0 OFERTY PRACY 
 WYDARZENIA 
 ZAMÓWIENIA PUBLICZNE 

Budowa boisk sportowych na terenie Gminy Daleszyce w miejscowościach Słopiec i Szczecno

Numer: GMR.ZP.271.8.2016



OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie


Nazwa projektu lub programu

O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych

nie


Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający

nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie

Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających

nie


Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie

W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Daleszyce, krajowy numer identyfikacyjny 29101004000000, ul. pl. Staszica  9, 26021   Daleszyce, woj. świętokrzyskie, państwo , tel. 0-41 3171693, e-mail sekretarz@daleszyce.pl, faks 0-41 3171693.
Adres strony internetowej (URL): www.daleszyce.pl
 

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):

Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):

I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)

tak
http://bip.daleszyce.pl/index.php?p=tender


Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia

tak
http://bip.daleszyce.pl/index.php?p=tender


Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem

nie


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie

nie
adres

 

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
nie
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
tak
Inny sposób:
Oferty należy składać w formie pisemnej
Adres:
Gmina Daleszyce Plac Staszica 9, 26-021 Daleszyce


Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne

nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa boisk sportowych na terenie Gminy Daleszyce w miejscowościach Słopiec i Szczecno
Numer referencyjny: GMR.ZP.271.8.2016
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny

nie


II.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:

Tak
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:
wszystkich części

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:
2


II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Zadanie nr 1 – Budowa boiska sportowego na terenie gminy Daleszyce w miejscowości Szczecno Teren objęty opracowaniem leży w zachodniej części miejscowości Szczecno. Działka nr ew. 728/52 usytuowana jest w obrębie terenu należącego do Szkoły Podstawowej w Szczecnie i znajduje się w odległości 110 m na zachód od drogi Borków-Pierzchnica. Teren ograniczają od strony wschodniej budynki szkolne, a z pozostałych stron działki prywatnych właścicieli. Na terenie, na którym planowane jest przedmiotowe zamierzenie znajdują się tereny rekreacyjne Szkoły Podstawowej oraz fragment terenu niewykorzystanego. Obecnie większość terenu jest placem nieurządzonym, wyrównanym o powierzchni trawiastej, służącym, jako teren rekreacyjny dla uczniów. Teren wyposażony w dwie bramki do gry, przeznaczone do demontażu. Na terenie zaprojektowano boisko sportowe o wymiarach 31,00 x 19,00 m - 589 m² z nawierzchnią z trawy syntetycznej, wys. min 15 mm. Na terenie boiska wielofunkcyjnego przewidziano