0 OFERTY PRACY 
 WYDARZENIA 
 ZAMÓWIENIA PUBLICZNE 

Opracowanie projektu budowlanego kanalizacji sanitarnej w msc. Kranów

Numer: GMR.ZP.271.15.2014


OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
 

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Daleszyce , pl. Staszica 9, 26-021 Daleszyce, woj. świętokrzyskie, tel. 0-41 3171693, faks 0-41 3171693.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.daleszyce.pl
  • Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: www.daleszyce.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Opracowanie projektu budowlanego kanalizacji sanitarnej w msc. Kranów.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie kompletnego projektu budowlanego we wszystkich niezbędnych branżach, sieci kanalizacji sanitarnej wraz z podłączeniami do posesji, pompowniami ścieków wraz z ich zasilaniem elektroenergetycznym. Sieć kanalizacyjna podłączona do dwóch zlewni: do oczyszczalni ścieków Daleszyce i oczyszczalni ścieków Marzysz lub do jednej z nich w zależności od możliwości i zaproponowanych rozwiązań. Obszar przewidziany do skanalizowania, to obszar miejscowości Kranów i fragment miejscowości Daleszyce; zakres określono na załączonej mapie. Mapa ta stanowi poglądowy szkic i nie może być przedmiotem roszczeń Wykonawcy w stosunku do Zamawiającego odnośnie przebiegu kanalizacji sanitarnej w kontekście robót dodatkowych, zamiennych. Zamawiający informuje, że projektowaną kanalizację należy włączyć do istniejącego systemu w gm. Daleszyce. Obecna liczba mieszkańców Kranowa wynosi 545 osób. Ilość mieszkańców podana powyżej ma obrazować jedynie skalę projektowanego zadania. Należy zaprojektować kanalizację sanitarną oraz przepompownie w takiej technologii i o takich parametrach, aby w przyszłości zapewniła ona odbiór ścieków ze wszystkich działek we wskazanym na mapie terenie. Należy uwzględnić tereny budowlane msc. Kranów zaznaczone w obowiązującym Miejscowym Planie Zagospodarowania Przestrzennego w sołectwie Kranów. Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania od właścicieli nieruchomości oświadczenia o zgodzie lub odmowie na zaprojektowanie i wykonanie rurociągów przez ich posesje. Zgoda ma być wyrażona na fragmencie kserokopii mapy przedmiotowej inwestycji, przedstawiającym daną nieruchomość oraz przebieg zarówno sieci, jak i przyłącza przez daną nieruchomość, treść zgody należy uzgodnić z Zamawiającym. Wykonawca sporządzi zestawienia wszystkich przyłączy z podaniem numeru działki, adresu, właściciela działki i długości przyłącza. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia opisany jest w specyfikacji istotnych warunków zamówienia..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.32.00.00-1, 71.32.22.00-3.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


 

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda wniesienia wadium w przedmiotowym postępowaniu

