0 OFERTY PRACY 
 WYDARZENIA 
 ZAMÓWIENIA PUBLICZNE 

Budowa przedszkola samorządowego w Daleszycach.

Numer: GMR.ZP.341-8/2010


OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Daleszyce , pl. Staszica 9, 26-021 Daleszyce, woj. świętokrzyskie, tel. 0-41 3171693, faks 0-41 3171693.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.daleszyce.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa przedszkola samorządowego w Daleszycach.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest: Budowa przedszkola samorządowego w Daleszycach. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych na zadaniu inwestycyjnym pod nazwą: Budowa przedszkola samorządowego w Daleszycach (dobudowa do istniejącego budynku szkoły podstawowej). Obiekt zlokalizowano na działce 2136/3 w mieście Daleszyce przy ul. Sienkiewicza jako dobudowę do kompleksu szkoły podstawowej po południowej jego stronie. Dane liczbowe inwestycji: Powierzchnia działki: 7 250.0 m² Powierzchnia zabudowy: 559.0 m² Powierzchnia zabudowy istniejącej: 1 590.0 m² Kubatura budynku: 2 070.0 m³ Powierzchnia użytkowa: 486.10 m² Drogi,parkingi, chodniki: 547.00 m² Wysokość z attyką: 5.57 m Projektowany budynek jest jednokondygnacyjny z zielonym dachem tzw. dach odwrócony przeznaczony na plac zabaw. Kolorystyka obiektu zostanie ustalona po przedstawieniu jej przez Projektanta oraz zaakceptowaniu przez Zamawiającego. Uwagi końcowe: Wszelkie materiały, wyroby i urządzenia stosowane na budowie powinny odpowiadać Polskim Normom, odnośnym przepisom ich stosowania i wykorzystania i być stosowane zgodnie z dokumentacją zgodnie z art.10 Prawa Budowlanego z 07.07.1994r. z późniejszymi zmianami i przepisami Ministra Planowania Przestrzennego i Budownictwa z 19.12.1994 r. z późniejszymi zmianami. Wszystkie materiały i elementy budowlane dopuszczone do stosowania na budowie winny posiadać stosowne polskie certyfikaty, atesty i świadectwa dopuszczenia ITB, PZH oraz innych wymaganych instytucji, wymagają zatwierdzenia przez Inspektora Nadzoru w konsultacji z Projektantem. Zamawiający dopuszcza ujęcie w ofercie, a następnie zastosowanie innych materiałów i urządzeń niż podane w dokumentacji projektowej pod warunkiem zapewnienia parametrów nie gorszych niż określone w tej dokumentacji. W tej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów uwiarygodniających te materiały i urządzenia. W przypadku, gdy zastosowanie tych materiałów lub urządzeń wymagać będzie zmiany dokumentacji projektowej, koszty projektowania poniesie Wykonawca. Roboty budowlano - montażowe wykonywać zgodnie z obowiązującymi polskimi normami, przepisami BHP i ppoż. oraz Warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlano - montażowych Warszawa 1989. Rozliczenie pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą odbywać się będzie w formie ryczałtu..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje3 udzielenie zamówienia uzupełniającego w wysokości do 50 % zamówienia podstawowego w zakresie robót występujących w zamówieniu podstawowym zgodnie z art.67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.11.12.00-0, 45.22.32.00-8, 45.21.41.00-1, 45.31.00.00-2, 45.33.00.00-9, 45.30.00.00-0, 45.33.12.10-1, 45.11.12.91-4.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.08.2011.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM,
FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1.Ustala się wadium w wysokości: 30 000,00 zł (słownie: trzydzieści tysięcy złotych ) -wadium w formie pieniężnej lub niepieniężnej Wykonawca wnosi wadium w jednej lub kilku następujących formach: - pieniężnej -poręczenia bankowego lub poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; -gwarancji bankowej; -gwarancji ubezpieczeniowej lub -poręczenia udzielanego przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158 z późniejszymi zmianami). 2. Wadium wnoszone w pieniądzu należy zgodnie z art. 45 ust 7 ustawy Prawo zamówień publicznych wpłacić wyłącznie przelewem na rachunek bankowy Bank Spółdzielczy Daleszyce-Górno w Daleszycach nr 04 8485 0009 0000 0130 9000 0002 w takim terminie, aby najpóźniej przed upływem terminu składania ofert - określonym w pkt XXI SIWZ - środki finansowe z tytułu wadium znajdowały się na wskazanym wyżej rachunku Zamawiającego. Zamawiający stwierdzi wniesienie wadium na podstawie informacji banku prowadzącego w/w rachunek. UWAGA! Pod rygorem odrzucenia oferty niedopuszczalna jest wpłata gotówki celem wniesienia wadium w formie pieniężnej zarówno, jeżeli zostanie dokonana w kasie Zamawiającego jak również jeżeli zostanie dokonana w banku wprost na ww. rachunek 3. Pozostałe, niepieniężne formy wadium wymienione w pkt.1 należy w formie oryginału załączyć do oferty 4. Gwarancja bankowa lub ubezpieczeniowa, stanowiąca formę wniesienia wadium, winna spełniać co najmniej następujące wymogi (pod rygorem wykluczenia wykonawcy): a) ustalać beneficjenta gwarancji, tj. Gmina Daleszyce b) określać kwotę gwarantowaną w zł. (ustaloną w SIWZ), c) określać termin ważności (wynikający z SIWZ), d) określać przedmiot gwarancji (wynikający z SIWZ), e) być gwarancją nie odwoływalną, bezwarunkową, płatną na każde żądanie. Uwaga! Z treści gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej powinno wynikać uprawnienie Zamawiającego do zatrzymania wadium jeżeli wystąpią przesłanki opisane w art. 46 ust 4a i 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz.U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z późn. zmianami), w szczególności uprawnienie Zamawiającego do zatrzymania wadium wraz z odsetkami jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, nie złoży dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych, lub pełnomocnictw. 41. Do wadium wniesionego w formie poręczenia wymagania opisane w pkt 4 stosuje się odpowiednio 5. W przypadku nie wniesienia wadium na warunkach określonych w pkt 1-41 Wykonawca zostanie wykluczony z dalszego postępowania, a złożona przez niego oferta zostanie odrzucona. 6.Zwrot wadium nastąpi na zasadach określonych w art. 46 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz.U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z późn. zmianami).

