Zgłoszeniu podlegają oczyszczalnie ścieków o przepustowości do 5m3 na dobę, wykorzystywane na potrzeby własnego gospodarstwa domowego lub rolnego w ramach zwykłego korzystania z wód. Eksploatujący oczyszczalnię jest obowiązany do dokonania zgłoszenia przed rozpoczęciem jej eksploatacji.
Do rozpoczęcia eksploatacji oczyszczalni można przystąpić, jeżeli organ właściwy do przyjęcia zgłoszenia w terminie 30 dni od dnia doręczenia zgłoszenia nie wniesie sprzeciwuw drodze decyzji. Oczyszczalnię objętą obowiązkiem zgłoszenia w okresie, gdy jest już ona eksploatowana, prowadzący ją jest obowiązany zgłosić w terminie 6 miesięcy od dnia, w którym została ona objęta tym obowiązkiem.
Eksploatujący jest obowiązany przedłożyć organowi właściwemu do przyjęcia zgłoszenia informację o rezygnacji z rozpoczęcia albo zakończenia eksploatacji, lub informację o zmianie danych ze zgłoszenia. Zgłoszenia takiego należy dokonać w terminie 14 dni od dnia rezygnacji z podjęcia działalności albo zaprzestania działalności lub zmianie danych.
Jednocześnie informuje się, że przedmiotowe zgłoszenie na podstawie art. 1 ust 1 p.1a w zw. z pkt 13 części I załącznik do ustawy o opłacie skarbowej, podlega opłacie w wysokości 120 zł.
W związku z powyższym przypominamy o obowiązku zgłoszenia powyższych instalacji do UMiG w Daleszycach, pokój nr 25, tel. 041/ 317 16 94, w godzinach pracy Urzędu, tj. od wtorku do czwartku w godz. 7.30 – 15.30, w poniedziałki w godz. 7.30 – 17.00 w piątki w godz. 7.30 – 14.00
Referat GMR
Pobierz: Druk zgłoszenia przydomowej oczyszczalni ścieków
|