zamawiający dopuszcza zmianę umowy w formie aneksu, jeżeli zajdzie potrzeba w sytuacji zmiany obowiązujących przepisów, jeżeli zgodnie z nimi konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego. Zmiana wymaga zgłoszenia w formie pisemnej w ciągu 14 dni od powzięcia informacji stanowiącej podstawę do wprowadzenia zmian. Zmiana ta może spowodować wydłużenie terminu wykonania prac i nie spowoduje zmiany wynagrodzenia wykonawcy Inicjatorem tej zmiany może być zamawiający lub wykonawca. 2) Zamawiający dopuszcza zmianę umowy w formie aneksu, w sytuacji, kiedy nastąpi ustawowa zmiana stawki VAT. Inicjatorem tej zmiany może być zamawiający lub wykonawca. Zmiana wymaga zgłoszenia w formie pisemnej w ciągu 14 dni od powzięcia informacji stanowiącej podstawę do wprowadzenia zmian. Zmiana ta nie wpłynie na termin wykonania prac i nie spowoduje zmiany wynagrodzenia netto wykonawcy. 3) Zamawiający dopuszcza zmianę kierownika robót, w sytuacji zdarzeń losowych uniemożliwiających mu pełnienie jego funkcji z zastrzeżeniem że taka zmiana musi nastąpić na osoby, które spełniają warunki określone w SIWZ. Inicjatorem tej zmiany może być wykonawca. Zmiana wymaga zgłoszenia w formie pisemnej w ciągu 3 dni od powzięcia informacji stanowiącej podstawę do wprowadzenia zmian. Zmiana ta nie wpłynie na termin wykonania prac i nie spowoduje zmiany wynagrodzenia wykonawcy. 4) Zamawiający dopuszcza zmianę umowy, w sytuacji rezygnacji z wykonania części prac. Zmiana wymaga zgłoszenia w formie pisemnej w ciągu 14 dni od powzięcia informacji stanowiącej podstawę do wprowadzenia zmian. Inicjatorem tej zmiany może być zamawiający. 5) Zamawiający dopuszcza zmianę umowy w sytuacji: a) wystąpienia nieprzewidzianych warunków i zjawisk atmosferycznych (kataklizmy), b) konieczności wykonania zamiennej dokumentacji projektowej, c) konieczności przeprowadzenia uzgodnień prawnych lub technicznych, d) wstrzymania budowy przez właściwy organ z przyczyn nie zawinionych przez Wykonawcę robót budowlanych, np.: dokonanie odkrywki archeologicznej, odkrycie niewybuchu, itp., e) wystąpienia siły wyższej np.: trąby powietrznej, pożaru, powodzi, Inicjatorem tej zmiany może być wykonawca lub zamawiający. Zmiana wymaga zgłoszenia w formie pisemnej w ciągu 4 dni od powzięcia informacji stanowiącej podstawę do wprowadzenia zmian. Zmiana ta wpłynie na termin wykonania prac i nie spowoduje zmiany wynagrodzenia wykonawcy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.daleszyce.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta i Gminy Daleszyce, 26-021 Daleszyce, Pl. Staszica 9..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 05.06.2014 godzina 11:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy Daleszyce, 26-021 Daleszyce, Pl. Staszica 9..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: W ramach działania 413 Wdrażanie Lokalnych Strategii Rozwoju w zakresie operacji odpowiadających warunkom przyznania pomocy w ramach działania Odnowa i Rozwój Wsi objętego PROW na lata 2007-2013..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak


Ogłoszenie zostało opublikowane na Portalu Urzędu Zamówień Publicznych: Numer ogłoszenia: 109409 - 2014; data zamieszczenia: 21.05.2014


Dodano 29 2014 godz. 11:48 przez

Dotyczy: Odpowiedzi na wnioski i zapytania Wykonawcy w postępowaniu przetargowym prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na: „Budowę kompleksu sportowego w Daleszycach”.