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1. Spełniają warunki określone przepisami art. 22 ust1.tj. spełniają warunki, dotyczące: a) Posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. b) Posiadania wiedzy i doświadczenia. c) Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zrealizowali w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie 2 roboty budowlane polegające na wybudowaniu budynku kubaturowego, w tym co najmniej 1 z dachem płaskim odwróconym (tj. takim, w którym bezpośrednio na konstrukcji jest ułożona warstwa hydroizolacyjna, a następnie izolacja termiczna), o wartości brutto nie mniejszej niż 1 200 000,00 zł. każdy z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykażą iż dysponują przynajmniej jedną osobą uprawnioną do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie, do pełnienia funkcji kierownika budowy w specjalnościach występujących w przedmiocie zamówienia tj. roboty ogólnobudowlane, instalacje sanitarno -wodnokanalizacyjne, oraz elektryczne.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1. Przedstawią informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Wykonawca powinien wykazać iż dysponuje środkami lub posiada zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł. 2. Są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę minimum 1 000 000,00 zł.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia


III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • próbki, opisy lub fotografie
  • opis urządzeń technicznych, instrukcję obsługi oraz środków stosowanych przez wykonawcę dostaw lub usług oraz opis zaplecza naukowo-badawczego wykonawcy, w celu potwierdzenia zapewnienia odpowiedniej jakości realizowanego zamówienia
  • zaświadczenie podmiotu uprawnionego do kontroli jakości potwierdzającego, że dostarczane produkty odpowiadają określonym normom lub specyfikacjom technicznym
  • zaświadczenie niezależnego podmiotu zajmującego się poświadczaniem zgodności działań wykonawcy z normami jakościowymi, jeżeli zamawiający odwołują się do systemów zapewniania jakości opartych na odpowiednich normach europejskich