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1. Spełniają warunki określone przepisami art. 22 ust1.tj. spełniają warunki, dotyczące: a) Posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, b) Posiadania wiedzy i doświadczenia, c) Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, d) Sytuacji ekonomicznej i finansowej. 2. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 P.z.p.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawcy wykażą, że zrealizowali w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej dwie usługi opracowania dokumentacji projektowej, z których każda obejmuje projekt budowy kanalizacji sanitarnej, o wartości nie mniejszej niż 50 000,00 zł brutto każda, z podaniem ich rodzaju i wartości, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu do składania ofert.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie żąda wykazania spełnienia powyższego warunku.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawcy wykażą iż dysponują przynajmniej: - dwoma osobami uprawnionymi do projektowania instalacji sanitarnych w nieograniczonym zakresie i posiadający co najmniej 2 letni staż pracy w projektowaniu ww. inwestycji, - jedną osobą uprawnioną do projektowania w branży drogowej, - jedną osobą uprawniona do projektowania w branży elektrycznej.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie żąda wykazania spełnienia powyższego warunku.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1) Zamawiający dopuszcza zmianę umowy w formie aneksu, jeżeli zajdzie potrzeba w sytuacji zmiany obowiązujących przepisów, jeżeli zgodnie z nimi konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego. Zmiana wymaga zgłoszenia w formie pisemnej w ciągu 14 dni od powzięcia informacji stanowiącej podstawę do wprowadzenia zmian. Zmiana ta może spowodować wydłużenie terminu wykonania prac i nie spowoduje zmiany wynagrodzenia wykonawcy. Inicjatorem tej zmiany może być zamawiający lub wykonawca. 2) Zamawiający dopuszcza zmianę umowy w formie aneksu, w sytuacji, kiedy nastąpi ustawowa zmiana stawki VAT. Inicjatorem tej zmiany może być zamawiający lub wykonawca. Zmiana wymaga zgłoszenia w formie pisemnej w ciągu 14 dni od powzięcia informacji stanowiącej podstawę do wprowadzenia zmian. Zmiana ta nie wpłynie na termin wykonania prac i nie spowoduje zmiany wynagrodzenia netto wykonawcy. 3) Zamawiający dopuszcza zmianę umowy, w sytuacji rezygnacji z wykonania części prac. Zmiana wymaga zgłoszenia w formie pisemnej w ciągu 14 dni od powzięcia informacji stanowiącej podstawę do wprowadzenia zmian. Inicjatorem tej zmiany może być zamawiający. Podstawą do wyceny niezrealizowanej części zamówienia będzie harmonogram rzeczowo - finansowy oraz wyliczenie proporcjonalnie do całości wyłączenia części zadania. 4) Zamawiający dopuszcza zmianę umowy w sytuacji: a) konieczności wykonania zamiennej dokumentacji projektowej, b) wstrzymania prac projektowych przez właściwy organ z przyczyn nie zawinionych przez Wykonawcę, Inicjatorem tej zmiany może być wykonawca lub zamawiający. Zmiana wymaga zgłoszenia w formie pisemnej w ciągu 7 dni od powzięcia informacji stanowiącej podstawę do wprowadzenia zmian. Zmiana ta wpłynie na termin wykonania prac i nie spowoduje zmiany wynagrodzenia wykonawcy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.daleszyce.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta i Gminy Daleszyce, 26-021 Daleszyce, Pl. Staszica 9..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 18.07.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy Daleszyce, 26-021 Daleszyce, Pl. Staszica 9, pok. 25 - sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie


Ogłoszenie zostało zamieszczone na Portalu Urzędu Zamówień Publicznych: Numer ogłoszenia: 144891 - 2014; data zamieszczenia: 04.07.2014


