Numer: SMR./ZP- 5/2009
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Daleszyce , pl. Staszica 9, 26-021 Daleszyce, woj. świętokrzyskie, tel. 0-41 3171693, faks 0-41 3171693.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.daleszyce.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa fotoradaru, zestawu komputerowego wraz z oprogramowaniem..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: Dostawa fotoradaru, zestawu komputerowego wraz z oprogramowaniem. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33211500-7 1. Opis przedmiotu inwestycji. Dane techniczne: Przedmiotem zamówienia jest dostawa fabrycznie nowego urządzenia do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu drogowym z jednoczesną rejestracją wykroczeń w formie zdjęcia wykonywanego techniką cyfrową wraz ze sprzętem komputerowym oraz programami komputerowymi do obróbki materiału zdjęciowego i emisji kompletnej dokumentacji mandatowej dla Straży Miejskiej w Daleszycach o niżej przedstawionych parametrach : 1.Urządzenie uniwersalne przystosowane do pomiarów w dowolnym miejscu na poboczu drogi -praca ze statywu -praca w kontenerze -praca w obudowie na maszcie -pomiar z pojazdu 2.Urządzenie musi posiadac możliwość : a.urządzenie przystosowane do zdalnego przesyłu informacji b.pomiaru prędkości i rejestracji pojazdów do dwóch pasów ruchu z dokładnym wizerunkiem twarzy kierującego c.pomiaru prędkości i rejestracji pojazdów zbliżających się i oddalających względem przyrządu lub razem oba kierunki d.rozróżniania i rejestrowania pojazdów osobowych i ciężarowych i możliwość ustawienia odrębnych prędkości w tym samym czasie dla samochodów ciężarowych i samochodów osobowych e.możliwość rejestracji w pamięci liczby wykroczeń, liczby pojazdów przejeżdżających f.możliwość odtworzenia na miejscu i w dowolnym czasie dokumentacji zdarzenia bez konieczności zatrzymywania pracy urządzenia g.byc przystosowane do pracy w okresie całej doby a zdjęcia w porze nocnej winny być wykonywane bez oślepienia kierowców z czytelną tablicą rejestracyjną oraz twarzą kierującego h.identyfikacji w tle zdjęcia -numeru urządzenia, daty i czasu pomiaru z dokładnością do 1 sekundy ,prędkości dozwolonej i stwierdzonej ,numeru zdjęcia,lokalizacji pomiaru oraz kierunku pomiaru. i.rejestracji czytelnego zdjęcia w całym zakresie mierzonych prędkości z możliwością nie budzącego wątpliwości rozpoznania kierującego i dokładnego odczytania numeru rejestracyjnego pojazdu. j.możliwość wykonywania zdjęć ze statywu lub z kontenera na poboczu drogi ,z obudowy na maszcie jak również z pojazdu zaparkowanego na poboczu drogi przy otwartej i zamkniętej klapie samochodu. k.wyposażenie w dwa zestawy akumulatorów do wersji przewoźnej i wersji stacjonarnej i czas działania zestawu min.8 godzin 3.Ponadto system powinien spełniać następujące założenia: a.wyposażenie urzadzenia w panel sterujący;ekran dotykowy lub klawiaturowy umożliwiający łączność bezprzewodową b.wyeksponowanie dowolnego fragmentu zdjęcia np.numer rejestracyjny pojazdu,twarz kierowcy z możliwością ustawienia jasności oraz kontrastu c.umożliwiać przenoszenie zawartości do komputera i posiadać kompatybilny program komunikacyjny do przenoszenia zawartości pamięci do innych programów analitycznych d.posiadać program do obróbki materiału zdjęciowego oraz emisji kompletnej dokumentacji postepowania w sprawie o wykroczenie (mandatowej) z licencją i oświadczeniem o możliwości jej modyfikacji według potrzeb zamawiającego (zainstalowanie programu na komputerze wskazanym przez zamawiającego na koszt własny wykonawcy i dostarczeniu urządzenia zamawiającemu). e.urzadzenie musi być przystosowane do pracy w temperaturze od -10 stopni do + 50 stopni Celsjusza f.możliwość porządkowania bazy danych