1. Czy Zamawiający może sprecyzować ilość właściwą kostki betonowej do ułożenia, w przedmiarze jest 440 m2,natomiast w opisie 160 m2. Prosimy o sprecyzowanie ilości kostki  6 lub 8 do ułożenia na tej inwestycji.
Zamawiający odpowiada:
Zgodnie z rys. nr 10 i 11 należy wykonać ciąg pieszo-jezdny niezbędny do pokonania różnicy terenu pomiędzy istniejącym boiskiem a projektowanym. W części opisowej jest pomyłka, a dokładne ilości należy oszacować z w/w rysunków, natomiast przypominamy, że przedmiar robót załączony
do przetargu jest tylko pomocniczy i nie stanowi podstawy do wyceny zgodnie z zapisami SIWZ.

2. Czy Zamawiający przewiduje wykonanie balustrady znajdującej się w przedmiarze  natomiast brak jej w opisie technicznym.
Zamawiający odpowiada:
Balustradę należy wykonać zgodnie z rys. 10 i 11, które stanowią część projektu który w całości należy zrealizować.
3. Czy Zamawiający może odstąpić od wymogu  posiadania przez producenta trawy, oświadczenia iż jest członkiem ESTO.?
Zamawiający odpowiada:
Zgodnie z SIWZ zamawiający wymaga aby trawa spełniała wymagania tam zapisane. Zamawiający nie zapisał w tych wymaganiach konieczności bycia członkiem ESTO.
4.Czy Zamawiający może określić jakie słupy i jaką siatkę polipropylenową (oczko , grubość)  należy zastosować  do piłkochwytów –łapaczy piłek.
Zamawiający odpowiada:
Zgodnie z SIWZ pkt. II.1 „…Zamawiający dopuszcza zamiennie zastosowanie ogrodzenia panelowego
o wymiarach opisanych w projekcie. Słupki wykonane z kształtowników stalowych, które przeniosą możliwe obciążenia, rozstaw słupków zgodnie z projektem co 2,5m, wypełnienie panelem przetłaczanym. Słupki i ogrodzenie powlekane w kolorze ciemnozielonym – zgodnie z projektem.”
– z powyższego zapisu wynika, że należy wykonać ogrodzenie zgodnie z projektem lub zamiennie
wg powyższych zapisów.
5. Czy Zamawiający może określić  czy słupy ogrodzeniowe mają mieć 100 mm czy 80 mm ,ponieważ inny zapis jest w opisie a inny zapis przedstawia rys. nr.3 , dodatkowo zaprezentowane zostały rygle fi 40 , których nie ma w opisie – jakich słupów należy użyć , oraz czy w ogrodzeniu zaplanowano fi 40 na całej długości 204 m w liczbie 8 ?
Zamawiający odpowiada:
Odpowiedź jak do pytania 4.


Dodano 30 2014 godz. 19:29 przez

Dotyczy: Odpowiedzi na wnioski i zapytania Wykonawcy w postępowaniu przetargowym prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na: „Budowę kompleksu sportowego w Daleszycach”.