rozgrywanie następujących dyscyplin sportowych: - koszykówka (mini futbol, mini piłka ręczna) 27x15 m - 405 m²; - tenis ziemny 23,77x10,97 m - 260,76 m²; - siatkówka 18x9 m - 162 m². Boisko zostanie ogrodzone z trzech stron (północ, zachód i część strony południowej) piłkochwytem wys. 6m z siatki polipropylenowej, bezwęzłowej w kolorze zielonym. Dodatkowo teren ogrodzony ogrodzeniem betonowym wys. 1,8m. Boisko zostanie wyposażone w elementy sportowe zgodnie z projektem budowlanym. Dodatkowo wykonany zostanie pas szer. 1m, dł. 31m, pow. 31 m² z koski betonowej szarej pod trybunami jednorzędowymi. Nawierzchnia płyty to trawa syntetyczna o długości źdźbła minimum 15 mm na podkładzie z maty elastycznej, włókno fibrylowane, skład włókna polipropylen, waga włókna minimum 1050g/m², całkowita liczba kępek minimum 41000m², gęstość trawy minimum 82000 włókien/m² wypełniona piaskiem kwarcowym, o granulacji 0,3 do 0,9 mm, w ilości min 22 kg/m2. Kolor trawy syntetycznej zielony, linie żółte lub białe. Ponadto zastosowana nawierzchnia powinna posiadać badania na zgodność z aktualną normą lub aprobatę techniczną ITB (rekomendację techniczną ITB) lub wyniki badań specjalistycznego laboratorium badającego nawierzchnię sportowe oraz: kartę techniczną oferowanej nawierzchni, test PZH, autoryzacja producenta nawierzchni poliuretanowej, wystawiona dla wykonawcy na realizowaną inwestycję wraz z potwierdzeniem gwarancji udzielonej przez producenta na tą nawierzchnię. Jako podłoże pod wykonanie warstw nawierzchni z trawy syntetycznej zaprojektowano beton jamisty na warstwie piasku zagęszczonego ze spadkiem kopertowym 1%. Zadanie nr 2 – Budowa boiska sportowego na terenie gminy Daleszyce w miejscowości Słopiec Przedmiotowa inwestycja zostanie zrealizowana na terenie działki o numerze ewidencyjnym 201. Przedmiotowy teren jest niezabudowany, pokryty nawierzchnią trawiastą. Zakres terenu wyznaczają istniejące ścieżki komunikacyjne. Teren przeznaczony pod boisko do piłki nożnej jest płaski. Zakres placu stanowi teren o powierzchni 5500,00 m². Projektuje się budowę boiska do piłki nożnej o nawierzchni z trawy z siewu, wygrodzone ogrodzeniem w postaci tzw. piłkochwytów o wys. 6m– ogrodzone z trzech stron, częściowo wykonanych ze stali, a częściowo z siatki polietylenowej. Wejście na boisko stanowić będą furtki o szerokości 120 cm i wysokości 200 cm wykonane z paneli stalowych. Na jednym z dłuższych boków boiska projektuje się wykonać ogrodzenie z paneli o wymiarach 120x250, wykonanych z siatki polietylenowej, osadzonej na stalowych słupkach. Boisko do gry to płaska, twarda powierzchnia wolna od przeszkód, o wymiarach 90 m długości i 45 m szerokości, mierzonych od zewnętrznych krawędzi linii ograniczających boisko. Projektowane boisko jest przeznaczone do gry w piłkę nożną. Przyjęto, że teren jest płaski i nie wymaga makroniwelacji. W projekcie przyjęto, iż podłoże, na którym zlokalizowany zostanie boisko, zbudowane jest z warstw gruntów przepuszczalnych. Należy przewidzieć dostawę sprzętu sportowego niezbędnego do funkcjonowania obiektów zgodnie z przeznaczeniem.

