W związku z upływem w styczniu 2011r. dziesięcioletniego okresu ważności pierwszych dowodów osobistych wydanych od 2001 r. informujemy, że dowody te są automatycznie unieważniane przez System Wydawania Dowodów Osobistych z upływem 10 lat od ich wyprodukowania. Nie będzie w tym przypadku brana pod uwagę data odbioru dowodu osobistego. Posiadacz dowodu osobistego powinien sprawdzić na dokumencie datę wydania dowodu osobistego i złożyć najpóźniej 30 dni przed terminem upływu ważności dowodu osobistego wniosek o wydanie nowego dowodu osobistego.Dowody osobiste, które stracą ważność nie będą uprawniały do posługiwania się nimi.
Nie pobiera się opłaty za wydanie dowodu osobistego.
Informację oraz wnioski dot. wydania dowodu osobistego dostępne są w Urzędzie Miasta i Gminy w Daleszycach pok.28. Telefoniczne informacje udzielane są pod numerem telefonu: 41 317 16 94. Do wniosku o wydanie dowodu osobistego należy załączyć 2 fotografie oraz w przypadku zmiany danych np. nazwiska – odpis aktu małżeństwa.
Natomiast, wszystkich zainteresowanych tematyką wprowadzenia od stycznia 2012r. cyfrowego dowodu osobistego zapraszamy na stronę Centrum Projektów Informatycznych MSWiA .