Dodano 12 lipiec 2014 godz. 12:47 przez Rafał Kraska

Dot. specyfikacji SIWZ do przetargu na wykonanie projektu budowlanego na sieć kanalizacji sanitarnej w msc. Kranów.
W nawiązaniu do w/w SIWZ z dn. 04.07.2014 proszę o odpowiedzi na następujące pytania:
1. Czy Gmina posiada opracowanie „Inwentaryzacja przyrodnicza terenów objętych przetargiem”. Kiedy wykonane?
Odp. 1
Zamawiający nie posiada takiego opracowania.
2. Czy na obszarze objętym zakresem projektu lub w jego bezpośrednim sąsiedztwie występują obszary „Natura 2000”, tereny górnicze, tereny zamknięte lub objęte ochroną konserwatorską, strefy ochrony wód, parki krajobrazowe lub podobne? Proszę o określenie granic tych terenów.
Odp. 2
Oferent na etapie przygotowania oferty powinien zapoznać się z terenem oraz sprawdzić
w ogólnie dostępnych zasobach w jakich obszarach ochronnych się znajduje.
3. Kto jest zarządcą dróg na terenach miejscowości objętych przetargiem.
Odp. 3
Na terenie miejscowości objętych przetargiem są różne drogi: gminne, powiatowe oraz wojewódzka.
4. Czy Zamawiający wyrazi zgodę na lokalizacje kanałów w jezdniach dróg gminnych, powiatowych i wojewódzkich?
Odp. 4
Zamawiający może jedynie wyrazić zgodę na umieszczenie sieci w drogach którymi zarządza. Uzgodnienia z zarządcami dróg powiatowych i wojewódzkich leżą po stronie Projektanta. Zamawiający wyrazi zgodę na umieszczenie sieci w drogach gminnych jedynie w szczególnych przypadkach, których nie będzie możliwości rozwiązać w inny sposób.
5. Czy Projektant – pełnomocnik Gminy – może skierować do Starosty wniosek dot. ograniczenia praw właściciela, który odmówił zgody na wykonanie projektowanych kanałów
i rurociągów?
Odp. 5
Zamawiający nie przewiduje takiej możliwości.
6. Czy Wójt Gminy wyda decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia w terminie do 90 dni od daty przekazania wniosku przez Wykonawcę?
Odp. 6
Zamawiający wyda wszelkie decyzje, które będą niezbędne do uzyskania pozwolenia na budowę
w odpowiedzi na kompletne wnioski, w terminach przewidzianych w obowiązujących ustawach.
7. Dot. SIWZ: IX. Poz. 3: czy zapis „w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert” dotyczy daty rozpoczęcia czy zakończenia opracowania dokumentacji projektowej?
Odp. 7
Dotyczy daty zakończenia opracowania przedmiotowej dokumentacji.
8. Czy Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego Gminy przewiduje realizację zamierzeń dot. ochrony środowiska w granicach terenów proj. kanalizacji?: proszę określić zakres rzeczowy i terminy realizacji.
Odp. 8
MPZP dla msc. Kranów znajduje się na stronie internetowej Gminy Daleszyce WWW.daleszyce.pl
I należy się zapoznać z jego zapisami w trakcie przygotowywania oferty przetargowej.
9. Czy przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie inwentaryzacji przewidzianych do usunięcia drzew i krzewów owocowych oraz drzew podlegających ochronie prawnej?
Odp. 9
Projekt budowlany ma zawierać wszystkie niezbędne dokumenty potrzebne do uzyskania pozwolenia na budowę. Jeżeli projektowana kanalizacja będzie wymagać usunięcia drzew należy zamieścić w projekcie dokumenty konieczne do uzyskania pozwolenia z tym związane.