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1.Oferta na wykonanie zamówienia publicznego(Zał. Nr 1 do SIWZ); 2.W przypadku korzystania z podwykonawców Wykonawca zobowiązany jest do złożenia wypełnionego załącznik o podwykonawcach (Zał. Nr 6) ; 3. Dokumenty potwierdzające uprawnienia osób podpisujących ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów rejestrowych; 4. Wypełniony przez Wykonawcę Harmonogram rzeczowo - finansowy i terminowy realizacji zadania-(załącznik nr 8 do SIWZ); 5. Kosztorys ofertowy szczegółowy sporządzony przez Wykonawcę, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza - opracowany przed podpisaniem umowy na podstawie projektu technicznego, niezbędny do opracowania harmonogramu rzeczowo - finansowego oraz do rozliczeń częściowych - w tym wystawienia faktury częściowej. Kosztorys powyższy będzie stanowił załącznik do umowy; 6. Projekt umowy stanowiący załącznik nr 5 do SIWZ podpisany przez Wykonawcę.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1)Zamawiający dopuszcza zmianę umowy w formie aneksu, jeżeli zajdzie potrzeba w sytuacji zmiany obowiązujących przepisów, jeżeli zgodnie z nimi konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego. Zmiana wymaga zgłoszenia w formie pisemnej w ciągu 14 dni od powzięcia informacji stanowiącej podstawę do wprowadzenia zmian. Zmiana ta może spowodować wydłużenie terminu wykonania prac i nie spowoduje zmiany wynagrodzenia wykonawcy Inicjatorem tej zmiany może być zamawiający lub wykonawca. 2)Zamawiający dopuszcza zmianę umowy w formie aneksu, w sytuacji, kiedy nastąpi ustawowa zmiana stawki VAT. Inicjatorem tej zmiany może być zamawiający lub wykonawca. Zmiana wymaga zgłoszenia w formie pisemnej w ciągu 14 dni od powzięcia informacji stanowiącej podstawę do wprowadzenia zmian. Zmiana ta nie wpłynie na termin wykonania prac i nie spowoduje zmiany wynagrodzenia wykonawcy. 3)Zamawiający dopuszcza zmianę kierownika robót, w sytuacji zdarzeń losowych uniemożliwiających mu pełnienie jego funkcji z zastrzeżeniem że taka zmiana musi nastąpić na osoby, które spełniają warunki określone w SIWZ. Inicjatorem tej zmiany może być wykonawca. Zmiana wymaga zgłoszenia w formie pisemnej w ciągu 3 dni od powzięcia informacji stanowiącej podstawę do wprowadzenia zmian. Zmiana ta nie wpłynie na termin wykonania prac i nie spowoduje zmiany wynagrodzenia wykonawcy. 4)Zamawiający dopuszcza zmianę umowy, w sytuacji rezygnacji z wykonania części prac. Zmiana wymaga zgłoszenia w formie pisemnej w ciągu 14 dni od powzięcia informacji stanowiącej podstawę do wprowadzenia zmian. Zmiana ta spowoduje wydłużenie terminu wykonania prac i nie spowoduje zmiany wynagrodzenia wykonawcy. Inicjatorem tej zmiany może być zamawiający. 5)Zamawiający dopuszcza zmianę umowy w sytuacji: a)wystąpienia nieprzewidzianych warunków i zjawisk atmosferycznych (kataklizmy), b)konieczności wykonania zamiennej dokumentacji projektowej, c)konieczności przeprowadzenia uzgodnień prawnych lub technicznych, d)wstrzymania budowy przez właściwy organ z przyczyn nie zawinionych przez Wykonawcę robót budowlanych, np.: dokonanie odkrywki archeologicznej, odkrycie niewybuchu, itp., e)wystąpienia siły wyższej np.: trąby powietrznej, pożaru, powodzi, f)wystąpienia przedłużenia się okresu osiągania parametrów technologicznych nie zawinionego przez Wykonawcę, g)wystąpienie osuwisk gruntu nie ustalonych w oparciu o dokonane badania geologiczne lub występujące ponad normy, oraz innych nie dających się przewidzieć zjawisk geologicznych i hydrogeologicznych pojawiających się w trakcie budowy, h)wystąpienie udokumentowanych przez Wykonawcę robót budowlanych, nie zawinionych przez niego opóźnień w dostawie urządzeń technologicznych. Inicjatorem tej zmiany może być wykonawca lub zamawiający. Zmiana wymaga zgłoszenia w formie pisemnej w ciągu 4 dni od powzięcia informacji stanowiącej podstawę do wprowadzenia zmian. Zmiana ta wpłynie na termin wykonania prac i nie spowoduje zmiany wynagrodzenia wykonawcy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.daleszyce.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta i Gminy Daleszyce 26-021 Daleszyce, Pl. Staszica 9..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 26.07.2010 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy Daleszyce 26-021 Daleszyce, Pl. Staszica 9 pok. 25 - sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie


Ogłoszenie zostało zamieszczone na Portalu Urzędu Zamówień Publicznych: 202876 - 2010; data zamieszczenia: 09.07.2010


Dodano 13 lipiec 2010 godz. 13:43 przez Rafał Kraska

W związku z ogłoszeniem postępowania o udzielenie zamówienia pn: "Budowa boiska wielofunkcyjnego w miejscowości Daleszyce", Zamawiający zmienia zapis Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w Rozdziale XXXVI Dokumentacja przetargowa  poprzez zamienienie: pkt. 10  "Przedmiar  załącznik Nr 10 do SIWZ" na pkt. 10 "Dokumentacja Projektowa - załącznik Nr 10 do SIWZ".