II.5) Główny kod CPV: 45212200-8
Dodatkowe kody CPV:45212000-6
II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:


(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)


II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: tak
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:

data zakończenia: 16/09/2017


II.9) Informacje dodatkowe:

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Na potwierdzenie należy złożyć: oświadczenie zgodnie z założeniami w pkt. 9.3. SIWZ – Zamawiający w tym zakresie nie stawia żadnych wymagań.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Na potwierdzenie należy złożyć: a) informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert Wykonawca potwierdzi spełnienie warunku jeżeli wykaże że posiada nie mniej niż – dla zadania 1 – 100 000,00 PLN i dla zadania 2 – 150 000,00 PLN środków lub zdolność kredytową w tej samej wysokości. W przypadku składania ofert na dwa zadania wartości te podlegają sumowaniu. b) Dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez zamawiającego - to jest wykonywaniem robót budowlanych na kwotę nie mniejszą niż – dla zadania 1 – 130 000,00. PLN i dla zadania 2 – 200 000,00 PLN. W przypadku składania ofert na dwa zadania wartości te podlegają sumowaniu.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: zdolności technicznej lub zawodowej; a) wykonanych robót Na potwierdzenie niniejszego warunku należy złożyć wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty; Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że w tym okresie wykonał: Dla zadania 1 robotę budowlaną związaną z budową boiska sportowego, której wartość wynosiła minimum – 130 000,00 zł brutto. Dla zadania 2 robotę budowlaną związaną z budową boiska, której wartość wynosiła minimum – 220 000 zł brutto Do każdej pozycji wykazu należy załączyć dowody określające, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone. Tym samym doświadczeniem można wykazać się tylko do jednego zadania. b) wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia publicznego. Na potwierdzenie niniejszego warunku należy złożyć wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami; Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje n/w osobami Dla zadania 1 • Kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń oraz • minimum 2 osoby zatrudnione przez cały okres realizacji inwestycji w pełnym wymiarze czasu pracy na umowę o pracę, które bezpośrednio będą związane z wykonywanymi robotami budowlanymi (pracownicy fizyczni oraz operatorzy używanego sprzętu). Dla zadania 2 • Kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń oraz • minimum 2 osoby zatrudnione przez cały okres realizacji inwestycji w pełnym wymiarze czasu pracy na umowę o pracę, które bezpośrednio będą związane z wykonywanymi robotami budowlanymi (pracownicy fizyczni oraz operatorzy używanego sprzętu). Do oferty w stosunku do kierownika budowy należy dołączyć oświadczenie Wykonawcy, że zaproponowana osoba posiada wymagane uprawnienia i przynależy do właściwej izby samorządu zawodowego, jeżeli taki wymóg na te osoby nakłada Prawo budowlane. Zgodnie z art. 12a Prawa budowlanego który to odsyła do ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z dnia 17 kwietnia 2008 r. ze zm.) przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego nie jest wymagana od obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) gdyż do posiadania uprawnień w wykonywaniu samodzielnych funkcji w budownictwie nie jest wymagana przynależności do izby samorządu zawodowego. Tym samym Kierownikiem budowy można wykazać się dla obydwu zadań. W odniesieniu dla pracowników fizycznych tymi samymi osobami można wykazać się tylko do jednego zadania.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: tak
Informacje dodatkowe:

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA

III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp tak
Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)

III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI

Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
nie

III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:

W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy, wykonawca złoży oświadczenie o braku podstaw wykluczenia oraz przedłoży na potwierdzenie następujące dokumenty: a) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt.1 ustawy; b) zaświadczenia właściwego urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; c) zaświadczenia Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. 9.4.5 Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa powyżej w pkt. 9.4.4, składa odpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, c) Dokumenty, o których mowa powyżej w pkt. a) powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, a w pkt. b) powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. d) Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. a) i b), zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis pkt c) stosuje się odpowiednio.