Pytanie nr 1.
Po analizie dokumentacji stwierdza się następujące rozbieżności (branża kanalizacyjna) :
a) Projekt  Architektoniczno Budowlany zawiera zapis cyt. „ 8. Drenaż odwadniający:
Projektuje  się  drenaż  z  rur  drenarskich  fi  113mm  w  rozstawie,  co  9,00m 
wprowadzonych do  rury drenarskiej zbiorczej fi 113mm za pośrednictwem trójników.
Rury drenażowe owinąć geowłókniną. Spadek zachować w kierunku drenażu zbiorczego
0,5% a drenaż zbiorczy  w kierunku studni  chłonnych  0,5%. Pod rurami drenażowymi 
Ø 113 wykonać wykop o szerokości 40cm i  głębokości, a następnie zasypać kruszywem
kamiennym o  frakcji 5 do 15mm.„
b) przedmiar zakłada jedynie wykonanie dwóch studzienek z kręgów betonowych i żelbetowych ośr. 1000 mm
c)  wg dokumentacji przetargowej rys. nr I1 wynika że należy zastosować studzienki kanalizacyjne D1-D10, dodatkowo do dokumentacji przetargowej załączono profil kanalizacyjny na który także występują studzienki fi 600 mm
Proszę o jednoznaczne określenie jakie elementy należy brać pod uwagę przy wycenie?
Zamawiający odpowiada:
Zgodnie z SIWZ: „..Wycenę całości zadania należy przeprowadzić w oparciu o Projekt Budowlany.
Ze względu na ryczałtowy sposób rozliczenia inwestycji, przedmiar robót należy traktować jedynie pomocniczo i nie jest podstawą do wyceny Inwestycji.”
Pytanie nr 2
Proszę o informacje ile m2 nawierzchni z kostki brukowej należy przyjąć do wyceny?
Zamawiający odpowiada:
Ilość kostki brukowej należy wykonać zgodnie z rys. nr 10 i 11.
Pytanie nr 3
Proszę o informacje z jakiego materiału należy wykonać balustradę ?
Zamawiający odpowiada:
Balustradę należy wykonać jako stalową ocynkowaną.
Pytanie nr 4
Wg rys nr 4 pod płyta boiska przewidziano wykonanie warstwy wzmacniającej z geowłókniny, przedmiar natomiast nie zakłada takiego rozwiązania. Proszę o informacje czy należy do wyceny wziąć pod uwagę geowłóknine ?
Zamawiający odpowiada:
Odpowiedź jak do pyt. 1.
Pytanie nr 5
Proszę o informację w jaki sposób należy zagospodarować ziemie pochodzącą z korytowania boiska i chodnika ?
Zamawiający odpowiada:
Zgodnie z SIWZ: „..Wykonawca wywiezie nadmiar ziemi, gruz oraz inne odpady, powstałe w wyniku prowadzonych robót, na wysypisko wskazane przez Zamawiającego lub inne wskazane przez siebie.
W przypadku wywozu odpadów w inne miejsce niż wskazane przez Zamawiającego Wykonawca będzie postępował zgodnie z przepisami ustawy o odpadach. Dokumenty potwierdzające ilość wytworzonych i przekazanych odpadów na miejsce składowania bądź utylizacji należy przedłożyć Zamawiającemu wraz z innymi dokumentami odbiorowymi.”
Pytanie nr 6
Załącznik do dokumentacji przetargowej  z Zakładu Energetycznego jest jedynie oświadczeniem
o gotowości dostarczania 12kW -  nie są to warunki przyłącza o które trzeba wystąpić do PGE . Proszę
o informacje po czyjej stronie Wykonawcy czy Inwestora będą koszt związany z wykonaniem zasilania budynku sanitarnego od rozdzielni RO do RE przyłącza energetycznego niskiego napięcia.
Zamawiający odpowiada:
Zamawiający informuje, że koszty związane z wykonaniem zasilania będą po stronie Wykonawcy. Zgodnie z SIWZ: „..Przedmiotem zamówienia jest wykonanie całości inwestycji zgodnie ze sztuką budowlaną oraz obowiązującymi Polskimi Normami i Aktami Prawnymi. Za zakończenie Inwestycji uznaje się doprowadzenie obiektu do stanu umożliwiającego jego funkcjonowanie zgodnie z jego przeznaczeniem. Wycenę całości zadania należy przeprowadzić w oparciu o Projekt Budowlany.”
Pytanie nr 7
Brak projektu zasilania instalacji oświetleniowej boiska oraz budynku sanitarnego. Proszę o precyzyjne określenie czy Wykonawca ma założyć w swojej ofercie wykonanie zasalania energetycznego? Jeśli tak proszę załączyć projekt zasilania.
Zamawiający odpowiada:
Odpowiedź jak do pyt. 6.
Pytanie nr 8