według zadanych kryteriów -rosnąco i malejąco g.możliwość wyszukiwania wykroczeń według zadanych kryteriów :daty,czasu,prędkości,numeru zdjęcia,numeru rejestracyjnego pojazdu,numeru prowadzonej sprawy. h.sprzet komputerowy,pulpity sterownicze,oprogramowanie oraz instrukcje winny być w języku polskim 4.Inne warunki techniczne to: a.kamera o cyfrowym zapisie zdjęć nie mniejszym niż 1.5 mln pikseli b.możliwość uzyskania zdjęć w efekcie głębi koloru min 16 bit c.odpowiednie filtry redukujące refleksy na szybach przednich pojazdów d.lampa błyskowa o osobnym źródle zasilania i możliwość ciągłej pracy bez efektu przegrzania e.czas przeładowania lampy błyskowej max 0.5 sekundy f.możliwośc wykonania zdjęć zarówno w dzień jak i wnocy bez oślepiania kierujących pojazdami g.zakres pomiaru od 20 do 250 km/h a dokładność pomiaru +/- 3km/h do 100 km/h oraz +/- 3% powyżej 100 km/h h.ustawienia prędkości co 1 km/h i.sprzet komputerowy o wymaganiach : -urzadzenie musi być przystosowane w pełnym zakresie do współpracy z urządzeniem wykonującym pomiar na drodze oraz urzadzeniem wykonującym pomiar w stacji bazowej -posiadac zainstalowane oprogramowanie rekomendowane przez producenta urzadzenia pomiarowego,które umożliwi poprzez łącznośc bezprzewodową sterowanie pracą urządzenia pomiarowego na odległość oraz podgląd rejestrowanych wykroczeń przekroczenia prędkości -mieć możliwość poprzez system łączności bezprzewodowej przenoszenia zarejestrowanych przekroczeń prędkości ze stacji bazowej do swojej pamięci a poźniej poprzez pamięć przenośną USB do komputera bazowego -posiadać alternatywne urzadzenie umożliwiające pobór prądu z instalacji samochodowej(zasilacz samochodowy). 5.Komputer bazowy z oprogramowaniem umożliwiającym analizę i gromadzenie danych z fotoradaru o nie gorszych parametrach niż : -procesor dwurdzeniowy INTEL lub AMD -pamięć operacyjna DDR 2 2GB -dysk twardy 250 GB -nagrywarka DVD RW+/- -płyta główna z obsługą pamięci w trybie dwukanałowym, 4-6 gniazd USB 3x PCI ,1 x PCI Express 16x, gniazdo LAN 100 Mb -karta graficzna PCI Express 16x,256 MB ,128 bit -napęd dyskietek 1,44 MB -obudowa MIDI -system operacyjny Windows XP Professional SP 3 -pakiet MS Office Small Bussines 2007 -akcesoria: mysz optyczna ,klawiatura,pamięć flash USB 4GB ,czytnik kart flash 5in1 -monitor 22 LCD -drukarka kolorowa laserowa ,format papieru A-4 -skaner kolorowy 600 dpi 6.System operacyjny oraz oprogramowanie powinno umożliwiać co najmniej: -tworzenie baz danych zawierających zdjęcia z uwzględnieniem daty wykonania pomiaru,numeru zdjęcia,nr.rej.pojazdu,danych osobowych kierującego przypisanych do pojazdu -umieszczenie adnotacji procesowych do każdego zdjęcia -przeglądanie zdjęć -wyszukiwanie zdjęć według daty,numeru zdjęcia,nr.rejestracyjnego pojazdu,danych osobowych właściciela pojazdu,miejsca dokonywanego pomiaru -cyfrową korektę zdjęcia w celu polepszenia identyfikacji pojazdu i twarzy kierowcy -porządkowanie bazy danych według czynności procesowych -wykorektowanie zdjęcia twarzy pasażerów fotografowanego pojazdu. 7.Do oferty dołączyć kompletną instrukcję montażu i obsługi urządzeń napisana w języku polskim oraz przykłady gotowych raportów o wykroczeniu. 8.Wykonawca przeszkoli na koszt własny wskazanych strażników Straży Miejskiej w Daleszycach w zakresie obsługi dostarczonego sprzętu oraz programów komputerowych do stopnia bezbłędnego praktycznego opanowania przez nich umiejętności ich obsługi, co będzie potwierdzone wydaniem zaświadczeń ukończenia takiego szkolenia 9.Minimalny okres gwarancji 24 miesiące. Ponadto Wykonawca zapewni w okresie,co najmniej 3 lat serwis pogwarancyjny 10.Odbiór urządzenia odbędzie się w siedzibie Zamawiającego 11.Wykonawca dostarczy urządzenie wraz z legalizacją pierwotną.