III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP

III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
zdolności technicznej lub zawodowej; a) wykonanych robót Na potwierdzenie niniejszego warunku należy złożyć wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty; Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że w tym okresie wykonał: Dla zadania 1 robotę budowlaną związaną z budową boiska sportowego, której wartość wynosiła minimum – 130 000,00 zł brutto. Dla zadania 2 robotę budowlaną związaną z budową boiska, której wartość wynosiła minimum – 220 000 zł brutto Do każdej pozycji wykazu należy załączyć dowody określające, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone. Tym samym doświadczeniem można wykazać się tylko do jednego zadania. b) wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia publicznego. Na potwierdzenie niniejszego warunku należy złożyć wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami; Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje n/w osobami Dla zadania 1 • Kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń oraz • minimum 2 osoby zatrudnione przez cały okres realizacji inwestycji w pełnym wymiarze czasu pracy na umowę o pracę, które bezpośrednio będą związane z wykonywanymi robotami budowlanymi (pracownicy fizyczni oraz operatorzy używanego sprzętu). Dla zadania 2 • Kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń oraz • minimum 2 osoby zatrudnione przez cały okres realizacji inwestycji w pełnym wymiarze czasu pracy na umowę o pracę, które bezpośrednio będą związane z wykonywanymi robotami budowlanymi (pracownicy fizyczni oraz operatorzy używanego sprzętu). Do oferty w stosunku do kierownika budowy należy dołączyć oświadczenie Wykonawcy, że zaproponowana osoba posiada wymagane uprawnienia i przynależy do właściwej izby samorządu zawodowego, jeżeli taki wymóg na te osoby nakłada Prawo budowlane. Zgodnie z art. 12a Prawa budowlanego który to odsyła do ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z dnia 17 kwietnia 2008 r. ze zm.) przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego nie jest wymagana od obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) gdyż do posiadania uprawnień w wykonywaniu samodzielnych funkcji w budownictwie nie jest wymagana przynależności do izby samorządu zawodowego. Tym samym Kierownikiem budowy można wykazać się dla obydwu zadań. W odniesieniu dla pracowników fizycznych tymi samymi osobami można wykazać się tylko do jednego zadania. 9.4.3 sytuacji ekonomicznej lub finansowej. Na potwierdzenie należy złożyć: a) informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert Wykonawca potwierdzi spełnienie warunku jeżeli wykaże że posiada nie mniej niż – dla zadania 1 – 100 000,00 PLN i dla zadania 2 – 150 000,00 PLN środków lub zdolność kredytową w tej samej wysokości. W przypadku składania ofert na dwa zadania wartości te podlegają sumowaniu. b) Dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez zamawiającego - to jest wykonywaniem robót budowlanych na kwotę nie mniejszą niż – dla zadania 1 – 130 000,00. PLN i dla zadania 2 – 200 000,00 PLN. W przypadku składania ofert na dwa zadania wartości te podlegają sumowaniu.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:

III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)

W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia wykonawcy z postępowania, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy, wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej której udostępniono SIWZ informacji o ofertach złożonych w postępowaniu zgodnie z art. 86 ust. 5 ustawy, składa stosownie do treści art. 24 ust. 11 ustawy, oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej oraz, w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, dowody potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:

tak,
Informacja na temat wadium
Wadium w wysokości: Zadanie 1: 3 000,00 PLN (trzy tysiące złotych) Zadanie 2: 6 000,00 PLN (sześć tysięcy złotych) - należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.


IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:

nie


IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:

nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
nie
Informacje dodatkowe:


IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:

nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
nie


IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)

Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:


IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:

Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
nie
Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
nie
Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
nie
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
nie


IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) nie
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
nie
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Aukcja wieloetapowa

etap nr czas trwania etapu
   


Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: nie
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria

Kryteria Znaczenie
Cena brutto 59
Jakość materiałów 21
Okres udzielonej rękojmi 20


IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji nie
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: nie
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań: nie
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
nie
Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:

Licytacja wieloetapowa

etap nr czas trwania etapu
   


Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: nie

Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zgodnie z zapisami SIWZ
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 04/10/2016, godzina: 09:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:


Ogłoszenie opublikowano na Portalu Centralnym BZP: Ogłoszenie nr 309545 - 2016 z dnia 2016-09-16 r.


Znak sprawy: GMR.ZP.271.8.2016                          Daleszyce, dn. 07.10.2016r

INFORMACJA O UNIEWAŻNIENIU POSTĘPOWANIA

Gmina Daleszyce, Plac Staszica 9, 26-021 Daleszyce, informuje, że w dniu 04.10.2016 r. o godz. 09:15 odbyło się otwarcie ofert postępowania o zamówienie publiczne, prowadzone
w trybie przetargu nieograniczonego pn. „Budowa boisk sportowych na terenie Gminy Daleszyce w miejscowościach Słopiec i Szczecno”, numer postępowania: GMR.ZP.271.8.2016.

W postępowaniu wpłynęły 4 oferty.

Wypełniając zobowiązania wynikające z postanowień art. 93 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych zwanej dalej ustawą (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 ze zm. – dalej ustawy) Zamawiający informuje, że w przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na Zadanie nr 1 oraz Zadanie nr 2 ceny najkorzystniejszych ofert przewyższają kwoty, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, dlatego też stosownie do zapisów art. 93 ust. 1 pkt. 4 ustawy postępowanie unieważniono.