Czy należy wykonać instalację odgromową budynku sanitarno-socjalnego.
Zamawiający odpowiada:
Zgodnie z SIWZ: „..Przedmiotem zamówienia jest wykonanie całości inwestycji zgodnie ze sztuką budowlaną oraz obowiązującymi Polskimi Normami i Aktami Prawnymi. Za zakończenie Inwestycji uznaje się doprowadzenie obiektu do stanu umożliwiającego jego funkcjonowanie zgodnie z jego przeznaczeniem. Wycenę całości zadania należy przeprowadzić w oparciu o Projekt Budowlany.”
W projekcie jest opisana instalacja odgromowa, którą należy wykonać oraz zgodnie z przepisami budynek nie został by odebrany bez instalacji odgromowej.
Pytanie nr 9
Czy do wyceny należy założyć wykonanie starowania automatycznego oświetlenia boiska ?
Jeżeli tak proszę załączyć projekt sterowania.
Zamawiający odpowiada:
Oświetlenie boiska ma być sterowane manualnie.
Pytanie nr 10
Brak w dokumentacji przetargowej projektu sieci wodociągowej z budynku sanitarno socjalnego. Występuje jedynie wzmianka w SIWZ ze należy do wyceny założyć wykonanie sieci zewnętrznych.
Z uwagi na nieprecyzyjne wyjaśnienie tegoż zagadnienia proszę do dokumentacji przetargowej załączyć projekt sieci wodociągowej.
Zamawiający odpowiada:
Zgodnie z SIWZ: „..Wykonawca ma obowiązek wycenić również wykonanie zewnętrznych sieci
wod – kan. Zamawiający przewiduje, że Wykonawca na etapie wykonywania Inwestycji opracuje dodatkowe wszelkie dokumenty niezbędne do zrealizowania zadania.”
Pytanie nr 11
Brak w dokumentacji przetargowej projektu sieci kanalizacyjnej z odprowadzającej media z budynku sanitarno socjalnego. Występuje jedynie wzmianka w SIWZ ze należy do wyceny założyć wykonanie sieci zewnętrznych. Z uwagi na nieprecyzyjne wyjaśnienie tegoż zagadnienia proszę do dokumentacji przetargowej załączyć projekt sieci  kanalizacyjnej.
Zamawiający odpowiada:
Odpowiedź jak do pyt. 10.
Pytanie nr 12
Brak w dokumentacji przetargowej projektu sieci zewnętrznych odprowadzających/doprowadzających media do zaplecza sanitarno socjalnego. Proszę o uzupełnienie projektu sieci z naniesionymi trasami przewodów kanalizacyjnych/wodociągowych.
Zamawiający odpowiada:
Odpowiedź jak do pyt. 10.
Pytanie nr 13
Proszę o informację po czyjej stronie Inwestora czy Wykonawcy  jest wykonanie przyłącza wodociągowego.
Zamawiający odpowiada:
Odpowiedź jak do pyt. 10.
Pytanie nr 14
Podczas wizji lokalnej stwierdzono brak dojazdowej bezpośrednio na teren planowanej inwestycji. Jedyna dostęp do planowanej inwestycji przebiega przez teren sąsiedniego stadionu sportowego. Proszę o określenie w jaki sposób będą się odbywały wywozy oraz dostawy materiałów przewidzianych do wbudowania? Proszę o informacje czy jest możliwy przejazd przez sąsiedni stadion  sportowy? Proszę o informacje czy roboty budowlane nie będą kolidowały z rozgrywkami na stadionie? Proszę o wyznaczenie drogi dojazdowej po której będzie się odbywał transport ciężki z i do terenu planowanej inwestycji ?
Zamawiający odpowiada:
Informuję, że wyznaczenie dróg dojazdowych i innych niezbędnych elementów placu budowy jest po stronie Wykonawcy. Należy w trakcie budowy ustalić z użytkownikiem w/w terenu najdogodniejszy sposób dojazdu. Nadmieniam, że do obowiązków Wykonawcy należy odtworzenie uszkodzonych, zniszczonych elementów terenów przyległych, w wyniku pracy Wykonawcy.
Pytanie nr 15
W związku z wieloletnim doświadczeniem w budowie boisk sportowych na terenie całego kraju informujemy iż elewacja z paneli drewnianych jest niepraktyczna w zastosowaniu. Pod wpływem warunków atmosferycznych w szybkim czasie ulegnie znacznemu zniszczeniu. Proszę o informację czy Inwestor wyraża zgodę na wykonanie konstrukcji stalowej, bez obicie drewnem ?
Zamawiający odpowiada:
Informuję, że Inwestor wyrazi zgodę na wykonanie konstrukcji stalowej bez obicia drewnem.