10. Czy Zamawiający w celu ograniczenia „zapachów” dopuszcza wyposażenie sieciowych pompowni w tłocznie?
Odp. 10
Zamawiający wymaga aby projekt przewidywał rozwiązania, które zapewnią odpowiedni komfort życia w pobliżu urządzeń niezbędnych do funkcjonowania planowanej sieci. 
11. Jakie są planowane terminy rozpoczęcia i zakończenia budowy proj. kanalizacji?
Odp. 11
Zamawiający nie jest w stanie określić planowanych terminów realizacji budowy nie mając projektu, pozwolenia na budowę oraz nie znając kosztów jakie będą potrzebne na realizację.
12. Ile pobytów na budowie w zakresie nadzoru autorskiego należy wycenić w ofercie?
Odp. 12
Należy uwzględnić pobyty na budowie na każde żądanie Zamawiającego, w sytuacjach w których będzie potrzebna konsultacja z Projektantem.
13. Czy Zamawiający zapłaci dodatkowe wynagrodzenie (udzieli zamówień dodatkowych) za opracowanie dokumentacji projektowej dla zakresu sieci kanalizacyjnej poza granicami określonymi na załączonej mapie.
Odp. 13
Zamawiający obecnie nie przewiduje opracowywania dokumentacji poza granicami określonymi na załączonej mapie.
14. Czy w granicach terenu objętego projektem kanalizacji występują działki o nieuregulowanym stanie prawnym?
Odp. 14
Zamawiający nie posiada informacji na ten temat. Istnieje taka ewentualność.
15. Czy oferta wykonawcy dokumentacji ma obejmować koszty procedur (ogłoszenia w prasie ogólnopolskiej?) koniecznych do uzyskania decyzji administracyjnych wydanych przez Starostę dla działek o nieuregulowanym stanie prawnym (Art. 124a Ustawy o gospodarce nieruchomościami)?
Odp. 15
Oferta powinna obejmować wszelkie możliwe koszty niezbędne do realizacji przedmiotu zamówienia.
16. Jakie  decyzje podejmie Wójt gminy w odniesieniu do odmowy wyrażenia zgody na wykonanie projektowanej kanalizacji przez właścicieli (współwłaścicieli) nieruchomości?
Odp. 16
Projekt powinien być zaprojektowany na działkach na których została wyrażona zgoda na przeprowadzenie kanalizacji.
17. Czy w/w odmowy będą stanowić podstawę do zmiany umowy w zakresie terminu wykonania projektu (zamówienia)?
Odp. 17
W takim przypadku Zamawiający rozważy możliwość wydłużenia terminu wykonania zamówienia – w uzasadnionych przypadkach.
18.  Jakie  przepisy (kodeks?) uprawniają Zamawiającego do wprowadzenia ustaleń zawartych w SIWZ cz. XXVI poz. 2,3 i 4?
Odp. 18
Zapis art. 143c ust.2: art. 143b ust.8; art. 143b ust 2  ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U z 2013 r poz. 907 ze zmianami).


Dodano 15 lipiec 2014 godz. 14:59 przez Rafał Kraska

Dot. specyfikacji SIWZ do przetargu na wykonanie projektu budowlanego na sieć kanalizacji sanitarnej w msc. Kranów.
Zwracamy się z prośbą o odpowiedź na pytania dotyczące zapisów SIWZ:
1. Jaki będzie czas wydawania decyzji środowiskowej?
Odp. 1
Zamawiający wyda wszelkie decyzje, które będą niezbędne do uzyskania pozwolenia na budowę
w odpowiedzi na kompletne wnioski, w terminach przewidzianych w obowiązujących ustawach.
2. Czy Zamawiający dysponuje gruntem pod obiekty kanalizacji sanitarnej, tj. pompownie?
Odp. 2
Zamawiający nie ma informacji w których miejscach będą zlokalizowane pompownie, w związku z czym nie jest w stanie odpowiedzieć na powyższe pytanie.
3. Czy projekt zasilania do pompowni sieciowych będzie obejmował wykonanie przyłączy elektrycznych zasilanych tylko zalicznikowo czy zalicznikowo i przedlicznikowo?
Odp. 3
Zamawiający przewiduje, że projekt zasilania do pompowni sieciowych będzie obejmował wykonanie przyłączy elektrycznych zasilanych tylko zalicznikowo.
4. Jaka jest orientacyjna liczba przyłączy kanalizacji sanitarnej do zaprojektowania w miejscowościach objętych projektem?
Odp. 4
Zamawiający informuje, że ilość przyłączy zostanie ustalona w trakcie projektowania, na podstawie aktualnego stanu, map do celów projektowych i ustaleń w terenie.
5. Jaka jest szacunkowa długość projektowanej sieci kanalizacyjnej?
Odp. 5
Długość projektowanej kanalizacji będzie wynikać z ustalonej koncepcji, która jest do wykonania jako część powyższego zadania.
6. Czy Zamawiający wyrazi zgodę na lokalizację kanalizacji sanitarnej i sieci wodociągowej w drogach gminnych?
Odp. 6
Zamawiający wyrazi zgodę na umieszczenie sieci w drogach gminnych jedynie w szczególnych przypadkach, których nie będzie możliwości rozwiązać w inny sposób.
7. Czy na terenie obszaru opracowania znajdują się tereny zamknięte, tereny wojskowe?
Odp. 7
Na etapie przygotowywania oferty należy zapoznać się z terenem na którym będzie projektowane zadanie.
8. Czy Zamawiający przewiduje przedłużenie terminu realizacji zadania w przypadku przedłużających się terminów wydawania decyzji, uzgodnień?
Odp. 8
Zamawiający nie przewiduje przedłużenie terminu realizacji zadania, terminy realizacji są zaplanowane
z zapasem, jednakże jeżeli znacznie będą się przeciągać terminy wydania decyzji administracyjnych Zamawiający rozważy możliwość przedłużenia terminu – w uzasadnionej sytuacji.
9. Czy teren projektowanej inwestycji obejmuje tereny Lasów Państwowych?
Odp. 9
Jak do pyt. Nr7.
10. Czy w zakresie opracowania znajdują się przejścia pod ciekami? Jeżeli tak to jakimi? Kto jest ich zarządcą?
Odp. 10
Jak do pyt. Nr7.
11. Jaką ilość nadzorów autorskich należy przewidzieć do wyceny prac projektowych? Na jaki okres planowana jest realizacja przewidzianej inwestycji? Prosimy o podanie szacunkowej ilości pobytów na budowie, które należy przyjąć do wyceny w ramach nadzoru autorskiego?