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.21.15.00-7.
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 29.05.2009.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA Informacja na temat wadium: Warunkiem przystąpienia do przetargu jest wniesienie wadium w wysokości 2 000 PLN (słownie złotych: dwa tysiące).Wadium winno być wniesione w formie określonej w art. 45 ustawy Prawo zamówień publicznych. Dowód wniesienia wadium należy dołączyć do oferty. W przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej należy dokonać przelewu na rachunek bankowy: nr 04 8485 0009 0000 0130 9000 0002 z takim wyprzedzeniem, aby w dniu otwarcia ofert tj. o godz. 9 00 środki znalazły się na koncie Zamawiającego Zwrot lub utrata wadium następuje na warunkach określonych w art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych. Gwarancja bankowa lub ubezpieczeniowa musi zawierać w swojej treści zapis o realizacji gwarancji na rzecz Zamawiającego zgodnie z podstawami zatrzymania wadium zawartymi, w art. 46 ust 4a i 5 ustawy Prawo zamówień publicznych,
III.2) WARUNKI UDZIAŁU
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy , którzy: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych: 1. Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. 2. Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. W zakresie wiedzy i doświadczenia wymagane jest wykonanie w okresie ostatnich trzech lat minimum 3 zadań z zakresu dostawy przyrządu do pomiaru prędkości i rejestrowania pojazdów przekraczających dopuszczalną prędkość, każde o wartości nie mniejszej niż 70% ceny ofertowej. 3. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. 4. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. 5. udzielą min. 2 letniej gwarancji na dostarczony sprzęt. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie zawartych w ofercie oświadczeń i dokumentów wymaganych w pkt 7 SIWZ - wg formuły spełnia - nie spełnia. Nie spełnienie chociażby jednego warunku, skutkować będzie wykluczeniem wykonawcy z postępowania. 1. Z ubiegania o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się Wykonawców, którzy: 1) nie spełniają warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego z art. 22 ust. 1 ustawy - Pzp, 2) podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art.24 ust. 1 i 2 Pzp., 2. Zamawiający odrzuca ofertę Wykonawcy, jeżeli: 1) jest niezgodna z ustawą , 2) jej treść nie odpowiada treści SIWZ, 3) jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, 4) zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, 5) została złożona przez Wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, 6) zawiera błędy w obliczeniu ceny, 7) Wykonawca w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki, polegającej na niezgodności oferty ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia nie powodujących istotnych zmian w treści oferty, 8) jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów. 3. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o dokumenty złożone przez Wykonawcę w niniejszym postępowaniu metodą warunku granicznego - spełnia- nie spełnia..