Zamawiający informuje, że przedmiar robót został opracowany z rażącymi błędami a rozliczenie inwestycji będzie ryczałtowe, zamieszczenie przedmiaru robót jest niekonieczne.


Dodano 14 lipiec 2010 godz. 09:10 przez Rafał Kraska

KOREKTA SPROSTOWANIA Z DNIA 13 LIPCA 2010R.

W związku z ogłoszeniem postępowania o udzielenie zamówienia pn: "Budowa przedszkola samorządowego w Daleszycach", Zamawiający zmienia zapis Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w Rozdziale XXXVI Dokumentacja przetargowa  poprzez zamienienie: pkt. 10  "Przedmiar - załącznik Nr 10 do SIWZ" na pkt. 10 "Dokumentacja Projektowa - załącznik Nr 10 do SIWZ".

Zamawiający informuje, że przedmiar robót został opracowany z rażącymi błędami a rozliczenie inwestycji będzie ryczałtowe, zamieszczenie przedmiaru robót jest niekonieczne.


Dodano 19 lipiec 2010 godz. 11:50 przez Rafał Kraska

Pytanie 1.
W związku z zapisami SIWZ i wzoru umowy, iż przetarg ma charakter ryczałtowy, zwracamy się do Zamawiającego o uzupełnienie materiałów przetargowych o projekty wykonawcze w zakresie robót: konstrukcyjnych, instalacyjnych, wentylacji
i elektrycznych oraz rozwiązań detali architektonicznych. Brak rysunków szczegółowych przedstawiających: ilość stali zbrojeniowej dla poszczególnych elementów konstrukcyjnych, określenia parametrów technicznych i sposobu rozwieralności okien, detali architektonicznych, kolorystyki obiektu, zestawienia urządzeń i materiałów do wykonania wentylacji mechanicznej itp. uniemożliwia dokonanie wyceny inwestycji w systemie ceny ryczałtowej.
Zgodnie z rozporządzeniem RMI w sprawie szczegółowego zakresu formy dokumentacji projektowej (Dz. U. nr 202 z dn. 2.09.2004r.; poz. 2072), Zamawiający zobowiązany jest do opublikowania do przetargu projektu budowlanego oraz projektów wykonawczych w stopniu dokładności niezbędnym do sporządzenia przedmiaru robót jak również przygotowaniu oferty przez wykonawcę. 
Odpowiedz: Zamawiający zamieszcza przedmiar robót, zestawienie stali zbrojeniowej oraz specyfikację dla wentylacji i klimatyzacji. Załączony przedmiar robót stanowi materiał pomocniczy do sporządzenia oferty. Zamawiający udostępnił całość dokumentacji budowlanej jaką dysponuje.

Pytanie 2.
W SIWZ w  pkt. XXXVI. Dokumentacja przetargowa, Zamawiający podaje, że załącznikiem nr 10 są przedmiary robót. Natomiast pod załącznikiem nr 10 na stronie internetowej są rysunki techniczne. Prosimy o uzupełnienie materiałów przetargowych o brakujące załączniki
tj. przedmiar robót.
Odpowiedz: Przedmiar robót został umieszczony na stronie internetowej www.bip.daleszyce.pl. Zamawiający zastrzega, iż przedmiar robót stanowi jedynie materiał pomocniczy do sporządzenia oferty.

Pytanie 3.
Prosimy o określenie jaki zakres robót należy uwzględnić  w ofercie? Czy w zakres wchodzi również zagospodarowanie wokół budynku, wykonanie opaski, zieleń, chodniki lub dojścia
i dojazdy, jaki jest zakres wyposażenia budynku w urządzenia, meble, akcesoria sanitarne
i technologiczne? Brak szczegółowego wykazu uniemożliwia wycenę.
Odpowiedz: Zakres robót obejmuje wykonanie wszystkich prac budowlanych i montażowych oraz zagospodarowanie terenu wokół budynku (zgodnie z planem zagospodarowania działki). W zakresie oferty  należy uwzględnić wyposażenie pomieszczeń budynku w biały montaż oraz urządzenie placu zabaw na dachu przedszkola, zgodnie z przedstawionym zestawieniem wyposażenia (rys. A-2, rzut dachu).