Odp. 11
Należy uwzględnić pobyty na budowie na każde żądanie Zamawiającego, w sytuacjach w których będzie potrzebna konsultacja z Projektantem. Zamawiający nie jest w stanie określić planowanych terminów realizacji budowy nie mając projektu, pozwolenia na budowę oraz nie znając kosztów jakie będą potrzebne na realizację.
12. Czy dla terenu, na którym planowana jest inwestycja jest uchwalony Miejscowy Plan Zagospodarowania Terenu?
Odp. 12
Zamawiający podał w SIWZ informację na temat MPZP dla msc. Kranów.
13. Czy Zamawiający posiada projekt koncepcyjny dla przedmiotowej inwestycji? Jeśli tak to wnosimy o udostępnienie koncepcji.
Odp. 13
Projekt koncepcyjny jest częścią powyższego zadania.
14. Jakie wymagania stawia Zamawiający dla pompowni sieciowych? Czy mają być ogrodzone, oświetlone z dojazdem? Czy wymagane jest dwustronne zasilanie? Czy jest dopuszczalna możliwość lokalizacji w pasie drogowym?
Odp. 14
Pompownie sieciowe mają być tak zaprojektowane żeby można było z nich korzystać, spełniające wszelkie wymagane przepisy – czyli powinien być do nich dojazd, powinny być ogrodzone, oświetlone. Nie jest możliwa lokalizacja w pasie drogowym.
15. Czy dla przedmiotowej inwestycji była uzyskiwana decyzja o ustaleniu lokalizacji Inwestycji celu publicznego?
Odp. 15
Nie została uzyskana w/w decyzja.
16. Czy miejsce lokalizacji inwestycji jest położone na terenach zalewowych?
Odp. 16
Jak do pyt. Nr7.
17. Czy przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie inwentaryzacji zieleni i projektu wycinki drzew?
Odp. 17
Projekt budowlany ma zawierać wszystkie niezbędne dokumenty potrzebne do uzyskania pozwolenia na budowę. Jeżeli projektowana kanalizacja będzie wymagać usunięcia drzew należy zamieścić w projekcie dokumenty konieczne do uzyskania pozwolenia z tym związane.
18. Czy na terenie objętym inwestycją jest istniejąca kanalizacja? Czy stanowi ona odbiornik ścieków sanitarnych dla projektowanych odcinków? Prosimy o wskazanie lokalizacji i średnicy istniejącej kanalizacji sanitarnej do której będą się włączać projektowane odcinki.
Odp. 18
Jak do pyt. Nr7. Zaprojektowana koncepcja ma przewidzieć gdzie zostaną włączone projektowane odcinki sieci kanalizacyjnej.
19. W jaki sposób mają być zaprojektowane przyłącza do podłączonych działek: do granicy działki prywatnej, do pierwszej studzienki na posesji czy w opracowaniu należy ująć włączenie do wewnętrznej instalacji kanalizacji w budynku?
Odp. 19
Przyłącza mają być zaprojektowane do pierwszej studzienki na posesji.
20. Kto jest zarządcą dróg na terenie objętym przetargiem?
Odp. 20
Na terenie miejscowości objętych przetargiem są różne drogi: gminne, powiatowe oraz wojewódzka.
21. Czy na obszarze objętym zakresem projektu lub w jego bezpośrednim sąsiedztwie występują obszary: Natura 2000, tereny górnicze lub objęte ochroną konserwatorską, archeologiczną, w strefie wód, krajobrazu chronionego, parku krajobrazowego lub podobnej?
Odp. 21
Oferent na etapie przygotowania oferty powinien zapoznać się z terenem oraz sprawdzić
w ogólnie dostępnych zasobach w jakich obszarach ochronnych się znajduje.
22. Czy cały obszar planowanej inwestycji ma pokrycie w nieaktualnych mapach do celów opiniodawczych?
Odp. 22
Na etapie projektowania należy wykonać projekt na aktualnych mapach.
23. Czy Zamawiający przewiduje przedłużenie terminu w przypadku trudności w pozyskaniu uzgodnień z właścicielami posesji, nieuregulowanych stanów prawnych gruntów, braku zgody właścicieli posesji na wejście w teren, co wymusi konieczność nowego trasowania sieci?
Odp. 23
Projekt powinien być zaprojektowany na działkach na których została wyrażona zgoda na przeprowadzenie kanalizacji. Na etapie wyznaczania trasy projektant powinien mieć uzgodnione którędy będzie mógł ją projektować. Zamawiający rozważy możliwość wydłużenia terminu wykonania zamówienia – w uzasadnionych przypadkach.
24. Jak będzie wyglądało postępowanie Zamawiającego w przypadku konieczności przejścia przez teren o nieuregulowanym stanie prawnym bądź w przypadku braku możliwości zlokalizowania właścicieli gruntu?
Odp. 24
Jak do pyt. Nr23.
25. Przez jaką ilość działek ewidencyjnych szacowane jest przeprowadzenie przedmiotowej inwestycji?
Odp. 25
Zamawiający nie posiada takiej wiedzy.
26. Czy w związku z mającą wejść w życie Ustawą z dnia 5 czerwca 2014 o zmianie ustawy – Prawo geodezyjne i kartograficzne oraz ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji Zamawiający przewiduje dodatkowe wynagrodzenie? Koszt pozyskania wypisów z ewidencji gruntów po wejściu nowych przepisów może zostać zwiększony około 14 krotnie.
Odp. 26
Oferta powinna zawierać znane koszty, które weszły w życie zgodnie z w/w ustawą lub wejdą w życie 01.01.2015r.


» ZAŁĄCZNIKI «
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia + załączniki
Dodany: 04.07.2014 godz. 12:34
 
Zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty
Dodany: 27.08.2014 godz. 10:07
 



Ostateczny termin składania ofert:
 18 lipiec 2014



Informacja wytworzona przez / odpowiada za treść informacji:
  Andrzej Piwoński [Zastępca kierownika wydziału gospodarki, mienia i rolnictwa] dnia 4 lipiec 2014
Informacja opublikowana przez:
  Rafał Kraska dnia 4 lipiec 2014 godz. 12:14
Liczba odsłon:
  961 od 4 lipiec 2014 godz. 12:14  (średnio 1.25 odsłon/dobę)

 

 

UMiG Daleszyce
tel. 0-41/ 317-16-94
fax.0-41/ 317-16-93
gmina@daleszyce.pl