Wyk. w 6 egz.

  1. Egz. 1-4 Wykonawca
  2. Egz. 5 Tablica ogłoszeń
  3. Egz. 6 a/a

Dodano 20 wrzesień 2016 godz. 15:57 przez Michał Kapela

Znak sprawy: GMR.ZP.271.8.2016

Daleszyce, 20.09.2016 r.

INFORMACJA

dla Wykonawców nr 1

Dotyczy: Postępowania o udzielenie zamówienia publicznego

Budowa boisk sportowych na terenie Gminy Daleszyce w miejscowościach Słopiec i Szczecno

Zamawiający działając na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych  (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 ze zm. – dalej ustawa) modyfikuje treść SIWZ:

Zamawiający dokonuje modyfikacji załącznika 2a oraz 2b do SIWZ wykaz podstawowych materiałów dla zadania 1 oraz 2 oraz uzupełnia załącznika Nr 10 o opis przedmiotu zamówienia – aktualnie obowiązujące załączniku został zamieszczone na stronie internetowej  w dniu 20.09.2016r.

Ponadto Zamawiający dokonuje modyfikacji znaku sprawy, którym opatrzone są dokumenty dotyczące przedmiotowego postępowania, właściwy znak sprawy: GMR.ZP.271.8.2016.

Zamawiający dokonuje zmiany zapisu w sekcji IV punkt 6.4)

W ogłoszeniu jest: Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak
W ogłoszeniu powinno być: Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Załączniki:
Załącznik nr: 2a          Wykaz podstawowych materiałów
Załącznik nr: 2b         Wykaz podstawowych materiałów
Załącznik nr: 10       Dokumentacja projektowa (poszerzona o przedmiot zamówienia)


Dodano 22 wrzesień 2016 godz. 12:29 przez Rafał Kraska

Znak sprawy: GMR.ZP.271.8.2016

Daleszyce, 22.09.2016 r.

 

INFORMACJA nr 2

dla Wykonawców

 

Dotyczy: Postępowania o udzielenie zamówienia publicznego

Budowa boisk sportowych na terenie Gminy Daleszyce w miejscowościach Słopiec i Szczecno

Zamawiający działając na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych  (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 ze zm. – dalej ustawa) modyfikuje treść SIWZ:

 

Zamawiający dodaje w treści SIWZ, pkt 23a „Przesłanki unieważnienia postępowania”

„Zamawiający zastrzega sobie prawo na podstawie art. 93 ust.1b pkt.1 tj. w sytuacji nie uzyskania środków na częściowe sfinansowanie przedmiotu zamówienia pochodzących z dofinansowania z Ministerstwa Sportu i Turystyki
z programu rozwoju regionalnej infrastruktury sportowej 2016r. Pozostałe przesłanki unieważnienia postępowania określa art. 93 ust. 1 ustawy Pzp.”
 


Dodano 27 wrzesień 2016 godz. 14:31 przez Rafał Kraska

Znak sprawy: GMR.ZP.271.8.2016

Daleszyce, 27.09.2016 r.

 

INFORMACJA nr 3
dla Wykonawców

 

Dotyczy: Postępowania o udzielenie zamówienia publicznego

Budowa boisk sportowych na terenie Gminy Daleszyce w miejscowościach Słopiec i Szczecno

 

Zamawiający działając na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych  (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 ze zm. – dalej ustawa) modyfikuje treść SIWZ:

Zamawiający dokonuje modyfikacji treści SIWZ, poprzez dodanie pkt. 3.11 SIWZ, który otrzymuje brzmienie :

Dla zadania 2 należy przewidzieć makroniwelację boiska sportowego w msc. Słopiec. Wykonawca winien wykonać spadek płyty boiska w kierunku narożnika zachodniego tj. dz. o nr ew. 1194. Spadek płyty należy przewidzieć w granicach 0,3-0,5%.