 


Dodano 20 lipiec 2010 godz. 14:22 przez Rafał Kraska

Pytanie 1. Jaki zakres ilościowy stali zbrojeniowej należy uwzględnić w wycenie. W załączonym projekcie brak zestawienia stali zbrojeniowej.
Odpowiedz: Na stronie www.bip.daleszyce.pl został umieszczony plik z zestawieniem stali zbrojeniowej.

Pytanie 2. Brak rysunku zestawczego dla zestawów szklanych do nadbudowy. Prosimy o uzupełnienie dokumentacji z określeniem parametrów technicznych.
Odpowiedz:  Konstrukcja obudowy wyjścia na dach jest zdefiniowana jako aluminiowo-szklana typu "ogród zimowy" (ściany i dach) z systemowych profili nośnych np. FLANDRIA, JAWAL, ALUCO lub inne. Zatem specyfikacja oraz wycena zależy od wybranego producenta lub systemu. Wymagany wskaźnik min.  U =1,1 W/m2K

Pytanie 3. Brak rozwiązania konstrukcyjnego wykonania nadbudówki nad klatka schodową, sposobu posadowienia i technologii wykonania dachu nadbudówki.
Odpowiedz: Konstrukcja nadbudówki  od płyty stropowej do wys . +4,32  murowana z trzpieniami żelbetowymi wyprowadzonymi z płyty stropowej. Powyżej  konstrukcja jak w p.2 (mocowanie i uszczelnienie systemowe wg. dyspozycji producenta).

Pytanie 4. W zestawieniu stolarki okiennej brak określania rozwieralności i uchylności poszczególnych kwater. Prosimy o uzupełnienie zestawienia.
Odpowiedz: Okna O1- środkowe kwatery dolne i górne-rozwieralno-uchylne, Okna O2-rozwieralno uchylne, Okna O3-jedna kwatera rozwieralno-uchylna,  pozostałe rozwieralne,  O4-rozwieralne,  O5-stałe

Pytanie 5. W dokumentacji nie określono sposobu wykończenia oraz kolorystyki stolarki okiennej. Należy uzupełnić informacje.
Odpowiedz: Okna z PCV w kolorze białym. Wymagany wskaźnik min.  U =1,1 W/m2K,

Pytanie 6. Czy w zakresie wyceny wchodzą dostawy i montaż wyposażenia technologicznego wyszczególnionego w tabelce na rys. "T-1"? Jeżeli tak, należy zamieścić  specyfikację tego wyposażenia, określającą m.in. rodzaj materiału, gabaryty, przewidywane funkcje i kolorystykę. Brak tych danych uniemożliwia rzetelną wycenę.
Odpowiedz:  Zakres robót obejmuje wykonanie wszystkich prac budowlanych i montażowych oraz zagospodarowanie terenu wokół budynku (zgodnie z planem zagospodarowania działki). W zakresie oferty  należy uwzględnić wyposażenie pomieszczeń budynku w biały montaż oraz urządzenie placu zabaw na dachu przedszkola, zgodnie z przedstawionym zestawieniem wyposażenia (rys. A-2, rzut dachu).

Pytanie 7.  Czy w zakres wyceny wchodzą dostawa i montaż wyposażenia widocznego na rysunku "T-1", a nie zestawionego na w tabeli na w/w rysunku. Chodzi o stoliki, leżaki, biurka, szafki i ławki szatniowe?  Jeżeli tak, należy zamieścić szczegółowe zestawienie wyposażenia oraz jego specyfikację, określającą min. rodzaj materiału, gabaryty, przewidywane funkcje i kolorystykę. Brak tych danych uniemożliwia rzetelną wycenę.
Odpowiedz: Odpowiedz na pytanie zawarto w odpowiedzi na pytanie nr 6.

Pytanie 8. W zamieszczonej przez Zamawiającego dokumentacji przetargowej brak specyfikacji balustrad wewnętrznych klatki schodowej o których mowa w punkcie 5.0; podpunkt 7, opisu technicznego części architektoniczno-konstrukcyjnej. Należy uzupełnić dokumentację lub podać szczegółowy opis w/w balustrad, zawierający informację dotyczącą materiału (stal czarna malowa, stal nierdzewna), wypełnienie (pręty pionowe ze stali, szkło, poliwęglan). Brak tych danych uniemożliwia rzetelną wycenę.
Odpowiedz: Balustrady wykonać z stali nierdzewnej, wypełnienie prętami pionowymi, mocowanie wg. dyspozycji producenta.