Dodano 2 2014 godz. 16:30 przez

Dotyczy: Odpowiedzi na wnioski i zapytania Wykonawcy w postępowaniu przetargowym prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na: „Budowę kompleksu sportowego w Daleszycach”.

Pytanie nr 1
Podczas wizji lokalnej stwierdzono iż teren planowanej inwestycji znajduje się w niecce (kilka metrów poniżej terenu otaczającego) na teren której spływają wody opadowe z znacznej płaszczyzny. Z uwagi na to, iż teren jest położony najniżej nastąpi zlewnia na teren projektowanego boiska.  Zachodzi obawa iż po intensywnych opadach stan wód będzie się utrzymywał przez długi okres z powodu braku odpływu. Proszę o informacje czy w przypadku zaistnienia powyższej sytuacji inwestor przewiduje przedłużenie terminu zakończenia inwestycji? Proszę o informacje czy na terenie planowanej inwestycji występuje wysoki stan wód gruntowych ? Proszę o informacje czy z uwagi na to iż teren jest położony najniżej w stosunku do otaczającego w okresie letnim występowały na trenie planowanej inwestycji podtopienia?
Zamawiający odpowiada:
Informuję, że jeżeli w trakcie budowy nastąpi sytuacja kilkudniowego utrzymywania się wody na terenie projektowanego boiska, Inwestor uwzględni ten czas i wydłuży czas trwania budowy o okres przez który woda będzie zalegała. Co nie zmienia sytuacji, że należy uwzględnić zastosowanie
w trakcie budowy sposobów obniżenia poziomu wody gruntowej, aby móc prowadzić prace
w różnych warunkach.
Pytanie nr 2
W dokumentacji brak badań geotechnicznych gruntu. Z uwagi na to iż teren planowanej inwestycji położony jest w zlewni zachodzi obawa iż grunty nienośne (nieprzydatne) będą występowały na znacznych głębokościach. Proszę o uzupełnienie dokumentacji przetargowej o badania geotechniczne. Proszę o informacje kto w przypadku wymiany gruntu będzie pokrywał koszty z tym związane?
Zamawiający odpowiada:
Informuję, że Inwestor nie posiada badań gruntowych terenu pod planowaną inwestycją. Zgodnie
z SIWZ: „…Przedmiotem zamówienia jest wykonanie całości inwestycji zgodnie ze sztuką budowlaną oraz obowiązującymi Polskimi Normami i Aktami Prawnymi.  Za zakończenie Inwestycji uznaje się doprowadzenie obiektu do stanu umożliwiającego jego funkcjonowanie zgodnie z jego przeznaczeniem ... Zamawiający przewiduje, że Wykonawca na etapie wykonywania Inwestycji opracuje dodatkowe wszelkie dokumenty niezbędne do zrealizowania zadania.”


» ZAŁĄCZNIKI «
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia + załączniki
Dodany: 21.05.2014 godz. 14:55
 
Załącznik nr 8 - dokumentacja projektowa
Dodany: 21.05.2014 godz. 15:09
 
Zawiadomienie o unieważnieniu postępowania
Dodany: 12.06.2014 godz. 15:33
 



Ostateczny termin składania ofert:
  5 2014



Informacja wytworzona przez / odpowiada za treść informacji:
  Andrzej Piwoński [Zastępca kierownika wydziału gospodarki, mienia i rolnictwa] dnia 21 2014
Informacja opublikowana przez:
  dnia 21 2014 godz. 14:49
Liczba odsłon:
  936 od 21 2014 godz. 14:49  (średnio 1.24 odsłon/dobę)

 

 

UMiG Daleszyce
tel. 0-41/ 317-16-94
fax.0-41/ 317-16-93
gmina@daleszyce.pl