Dodano 30 wrzesień 2016 godz. 08:19 przez Rafał Kraska

Znak sprawy: GMR.ZP.271.8.2016

Daleszyce, 30.09.2016 r.

 

INFORMACJA nr 4
dla Wykonawców

Dotyczy: Postępowania o udzielenie zamówienia publicznego

 

Budowa boisk sportowych na terenie Gminy Daleszyce w miejscowościach Słopiec i Szczecno

Zamawiający działając na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych  (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 ze zm. – dalej ustawa) modyfikuje treść SIWZ:

Zamawiający dokonuje modyfikacji treści SIWZ, poprzez dodanie pkt. 3.12 SIWZ, który otrzymuje brzmienie :

Ogrodzenie i piłkochwyty wokół boiska należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową rysunek A2 oraz A3.

Zamawiający przypomina, że przedmiary robót należy traktować jedynie pomocniczo i nie są one podstawą do wyceny Inwestycji oraz nie są obligatoryjne ani w zakresie przyjętych tam podstaw wycen, ani ilości wykazanych robót i materiałów.

 


» ZAŁĄCZNIKI «
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia
Dodany: 16.09.2016 godz. 15:48
 
Załącznik nr 1 do SIWZ
Dodany: 16.09.2016 godz. 15:48
 
Załącznik nr 2a do SIWZ
Dodany: 16.09.2016 godz. 15:48
 
Załącznik nr 2b do SIWZ
Dodany: 16.09.2016 godz. 15:49
 
Załącznik nr 3 do SIWZ
Dodany: 16.09.2016 godz. 15:49
 
Załącznik nr 4 do SIWZ
Dodany: 16.09.2016 godz. 15:49
 
Załącznik nr 5 do SIWZ
Dodany: 16.09.2016 godz. 15:50
 
Załącznik nr 6a do SIWZ
Dodany: 16.09.2016 godz. 15:50
 
Załącznik nr 6b do SIWZ
Dodany: 16.09.2016 godz. 15:50
 
Załącznik nr 7 do SIWZ
Dodany: 16.09.2016 godz. 15:51
 
Załącznik nr 8 do SIWZ
Dodany: 16.09.2016 godz. 15:51
 
Załącznik nr 9 do SIWZ
Dodany: 16.09.2016 godz. 15:51
 
Załącznik nr 10 do SIWZ
Dodany: 16.09.2016 godz. 15:51
 
Załącznik nr 11 do SIWZ
Dodany: 16.09.2016 godz. 15:58
 
Załącznik nr 2a do SIWZ (20.09.2016 r.)
Dodany: 20.09.2016 godz. 15:57
 
Załącznik nr 2b do SIWZ (20.09.2016 r.)
Dodany: 20.09.2016 godz. 15:57
 
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (20.09.2016 r.)
Dodany: 20.09.2016 godz. 16:00
 
Załącznik nr 10 do SIWZ (20.09.2016 r.)
Dodany: 20.09.2016 godz. 16:00
 
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia - 22-09-2016
Dodany: 22.09.2016 godz. 12:30
 
Zbiorcze zestawienie ofert
Dodany: 04.10.2016 godz. 13:08
 
Informacja o unieważnieniu postępowania
Dodany: 07.10.2016 godz. 14:39
 



Ostateczny termin składania ofert:
  4 październik 2016



Informacja wytworzona przez / odpowiada za treść informacji:
  Jolanta Stachowicz [Kierownik wydziału gospodarki, mienia i rolnictwa] dnia 16 wrzesień 2016
Informacja opublikowana przez:
  Rafał Kraska dnia 16 wrzesień 2016 godz. 15:42
Liczba odsłon:
  1111 od 16 wrzesień 2016 godz. 15:42  (średnio 1.37 odsłon/dobę)

 

 

UMiG Daleszyce
tel. 0-41/ 317-16-94
fax.0-41/ 317-16-93
gmina@daleszyce.pl