Pytanie 9. W związku z przyjętym przez Zamawiającego kryterium oceny ofert, tj. 100% cena, wydaje się uzasadniona konieczność dołączenie do oferty harmonogramu rzeczowo-finansowego. Czy w związku z powyższym Zamawiający odstąpi od zapisu dotyczącego konieczności załączenia do oferty harmonogramu, na rzecz zapisu iż harmonogram dostarczy oferent, którego oferta zostanie jako najkorzystniejsza, przed podpisaniem umowy,
Odpowiedz:  Zamawiający podtrzymuje zapis dotyczący konieczności załączenia do oferty harmonogramu rzeczowo-finansowego.

Pytanie 10. W zamieszczonej przez Zamawiającego dokumentacji przetargowej brak rozwiązania materiałowego dla parapetów wewnętrznych. Czy Zamawiający przewiduje konieczność dostawy i montażu w/w parapetów? Jeżeli tak, należy uzupełnić informacje dotyczące materiału (PCV, konglomerat kamienny, kamień naturalny, drewno) oraz grubości podokienników wewnętrznych.
Odpowiedz:  Parapety wewnętrzne wykonać z konglomeratu kamiennego, grubość 20mm, krawędzie zaokrąglone,

Pytanie 11. Wykonawca proponuje zastąpienie w §12 ust. 2 SIWZ słów "pomniejszy należne Wykonawcy wynagrodzenie o kwotę w wysokości trzykrotnej wartości wad", słowami "pomniejszy należne Wykonawcy wynagrodzenie o kwotę stanowiącą wartość wady ustaloną przez rzeczoznawcę budowlanego"
Odpowiedz: Zamawiający nie przewiduje zmian w treści umowy.

Pytanie 12. Wykonawca wnosi doprecyzowanie zapisu ostatniego zdania w §17 ust. 2 wzory umowy, iż ustawowa zmiana stawki podatku VAT nie spowoduje zmiany wynagrodzenia Wykonawcy, gdy tymczasem zmiana stawki podatku VAT powoduje zmianę wynagrodzenia brutto.
Odpowiedz: W przypadku zmiany stawki VAT kwota netto pozostaje bez zmian.


» ZAŁĄCZNIKI «
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia
Dodany: 09.07.2010 godz. 14:06
 
Załącznik nr 1 do SIWZ
Dodany: 09.07.2010 godz. 14:06
 
Załącznik nr 2 do SIWZ
Dodany: 09.07.2010 godz. 14:06
 
Załącznik nr 3 do SIWZ
Dodany: 09.07.2010 godz. 14:07
 
Załącznik nr 4 do SIWZ
Dodany: 09.07.2010 godz. 14:07
 
Załącznik nr 5 do SIWZ
Dodany: 09.07.2010 godz. 14:07
 
Załącznik nr 6 do SIWZ
Dodany: 09.07.2010 godz. 14:08
 
Załącznik nr 7 do SIWZ
Dodany: 09.07.2010 godz. 14:08
 
Załącznik nr 8 do SIWZ
Dodany: 09.07.2010 godz. 14:08
 
Załącznik nr 9 do SIWZ
Dodany: 09.07.2010 godz. 14:15
 
Załącznik nr 10 do SIWZ
Dodany: 09.07.2010 godz. 14:15
 
Załącznik nr 11 do SIWZ
Dodany: 09.07.2010 godz. 14:15
 
Przedmiar robót
Dodany: 19.07.2010 godz. 11:53
 
Zestawienie klimatyzacja
Dodany: 19.07.2010 godz. 11:53
 
Zestawienie stali zbrojeniowej
Dodany: 19.07.2010 godz. 11:53
 
Zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty.
Dodany: 03.08.2010 godz. 19:47
 



Ostateczny termin składania ofert:
 26 lipiec 2010



Informacja wytworzona przez / odpowiada za treść informacji:
  Andrzej Piwoński [Zastępca kierownika wydziału gospodarki, mienia i rolnictwa] dnia 9 lipiec 2010
Informacja opublikowana przez:
  Rafał Kraska dnia 9 lipiec 2010 godz. 14:06
Liczba odsłon:
  1432 od 9 lipiec 2010 godz. 14:06  (średnio 1.27 odsłon/dobę)

 

 

UMiG Daleszyce
tel. 0-41/ 317-16-94
fax.0-41/ 317-16-93
gmina@daleszyce.pl