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1, wykonawca składa oświadczenie zawarte w formularzu OFERTA. 1. Zamawiający w celu potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, żąda załączenia do oferty: a) aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie ww. dokument musi być złożony przez każdego Wykonawcę. 2. Zamawiający w celu potwierdzenia, że wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, żąda załączenia do oferty: a) wykazu wykonanych dostaw w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością dostawom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców - sporządzonego wg załącznika nr 2 - DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE Wymagane jest wykazanie minimum 3 zadań z zakresu dostawy przyrządu do pomiaru prędkości i rejestrowania pojazdów przekraczających dopuszczalną prędkość, każde o wartości nie mniejszej niż 70% ceny ofertowej. Do wykazu należy załączyć dokumenty potwierdzające, że wykazane dostawy zostały wykonane należycie. W przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, ww. warunek mogą spełniać łącznie. 3. Zamawiający w celu potwierdzenia, że oferowane dostawy odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego, żąda załączenia do oferty: 1) Zatwierdzenia Typu Urządzenia i Typu Kontenera wydane przez Główny Urząd Miar o dopuszczeniu urządzenia do eksploatacji zgodnie z przepisami określonymi w Ustawie z 11 maja 2001 r. Prawo o miarach (Dz. U. nr 63, poz. 636). 2) Orzeczenia Laboratorium Ochrony Radarowej wydane przez LOR przy PIT w Warszawie lub inne uprawnione laboratorium o braku zagrożenia dla ludzi i środowiska. 3) Aktualnego świadectwa legalizacji wydanego przez właściwy Urząd Miar. 4) Przykładowych zdjęć wykonanych przy pomocy oferowanego i spełniającego warunki SIWZ przyrządu w różnych warunkach atmosferycznych i różnych okresach w ciągu doby w zasięgu znaków drogowych powodujących refleksy świetlne. Wykonane zdjęcia muszą być czytelne a twarze kierujących rozpoznawalne. Zdjęcia muszą posiadać możliwość identyfikacji w tle - numeru i nazwy urządzenia, którym zostały wykonane, daty i czasu pomiaru z dokładnością do 1 sekundy, prędkości dozwolonej i stwierdzonej, numeru zdjęcia, lokalizacji pomiaru oraz kierunku pomiaru. Zdjęcia muszą być wykonane w ciągu tygodnia poprzedzającego termin składania ofert. a. 10 kolejno ponumerowanych zdjęć wykonanych w godzinach porannych 6.00 - 7.00; b. 10 kolejno ponumerowanych zdjęć wykonanych w godzinach południowych 12.00 - 13.00;0 kolejno ponumerowanych zdjęć wykonanych w godzinach nocnych 22.00 - 23.00; Uwaga: Dokumenty (wymienione w punkcie 1. i 2.) winny być przedstawione w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej przez Wykonawcę - za zgodność z oryginałem. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. Zamawiający wykluczy Wykonawców którzy nie złożą oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu lub dokumentów potwierdzających spełnianie tych warunków lub złożone dokumenty będą zawierały błędy, z zastrzeżeniem: - Zamawiający wezwie wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożą oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub którzy złożą dokumenty zawierające błędy, do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich uzupełnienia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu lub konieczne byłoby unieważnienie postępowania. - Zamawiający może wezwać, w wyznaczonym przez siebie terminie, do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń i dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy PZP. VIII. Informacje o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń lub dokumentów, a także wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z wykonawcami. W postępowaniu o udzielenie zamówienia oświadczenia (z wyłączeniem wymienionych w pkt. 7 SIWZ), wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują pisemnie, faksem lub drogą elektroniczną. Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje faksem lub drogą elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłoczne potwierdza fakt ich otrzymania. Adres Zamawiającego: Urząd Miasta i Gminy w Daleszycach Pl. Staszica 9 26-021 Daleszyce Faks Zamawiającego: (41) 317-16-93 Osoby uprawnione do porozumiewania się z wykonawcami: w sprawach przedmiotu zamówienia - Wiesław Pióro - tel. (41) 317-16-94 w. 122 Komendant Straży Miejskiej w Daleszycach - Adam Kmiecik - tel. (41) 317-16-94 w. 135 Inspektor ds. zamówień publicznych Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści SIWZ. Zamawiający jest obowiązany niezwłocznie udzielić wyjaśnień, chyba że prośba o wyjaśnienie wpłynęła do Zamawiającego na mniej niż 6 dni przed terminem składania ofert..
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
- 1 - Cena - 60
- 2 - ocena jakości zdjęć - 40
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.daleszyce.pl. Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta i Gminy w Daleszycach Pl. Staszica 9 26-021 Daleszyce pok. 22 Komenda straży miejskiej.
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 24.04.2009 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy w Daleszycach Pl. Staszica 9 26-021 Daleszyce pok. 25 Sekretariat.
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
Ogłoszenie zostało zamieszczone na Portalu Zamówień Publicznych pod nr 63053/2009
|